Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Ik zoek een?
Chinaphone waar ik een goed jaar mee vooruit kan. Hij moet snel zijn, over genoeg ram beschikken en een goede camera zou ook fijn zijn. Verder moet er óf genoeg geheugen zijn (32gb) of er moet de mogelijkheid zijn om een sd kaart erin te stoppen. De batterij moet in ieder geval genoeg zijn voor een hele dag. Voor in de toekomst zou het ook handig zijn als de goede 4g banden erop zitten.

Wat is je budget?
Niet veel hoger dan 275.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er zonder lag spelletjes mee doen zoals bike race of clash of clans. Verder natuurlijk gewoon voor whatsapp, snapchat en een beetje browsen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Elephone Vowney 267 euro
Innos Yi Luo D6000 218 euro
Letv S1 Pro 267 euro

De Elephone vind ik zelf erg goed lijken, fingerprint en nfc is allebei leuk. Nadeel is dat het een Elephone is en ik weet niet of die processor echt zo goed gaat presteren.
De Innos lijkt me ook een leuk toestelletje voor die prijs, het concept met 2 batterijen spreekt me wel aan. Heeft dan wel maar 3gb ram en een mindere snapdragon.
De Letv heeft de snapdragon 810 (niet de v2.1), dat is op zich wel een voordeel. Helaas geen NFC en geen fingerprint, maar dat zijn toch maar extra'tjes (al lijkt een fingerprint me wel echt geinig), ander minpuntje is het ontbreken van band 20.

Verwijderd

https://ibuygou.com/p-xia...gb-ram-16gb-rom-7080.html
Die. Elephone maakt geen fatsoenlijke software, Innos ken ik niet en Letv is volgens mij pas kort op de markt, dus hoe goed die zijn qua software valt nog te bezien.

• pieterbas99
Is die 2gb ram echt voldoende dan? Ik ben op zich wel fan van miui dus dat is wel een pro, net als de 808. Ik vind 5 inch alleen toch wel wat klein :p

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 20:30
pieterbas99 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:25:
Is die 2gb ram echt voldoende dan? Ik ben op zich wel fan van miui dus dat is wel een pro, net als de 808. Ik vind 5 inch alleen toch wel wat klein :p
De 32GB versie heeft 3GB ram en kost ongeveer $40 meer. In de benchmarks komen ze wel op dezelfde scores, maar 16GB extra is wel fijn als je geen SD kaart kan monteren. (Bij Geekbuying trouwens nog in het zwart verkrijgbaar)

De MI3 is nu ook wel redelijk gunstig geprijsd, alleen is het toestel iets minder compact.

Xiaomi heeft ook de Mi Note Pro (5,7 inch). Wellicht is dat ook interessant maar misschien iets te duur.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Als je 5,5" zoekt kijk dan even naar de xiaomi redmi Note 2 prime. Al voor een €150 te koop en geweldig veel waar voor je geld. Let wel: alle xiaomi's missen de belangrijke 800mhz 4g band.

Ik vind de meizu's ook heel mooi trouwens, bijvoorbeeld de mx4 pro. Maar die hebben weer geen Nederlandse taalondersteuning en missen ook de 800mhz band.

• pieterbas99
Kasj schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:32:
Als je 5,5" zoekt kijk dan even naar de xiaomi redmi Note 2 prime. Al voor een €150 te koop en geweldig veel waar voor je geld. Let wel: alle xiaomi's missen de belangrijke 800mhz 4g band.

Ik vind de meizu's ook heel mooi trouwens, bijvoorbeeld de mx4 pro. Maar die hebben weer geen Nederlandse taalondersteuning en missen ook de 800mhz band.
Het is inderdaad wel jammer dat die merken zich niet iets meer op de Europese markt richten.. Verder ziet de mx4 pro eruit als een mooi toestel, al weet ik weinig van die exynos processoren af. De redmi note houd ik ook zeker in mn achterhoofd, erg mooie prijs/kwaliteitverhouding.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Het is een processor van Samsung. Zit ook in de Galaxy Note 4. Dikke prima dus!

• pieterbas99
Die gebruikt toch een SD 805? Of zijn er verschillende versies van ofzo?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Een jiayu S3 is zeker te goedkoop?

• pieterbas99
Ik heb het gevoel dat ik met zo'n mtk weer eerder aan vervanging toe ben. Daarom houd ik het liever bij de top mtk's (helio serie) of bij snapdragon. Ik weet niet of ik nu onzin praat, maar ik heb daar een beter gevoel bij. Verder is er op zich weinig mis mee, weet je toevallig of deze ook android 5 krijgt/heeft?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Er zijn twee android 5 roms uit voor de jiayu S3 die allebei goed functioneren, er zit alleen nog een bug in de batterijaanduiding (bij 15% is de batterij leeg)

Je hebt het erover dat de telefoon "een goed jaar" mee moet kunnen, dat lijkt me geen enkel probleem voor de 6752, het is al een 64 bit soc.

• pieterbas99
Oke, ik wacht eerst nog even de reviews af van de Elephone Vowney, als die tenminste werkelijk deze maand nog komt, en dan hak ik de knoop door.

Verwijderd

Heb zelf twee innos besteld.

Zijn echt waar voor zijn geld alleen zonde dat het scherm zo groot ks, 5.2 inch maar wel ips en mega helder 🔆.

Telefoon is ook dik maar ik vind dat een pluspunt.

Batterijen laden zeer snel 🔜 op en je kan makkelijk 4 dagen van huis zonder lader.
USB 3.1 wat weer een voordeel is behalve dat je jw eigen lader mee behoort te nemen.
Pagina: 1