Toon posts:

2e scherm aansluiten computer ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb op het werk een computer, waar ik graag een 2e scherm op zou willen sluiten. Nu zit ik al een tijd te google maar kom ik er niet echt achter of dit mogelijk is, aan de achterkant van mijn computer zitten 2 scherm aansluitingen een vga en een ( ? ) , staat op de link hieronder de gene in het midden die er 2 x zit.

https://www.google.nl/sea...K#imgrc=9nMOaKbuUBsP7M%3A

Ik weet niet of het mogelijk is daar nog een scherm op te zetten omdat ik niet kan achterhalen wat voor aansluiting dat is.
Verder heb ik een kleine kast waar geen normale videokaart in kan, dus ik denk aan een kleinere, waar zou ik die eventueel kunnen vinden en waar moet ik dan aan denken.

vriendelijk groet
martin

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

ajakkes

👑

Degene die op de foto er 2x in zit is de VGA aansluiting. Deze zijn over het algemeen blauw.

DVI aansluitingen zijn wit. En hebben een horizontaal pinnetje , verticaal pinnetje of een kruisje om aan te geven wat voor aansluiting.

👑

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:08
ajakkes schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:40:
Degene die op de foto er 2x in zit is de VGA aansluiting. Deze zijn over het algemeen blauw.

DVI aansluitingen zijn wit. En hebben een horizontaal pinnetje , verticaal pinnetje of een kruisje om aan te geven wat voor aansluiting.
Dat is helemaal geen vga. Dat zijn seriële poorten.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat zijn inderdaad 2 seriële poorten, een zeer oude standaard die vroeger werd gebruikt om zaken als printers, modems, bankpaslezers, camera's en steenoude toetsenborden op aan te sluiten. De seriële poort is lang geleden vervangen voor betere aansluitingen zoals USB. De meeste nieuwe moederborden hebben geen seriële poort meer omdat geen hond het meer gebruikt ;)

Verder hebben we wat meer gegevens nodig over je computer.
Aangezien het een computer van je werk is zal deze computer vast een type/modelnummer hebben.

Als je ons deze kan geven kunnen wij wellicht even uitzoeken wat er precies inzit en wat de mogelijkheden zijn.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 22:15
Dat is idd een seriële poort. VGA heeft 3 rijen aan pinnetjes, zie deze:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1031576336.jpg

De linker is een seriële poort, de rechter VGA. Als je specs hebt van de PC kunnen we je misschien wel verder helpen.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

ajakkes

👑

pacificocean schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:43:
[...]

Dat is helemaal geen vga. Dat zijn seriële poorten.
Ai, verkeerd gekeken. Zat al te twijfelen. 8)7

👑

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26

TheBorg

Resistance is futile.

Die zijn bagger traag. Voor hetzelfde geld koop je ook een normale videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
hij is volgens mij idd redelijk out haha.

Het is een intelcore2 vPro.
Processor : Intel(R) Core (TM) 2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz 3.17 GHz

bedankt fish dat zou idd een goede optie zijn

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TheBorg schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:34:
[...]

Die zijn bagger traag. Voor hetzelfde geld koop je ook een normale videokaart.
True, maar het is voor op werk.
1) vaak veel rustige beelden
2) it vind het vaak nie leuk als je gaat bouwvakken in de pc

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@theborg

wat bedoel je met traag ?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de beeldinformatie moet door de (relatief) trage usb2

Dus bewegende beelden kunnen er gewoon kut uitzien met wat pech, statische beelden daarintegen helemaal niet

Iperf

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Of je haalt n Matrox DualHead2Go. Dat is gewoon een displayextender die tegen je PC zegt dat er 1 scherm van 2x zo breed aan hangt. Uiteraard wel vereist dat beide aangesloten schermen dezelfde resolutie hebben.

@Weinig: USB Videokaarten zit 0,0 acceleatie in.
USB heeft van zichzelf al vrij hoge latency, dus je gaat vertraging merken (zelfs in je muis die over het scherm gaat) en daarbij is het aantal FPS wat je haalt waarschijnlijk ondermaats. Niet heel erg voor vrij statische dingen, maar zodra het wat meer beweegt, erg vervelend. Dan wordt t een diashow.

Anyway, TS zou even een foto kunnen maken van de achterkant en die op b.v. Tinypic kunnen zetten en hier posten. Voor t zelfde zit er wel een extra video aansluiting, maar herken je hem niet.
Een foto van de computer (en z'n ingewanden) zelf is ook geen gek plan. Misschien bestaat er een passende videokaart voor het betreffende apparaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:34:
hij is volgens mij idd redelijk out haha.

Het is een intelcore2 vPro.
Processor : Intel(R) Core (TM) 2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz 3.17 GHz

bedankt fish dat zou idd een goede optie zijn
Sja, die CPU komt van 2007-2010 ofzo.
Opzich nog helemaal geen gek ding. Ligt er aan wat je er mee doet.
Voor Office en Internet is het prima, of HD video/youtube wil ook best. Hang er een SSD en 4GB of meer RAM in, en dan draait dat Windows 10 als een trein, kan ik uit ervaring vertellen.

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2015 14:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

http://nl.tinypic.com/use...j4h4l5k2TGxc#.VhkNF_ntmko

http://nl.tinypic.com/use...koh4l5k2TGxc#.VhkNX_ntmko.

usb is wel een optie, het zijn vooral statische dingen idd, maar als je bijvoorbeeld youtube aanzet, hoe erg is het daarmee gesteld ?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-01 20:18
Hee wacht eens, je hebt wel een extra DisplayPort! (De relatief platte poort tussen VGA en USB)
Dan is alleen nog de vraag of 'ie beide tegelijk wilt aansturen.

