Toon posts:

Klopt de batterij duur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI GP60 2QF-1056NL laptop.
Mijn batterij gaat 3 uur mee. Ik vind dit zelf een beetje weinig... als je hem namelijk ook echt gaat gebruiken dan is het misschien een uur a 1,5 uur...

Nu weet ik niet of ik gewoon verwent ben met de levensduur van batterijen of dat er iets mis is met mijn batterij.

Op internet kan ik niks vinden over de levensduur van de batterij voor deze laptop, en MSI reageert niet op mijn ticket die ik heb aangemaakt op de support website. Ik dacht misschien weet 1 van jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, je hebt best flink beest van een gaming laptop gekocht.
In laptops kan je twee kanten op. Zuinig, maar niet echt geschikt voor spelletjes en zware applicaties. Of je gaat voor een beest van een machine, maar die slurpt de accu leeg als een dakloze met een drankprobleem...

3 uur vind ik nog best netjes eigenlijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Is normaal. Die laptops zijn gemaakt voor power, niet accuduur. Je mag blij zijn dat je een volwaardige game-sessie kan draaien op een acculading.

Als je echt accurduur wil verbeteren tijdens games, gebruik V-Sync met 30fps (of 60fps) en/of gebruik lagere grafische settings tijdens games.

Buiten games om... Zet Windows in power-saving mode?

Als je een halve dag op een accu wil doen, neem een ultrabook of macbook. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 10-10-2015 12:49 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is de laptop nieuw trouwens?
Of heb je hem al een tijdje? Want accu's verliezen ook kracht na verloop van tijd.
Hoe ouder de accu, hoe minder power er nog in wil blijven zitten.
Constant aan de oplader laten hangen is ook niet geweldig voor de levensduur van de accu trouwens. Als ze constant vol opgeladen gehouden worden, worden ze ook minder krachtig (aka 'lui').
Je kan de accu beter af en toe even leeg trekken, dan blijft hij beter in conditie. Als ze eenmaal 'lui' zijn geworden, krijg je ze bijna nooit meer terug naar hun originele kracht.

Je kan ook even kijken naar een Extended Capacity accu.
Ik zag zo hier en daar online wel wat staan over een 9-Cell / 7800mAh high-capacity vervanger. Origineel is 6-Cell / 4400mAh. Steekt dan wel een beetje uit, schijnbaar.

http://www.love-battery.com/product_detail.asp?id=9902 bijvoorbeeld. Alleen even de vraag waar je zoiets in de buurt kan krijgen.

@Gamebuster:
Dat is ook een optie idd. Kwaliteit terugschroeven zodat de hardware niet zo hard hoeft te werken.
Maar daar koop je natuurlijk niet zo'n gaming laptop voor ;)
Als accuduur een probleem is, dan zou ik kijken voor een krachtiger accu of eventueel een soort powerbank voor laptops (waar ommenabij 20volt uit komt bij 5A, aka rond de 100Watt, gezien de adapter van dit ding 120watt schijnt te zijn)

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2015 13:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?