• lennardude
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo, ik heb sinds een tijdje een best vaag probleem, met bepaalde games (vooral redelijk nieuwe) die mijn videokaart wel gewoon prima trekst doet zich soms een heel vaag probleem voort namelijk het volgende, het beeld verschuift letterlijk dus er komt bijv een stuk van het linker gedeelte van mijn monitor aan de rechterkant en de rest schuift daarmee op.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit eventueel kan verhelpen?

Alvast bedankt

Lennard

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33b1toy.jpg

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 22:15
Hoe is deze monitor aangesloten? Met VGA denk ik aan een sync issue, maar met een digitale variant (DVI, HDMI, displayport) denk ik eerder aan een instelling. Verder nog, welke videokaart? En misschien de rest van je pc specs ook. Dat maakt het misschien wat makkelijker.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Sync issues met VGA dan krijg je volgensmij hele andere (trillende) tafferelen te zien. Ik denk dat je inderdaad je beeldscherm via VGA (blauwe aansluiting) hebt aangesloten, aangezien deze analoog is moest het beeldscherm zelf altijd maar uitzoeken waar de randen van het beeld zich bevonden. Dit moest je eerder handmatig doen door in het menu van het beeldscherm het beeld te verplaatsen maar tegenwoordig zit er een 'auto' knop op. Deze zoekt de randen van het beeld op en stelt alles dan goed in.

Even op zoek naar de 'auto' knop of in het menu kijken, daar zal je hem zonder twijfel vinden :)

www.maartendeboer.net

• lennardude
O helemaal vergeten das niet zo handig nee, ik heb een Sapphire radeon 6850 met 2 monitors allebei aangesloten met een DVI kabel geen VGA dus...

Cpu: Intel i5 3470
RAM: 8gb 1600mhz
Moederboord: Gigabyte GA-B75M-D3H

Nog een opmerking: Het gebeurt pas na een tijdje eerst zit het dus wel goed en op een gegeven moment verschuift hij opeens soms wel meerdere keren

[ Voor 47% gewijzigd door lennardude op 10-10-2015 14:24 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ventieldopje schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:08:
aangezien deze analoog is moest het beeldscherm zelf altijd maar uitzoeken waar de randen van het beeld zich bevonden.
Nou ben ik geen expert in deze materie, maar er zit toch gewoon een Vertical Blank en Horizontal Blank in het signaal :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

RobIII schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Nou ben ik geen expert in deze materie, maar er zit toch gewoon een Vertical Blank en Horizontal Blank in het signaal :?
En toch kon je het beeld verschuiven horizontaal en verticaal, ook kon je vaak voor overscan corrigeren ;) Vraag me niet precies waarom.
lennardude schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:22:
O helemaal vergeten das niet zo handig nee, ik heb een Sapphire radeon 6850 met 2 monitors allebei aangesloten met een DVI kabel geen VGA dus...

Cpu: Intel i5 3470
RAM: 8gb 1600mhz
Moederboord: Gigabyte GA-B75M-D3H

Nog een opmerking: Het gebeurt pas na een tijdje eerst zit het dus wel goed en op een gegeven moment verschuift hij opeens soms wel meerdere keren
Het klinkt erg als een hardware fout ergens, vermoedelijk toch je beeldscherm. Wel vreemd dat je bij een digitaal signaal dit soort fratsen hebt, zeker als dit plotseling optreed. Heb je dan ook last van artefacts als het gebeurt zoals rare strepen? Gebeurt het alleen onder hoge load en vertraagd je spel bijv. dan ook?

Als het altijd random gebeurt kan het goed zijn dat het je monitor is, gebeurt het bijv. alleen onder hoge load dan kan het wel eens je grafische kaart zijn.

www.maartendeboer.net

• lennardude
Ik heb inderdaad bijna altijd voordat het gebeurt dat ik een paar hele kleine witte strepen zie die knipperen, Ik heb wel 2 monitors waar hij totaal oververschuift (wel het zelfde model) maar lijkt me stug dat de fout bij allebei zit. Het gebeurt wel bij altijd idd bij hoge load zoals games maar het raarste is is dat de fps gewoon heel goed blijft die verandert totaal niet...
Pagina: 1