Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1122334455
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09-2019
Beste,

ik heb sinds kort een nieuwe laptop (MSI GP72 2QE). Het enige nadeel wat ik ervaar is dat de games die ik speel blijven crashen. Meestal na 15 a 20 min. Het beeld slaat dan vast (ik kan dan helemaal niks meer) of hij stopt er gewoon mee en gaat terug naar Windows.
Ik speel volgens mij vrij eenvoudige spellen als Civ5, Banished of FM10. Ik gebruik windows 10,maar dat had ik op mijn oude laptop ook en daar had ik nooit problemen. NVIDIA geeft aan dat mijn videokaart up to date is. Met Google kom ik er niet uit dus ik hoop dat jullie wellicht een oplossing hebben.

Alvast bedankt.

Groet Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kort door de bocht: als je al een scheet laat, wordt er iets gelogd in je eventlog. Grote kans dat daar dus iets in staat omtrent het opstarten, crashen of wel netjes afsluiten van een spel, driver of whatever.

Als Google ook geen oplossing heeft, wordt het erg lastig aangezien T.net & GoT ook in Google staan. Maar wat mogelijk nog lastiger is; dat je niet vertelt welke zoektermen je al hebt geprobeerd, waarom de resultaten daarvan niet voldoen aan jouw probleem of welke resultaten je hebt gevolgd maar geen oplossing hebben geboden.

Ook heeft MSI een helpdesk (zowel telefonisch als via een contact-formulier); aangezien de laptop nog geen 2 maanden te koop is in Nederland, neem ik aan dat je zowel hebt geprobeerd hulp te vragen bij de winkel waar de laptop gekocht is alsmede bij MSI. Kan je ons vertellen wat zij voor je hebben gedaan of welke opties ze je hebben verteld; dan kunnen we in ieder geval die zaken uitsluiten omdat er al "experts" mee bezig zijn geweest.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1122334455
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09-2019
Dag Max,

dank voor je reactie. Mijn (technische) kennis reikt niet zo ver, dus ik ben blij met iedere tip.

Ik heb in eerste instantie gezocht op individuele games icm "crash", en voor Banished kon ik toch aardig wat tips vinden, alleen dit heeft niet geholpen. Op youtube heb ik een aantal videos gezien van mensen met dezelfde soort problemen. Wat ik daar uit haal: het is een driver probleem, maar er is nog geen oplossing?!
Ik heb ook iemand gezien die zegt dat je de compatibiliteit moet aanpassen. Nadeel is dat ik dat tabblad niet eens heb als ik naar de eigenschappen kijk :(.

De tip om contact op te nemen met MSI... stom.. zelf niet aan gedacht. Dit ga ik meteen doen.

In het eventlog zie ik vaak dat de applicatie faalt, maar ik heb niet de kennis om te zien waar dat aan ligt.

Groet Laurens

[ Voor 35% gewijzigd door L1122334455 op 10-10-2015 12:11 ]