Help: Internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sO5a
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-04-2020
Beste tweakers,

Het kan zijn dat deze vraag al eens eerder is gesteld, maar ik kon het nergens vinden. Situatie is als volgt:

Ik ben sinds kort verhuisd naar een woning waar 5 andere mensen in wonen met 1 internet aansluiting via de kabel. De eigenaar hiervan wil deze echter niet delen en de huisbaas heeft hier vrede mee aangezien een andere bewoner draadloos internet heeft (via tele2) en wij daar met zijn allen op kunnen. Dit is echter alles behalve fijn voor mij, aangezien het internet er steeds uit knalt en ik niet eens normaal een serie kan streamen of online een spel kan doen zonder immense lagspikes of dat het signaal gewoonweg te zwak/slecht is.

Is er een mogelijkheid om voor mijzelf een Internet verbinding te krijgen waarbij ik geen kabel nodig heb? Zoiets als een draadloos internet ontvanger waarmee ik toch nog een redelijke snelheid kan halen. Het gebruiken van Dongels wil ik niet aangezien ik hier slechte ervaringen mee heb en deze toch nog wat prijzig zijn. Ik kwam niet veel verder tijdens mijn zoektocht online, dus vroeg mij af of iemand hier er kennis van heeft.

Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Nou kan je vertellen dat je eigenlijk op zoek moet naar een andere woning. Je huisbaas zou eigenlijk voor zulks moeten verzorgen en snap heel goed dat de afnemers van de abonnementen het gedoe van stabiele verbinding voor een ander niet op zich willen nemen.

Maar als dat niet mogelijk lijkt, probeer simpelweg eens wat met een homeplug (via stroomnet). Houd er wel rekening mee dat als het over verschillende groepen moet dat niet altijd werkt. Al heb je situaties dat buren zelfs jouw homeplug kunnen ontvangen.

Dan eigenlijk de beste oplossing, kabeltje trekken. Uiteraard in samenspraak met bewoners en huisbaas. Netjes (laten) afmonteren en niets aan de hand.

Anders nagaan wanneer je storing hebt en vragen of de afnemers van het Tele2 abo dit ook ervaren, hebben zij geen last? Is de wifi gewoon rot. Dit kun je nameten met een laptop of telefoon met een tooltje zoals inSIDDer. Dan kun je daarmee ook bepalen hoeveel access points je zult moeten plaatsen om een knap signaal te krijgen.

[ Voor 1% gewijzigd door Fore! op 10-10-2015 06:17 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:35
Gewoon een dsl laten aanleggen door de huisbaas problem solve

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 20:26
SpoekGTi schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:46:
Gewoon een dsl laten aanleggen door de huisbaas problem solve
Als de Tele2 DSL aansluiting 2 aderparen heeft kan je eventueel over elk aderpaar een andere provider laten lopen. Je kan dan geen pair bonding.