Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Topicstarter
Ik had een paar weken geleden problemen met java.
Ik moest de nieuwe versie installeren kreeg ik in beeld maar die had ik al draaien dus kon hij niet updaten.
Ik heb alles verwijderd en opnieuw gedaan maar de melding bleef maar terug komen.
Soms als ik mijn pc opgestart had was hij heel langzaam en keek ik in de taakmanager en zag ik dat java wel 30 tot 40 keer draaide, dus de pc opnieuw opgestart en het was opgelost.
Sinds deze week werden de brouwser games die ik speel steeds langzamer bij het opstarten en liep mijn brouwser een paar keer vast, Ik gebruik hoofdzakelijk chrome en soms firefox die geen problemen gaf.

Nu heb ik 2 dagen geleden java helemaal verwijderd van mijn pc en loopt alles eigenlijk perfect.
Nu is mijn vraag: Is java eigenlijk wel nodig zoals op de site aangegeven word?
Loop ik nu een veiligheids risico of kan ik andere vreemde dingen verwachten omdat java niet aanwezig is.

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In feite is het credo: als je 't niet nodig hebt, installeer je het niet. Waarom had je Java überhaupt geïnstalleerd? Welke spelletjes speel je dan dat je Java nodig had? Ben je niet in de war met Javascript?

Voor je laatste vraag, je bent juist veiliger als je geen Java hebt, omdat er meerdere malen flinke fouten zijn gevonden die je hele systeem kwetsbaar maken voor ongewenste gasten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
het is Oracle, niet oracal. Ik heb de titel aangepast

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:45
Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:18:
In feite is het credo: als je 't niet nodig hebt, installeer je het niet. Waarom had je Java überhaupt geïnstalleerd? Welke spelletjes speel je dan dat je Java nodig had? Ben je niet in de war met Javascript?

Voor je laatste vraag, je bent juist veiliger als je geen Java hebt, omdat er meerdere malen flinke fouten zijn gevonden die je hele systeem kwetsbaar maken voor ongewenste gasten.
Er zijn een hoop oudere browsergames die nog van Java afhankelijk zijn. Je treft ze vaak aan op van die sites met 1001 spellen erop.

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Topicstarter
Het is niet zozeer dat de spelletjes die ik speel om java vragen maar meer dat het door windows geinstalleerd is en dat het dus op mijn pc staat. Bij windows update stond het er ook soms tussen.
Op de java site staat dat het gebruikt moet worden.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Copie van de site:

Waarom Java downloaden?
Java-technologie biedt een veilige computeromgeving voor werk en ontspanning. Door te upgraden naar de nieuwste Java-versie wordt de beveiliging van uw systeem verbeterd, omdat oudere versies niet de nieuwste beveiligingsupdates bevatten.

Met behulp van Java kunt u onlinegames spelen, chatten met mensen overal ter wereld, uw hypotheekrente berekenen en afbeeldingen in 3D bekijken, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Java-software voor uw computer, of Java Runtime Environment, wordt ook Java Runtime, Runtime Environment, Runtime, JRE, Java Virtual Machine, Virtual Machine, Java VM, JVM, VM, Java-plug-in, Java-uitbreiding of Java-download genoemd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb al langer twijfels gehad met java maar weet het nu dus echt dat ik het niet nodig heb. bedankt voor de reacties _/-\o_

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:57
Niet alleen browsergames gebruiken het.
Applicaties die gemaakt zijn voor zowel Windows als Linux gebruiken vaak ook Java.
Bijvoorbeeld TuxGuitar wat ik gebruik.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pulpje1974 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:43:
Het is niet zozeer dat de spelletjes die ik speel om java vragen maar meer dat het door windows geinstalleerd is en dat het dus op mijn pc staat. Bij windows update stond het er ook soms tussen.

Ik heb al langer twijfels gehad met java maar weet het nu dus echt dat ik het niet nodig heb. bedankt voor de reacties _/-\o_
Wat er genoemd wordt, is wat er mogelijk is met de taal, niet dat je zonder die dingen niet kan uitvoeren. Dat is echt de reinste onzin. Beetje hetzelfde zeggen dat je pas een auto mag aanschaffen en rijden, als je ook je motor rijbewijs hebt. Compleet overbodig. Geloof je ook alles wat ze op reclames zeggen? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:45
Pulpje1974 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:43:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Copie van de site:

Waarom Java downloaden?
Java-technologie biedt een veilige computeromgeving voor werk en ontspanning. Door te upgraden naar de nieuwste Java-versie wordt de beveiliging van uw systeem verbeterd, omdat oudere versies niet de nieuwste beveiligingsupdates bevatten.

Met behulp van Java kunt u onlinegames spelen, chatten met mensen overal ter wereld, uw hypotheekrente berekenen en afbeeldingen in 3D bekijken, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Java-software voor uw computer, of Java Runtime Environment, wordt ook Java Runtime, Runtime Environment, Runtime, JRE, Java Virtual Machine, Virtual Machine, Java VM, JVM, VM, Java-plug-in, Java-uitbreiding of Java-download genoemd.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat is dus niet waar. Java wordt niét met Windows meegeleverd, maar moet door de gebruiker geïnstalleerd worden. Maar dikke kans dat deze zich mee-installeert met een ander programma. Waar zie je deze dan terug in Windows Update? Ik heb die daar nooit zien staan.
Overigens kan het best kloppen dat Chrome er wat moeite mee heeft. Deze ondersteunt sinds kort namelijk de Java plug-in niet meer. Firefox doet dat over een jaar ook niet meer.
Pagina: 1