Toon posts:

Hifi samenstellen? Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Geluidsinstallatie voor in de woonkamer. Soundbar/HIFI set.

Wat is je budget?
Max 800. Liefste minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor TV (netflix, films, series, gewone tv loeren) maar ook om muziek te gaan luisteren. We hebben een playstation en een samsung televisie. Daarnaast zou ik het prettig vinden als ik via WIFI oid de apparatuur kan aansturen en ik zou het prettig vinden als er een usb-stick in het apparaat kan waar ik al mijn muziek op heb staan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zocht eerst naar een soundbar en ben ook wezen luisteren naar een paar en daar kwam de Denon Heos HomeCinema er goed uit (http://www.soundbarshop.n...enon-heos-homecinema.html).
Echter, in mijn beleving en als knieperige Nederlander moet er voor zo'n budget toch iets beters te koop zijn?

Nou, ik heb dus even wat gesnuffeld op internet.
Ik kwam uit bij hetvolgende...
- Receiver: denon avr x1100W --> pricewatch: Denon AVR-X1100W
- Boxen: ja, geen idee dus. misschien zo iets --> pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)

Maar ik heb dus geeeeen idee of dit beter is dan die soundbar.

Ik twijfel nog over een subwoofer: de bovenbuurvrouw heeft dat ook en daar erger ik mij dus regelmatig aan omdat ik dan lig te trillen in mijn bed. Kan ik de subwoofer eventueel instellen?

Waar moet ik opletten als ik iets uitzoek?
Wat betreft het luisteren bij een hifi zaak: dit heb ik met de soundbars gedaan, maar omdat ik nog wat leek ben heb ik het idee dat mij gewoon het duurste wordt aangesmeerd (zeker omdat ik een jongevrouw ben :( ).

Misschien zijn er al topics voorbij gekomen waarin dit ook wordt besproken, maar na vijf dagen tweakeren zie ik het gewoon niet meer

Alvast heel erg bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Soundbar sowieso links laten liggen. Het is allemaal genaakt geluid en dat wil je niet :)
Voor 800 euro kun je best wat leuks kopen. Ook een veel te dure soundbar, dus ik ga even uit van losse apparaten :)
Vragen:
- Wil je stereo of surround?
- wil je evt starten met stereo en later uitbreiden naar surround, of meteen alles neerzetten? Vermoed het laatste?

Qua receiver heb je denk ik een prima instapper bedacht. Doet alles wat je wilt, kan muziek streamen van NAS en spotify en van prima kwaliteit. Enige waar ik zelf echt op zou letten is dat een receiver een automatische inregeling heeft (audissey, MCACC en andere merkspecifieke maar gelijkwaardige technieken)

De door jou aangedragen speakerset is prima, maar geluidsmaak is persoonlijk en er zijn meer opties en merken, Gaan luisteren moet je dus sowieso. Dat geldt met name voor de frontspeakers. Dus neem je favoriete muziek mee naar een hifi winkel en luister naar wat speakers. Geef ook duidelijk je budget aan.

Ik weet niet waar je woont, maar als het een optie is om naar Correct in Rotterdam te rijden zou ik dat zeker doen. Ik ken geen andere winkel met zoveel assortiment en luistermogelijkheden :)
Ik kwam daar zelf thuis met een combi van Klipsch (veel bang for buck) en Denon. Nog geen minuut spijt van gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:43:

Vragen:
- Wil je stereo of surround?
- wil je evt starten met stereo en later uitbreiden naar surround, of meteen alles neerzetten? Vermoed het laatste?

* Ik wil het liefste gewoon alles in één keer neerzetten inderdaad --> surround.

Ik weet niet waar je woont, maar als het een optie is om naar Correct in Rotterdam te rijden zou ik dat zeker doen. Ik ken geen andere winkel met zoveel assortiment en luistermogelijkheden :)
Ik kwam daar zelf thuis met een combi van Klipsch (veel bang for buck) en Denon. Nog geen minuut spijt van gehad :)

Woon in het noorden des lands, dus is helaas niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
Je zult eerst een paar dingen voor jezelf duidelijk moeten krijgen. Enkele zijn al genoemd. Je wilt dus surround. Dat betekent dat je vastzit aan minimaal 5 speakers.

Wil je 'echte' speakers of van die kleine satellietjes met een subwoofer? Voor het luisteren naar muziek zou ik je beslist normale speakers aanraden. Kijk je voornamelijk films dan is het verschil wat kleiner, maar ook dan maakt het uit. Echte losse speakers zijn eigenlijk altijd beter, maar ook duurder. Ik zou het je echter toch aanraden. Desnoods koop je een instapreceiver met 2 fatsoenlijke boxen en breid je het later uit naar surround.

Een subwoofer kun je uiteraard instellen. De meeste mensen kunnen daar echter niet mee omgaan, want overal (maar dan ook echt overal) waar ik kom hebben mensen dat ding _veel_ te luid staan. Als je kiest voor echte speakers dan is een subwoofer ter ondersteuning van de diepste bassen, het is niet bedoeld om de kamer bij elk laag geluid te laten meedenderen. In het echt val je ook niet van je bank als iemand in je straat z'n autoportier wat te hard dicht gooit.

In het noorden kan ik de Hifi Corner in Groningen van harte aanraden. Goede zaak met voor elke beurs wat wils en een goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10 10:12

VPI

Persoonlijk zou ik met een budget van 800 euro het gewoon bij stereo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vast, maar dat wil ze dus niet ;)

Hificorner hoor ik zelf ook goede verhalen over.
Als ik zelf 800 euro nu uit moest geven haalde ik die Denon (want voeldoet aan de eisen), twee mooie vloerstaanders en een center. Rears tikte ik voor een prikkie via MP op de kop. Subwoofer even laten voor wat het is - een gemiddelde vloerstaander is echt wel in staat om een huis tuin en keukensetje qua laag te evenaren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel voor de tips. Ik zal van de week (weer) eens langs de HIFI corner in Groningen. Joe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Neem ook vooral je favoriete muziek mee op CD. En dan bedoel ik niet een gebrand MP3'tje van 128 kbps, maar echte CD's. Dan kun je iig beoordelen hoe iets echt klinkt (want je kent die muziek meestal vrij goed) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

- besteld: een Denon AVR-X1200W A/V Receiver (leuke aanbieding via Ibood).

Na de vader gecontacteerd te hebben over mijn plannen voor een leuke geluidsinstallatie in huis kwam hij met twee LEAK 2020 speakers (lekker vintage). Het weekend even geluisterd en er komt een mooi, warm geluid vanaf (vaders had ook nog een paar BOSE speakers staan, hier kwam killer geluid uit). Dus deze LEAK speakers staan nu al te pronken in mijn woonkamer.
Het is wachten op de receiver.

Joe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat je doet: haal die Bose speakers ook op en zet ze als rears in. Snapt die Denon prima en dan heb je ook nog een surround mogelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: receiver is binnen en aangesloten. Wat een heerlijk geluid. Nu wil ik meer speakers en een subwoofer. Wat heb ik mezelf aangedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Je hebt het upgrade virus te pakken :)

Gewoon doen.
Pagina: 1