Verder heb k wel goede ervaringen met de USB3 docks van Dell, maar die zijn vrij prijzig en heb je weinig meerwaarde aan als je alleen USB2 hebt.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:09:
bedankt voor de reacties

http://nl.tinypic.com/use...j4h4l5k2TGxc#.VhkNF_ntmko

http://nl.tinypic.com/use...koh4l5k2TGxc#.VhkNX_ntmko.

usb is wel een optie, het zijn vooral statische dingen idd, maar als je bijvoorbeeld youtube aanzet, hoe erg is het daarmee gesteld ?
Ik vermoed dat dingen als Youtube ronduit kut gaan zijn.

Anyway, de PC lijkt een SFF behuizing te hebben en een PCI-Express slot op het moederbord.
Daar kan prima een losse videokaart in :)
Toevallig een HP DC5800/DC7800 oid?

pricewatch: Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI
Die wordt b.v. geleverd met een Low-Profile paneeltje en de kaart zelf is ook laag.
Die kan prima in jouw behuizing en is ruim snel genoeg.
ShitHappens schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:15:
Hee wacht eens, je hebt wel een extra DisplayPort! (De relatief platte poort tussen VGA en USB)
Dan is alleen nog de vraag of 'ie beide tegelijk wilt aansturen.

Verder heb k wel goede ervaringen met de USB3 docks van Dell, maar die zijn vrij prijzig en heb je weinig meerwaarde aan als je alleen USB2 hebt.
Verdomd, idd.
Maar de onboard video uit het Core2 tijdperk is vaak niet in staat om beide tegelijk aan te sturen.
Daarbij is een losse videokaart hoogstwaarschijnlijk goedkoper (zoals ik al eentje liet zien) dan een Displayport->VGA converter (er vanuit gaande dat scherm2 VGA heeft)

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2015 15:19 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:12
Inderdaad zit gewoon displayport naast, wat ik weet is dat dan prima 2 schermen aangestuurd kunnen worden. Heb genoeg HP's (ook core 2 duo's) op die manier aangesloten op mijn werk, gewoon met displayport naar dvi adaptertje aangezien de schermen geen displayport hadden.

[ Voor 19% gewijzigd door mach2 op 10-10-2015 15:21 ]

Hallo

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:36:
Ik heb op het werk een computer, waar ik graag een 2e scherm op zou willen sluiten.
Ga naar je IT afdeling op het werk.

Nagenoeg alles wat je hier als advies krijgt zal waarschijnlijk simpelweg niet toegestaan zijn. Daarnaast heb je een afdeling op het werk die verantwoordelijk is voor dit soort dingen. Gebruik die dan ook! Ga niet zelf zitten hobbyen!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 25-01 21:50
Ligt aan het soort werk, ik zet er altijd al mijn vraagtekens bij als een werknemer zelf voor een 2e scherm moet zorgen.(seriously!? productiviteits upgrade!) Maar in sommige gevallen is het nou eenmaal zo.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:26:
Ligt aan het soort werk, ik zet er altijd al mijn vraagtekens bij als een werknemer zelf voor een 2e scherm moet zorgen.(seriously!? productiviteits upgrade!) Maar in sommige gevallen is het nou eenmaal zo.
Och, ik heb ook wel werkgevers gehad waar ik een tweede scherm wou hebben.
Dat werd dan wel vergoed, maar ik moest wel laten zien hoe ik dat dan zou oplossen en wat dat mocht gaan kosten.
En dan bestelde het bedrijf het bij de vaste toeleverancier en kwam de IT afdeling netjes de boel monteren.

Verwijderd

Topicstarter
@mach2
http://www.allekabels.nl/...ort-naar-dvi-adapter.html

is dit wat je bedoeld ? want het lijkt niet echt op de aansluiting dat in de computer zit.

@ McKaamos
nice, de makkelijkst optie lijk die van mach2 als dat ook gewoon prima werkt ? zo niet neem ik de videokaart die je zojuist naar me hebt gestuurd.

bedankt zo kom ik er wel uit.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:38:
@mach2

is dit wat je bedoeld ? want het lijkt niet echt op de aansluiting dat in de computer zit.

@ McKaamos
nice, de makkelijkst optie lijk die van mach2 als dat ook gewoon prima werkt ? zo niet neem ik de videokaart die je zojuist naar me hebt gestuurd.

Ik zou idd die Displayport adapter eens proberen. Werkt dat niet, dan is een losse videokaart het beste om te doen.

Verwijderd

Topicstarter
okej nice , nogmaals bedankt McKaamos.

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:38:
@mach2

@ McKaamos

Nee, je moest toch displayport naar VGA hebben? Wat voor aansluiting heeft je tweede scherm eigenlijk?
Anders is het namelijk deze: http://www.allekabels.nl/...ort-naar-vga-adapter.html

Verwijderd

Topicstarter
@ assix, scherm heeft beide aansluitingen, maar scherp opgemerkt ;)

• mach2
  • Laatst online: 29-01 13:12
Dat is inderdaad wat ik bedoel, succes.

Hallo

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die brede converter gaat nooit fysiek naast de al aanwezige VGA stekker passen denk ik. Als ik jou was zou ik even verder zoeken naar een variant waar een kort stukje kabel in zit. Of een DisplayPort naar HDMI kabel en dan een HDMI naar DVI converter (of deze, iets goedkoper) aan de kant van je monitor.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 11-10-2015 11:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1