Is het iPod tijdperk voorbij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Topicstarter
Zijn de iPods nu officieel dood? Ik gebruik mijn shuffle en nano nog met volle tevredenheid. Is dat hier op tweakers ook nog het geval? Of is het nu alleen nog maar je iPhone met spotify?

[ Voor 26% gewijzigd door exeliser op 09-10-2015 22:07 ]

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Sorry, maar ik snap je vraag niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

Topicstarter
Arthur-M. schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:06:
Sorry, maar ik snap je vraag niet helemaal.
OP aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nee ze zij niet dood.
Gebruik de ipod iedere dag in me auto.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 14:31
iPod Nano 2e generatie, die vrolijk nog liedjes serveert. Maar dan ook alleen in het dock van m'n wekker - een paar minuten per dag dus. De meeste muziek komt inderdaad toch echt van Spotify op m'n telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:24
Gebruik m'n iphone classic 160gb nog steeds dagelijks, is voor 100gb gevuld. Spotify wil ik niet aan, omdat je dan afhankelijk bent van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Ik gebruik mijn iPod Nano 6G regelmatig tijdens het hardlopen, het formaat is ideaal. Meestal luister ik naar de radio of zet er een podcast op.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:48
exeliser schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:03:
Zijn de iPods nu officieel dood? Ik gebruik mijn shuffle en nano nog met volle tevredenheid. Is dat hier op tweakers ook nog het geval? Of is het nu alleen nog maar je iPhone met spotify?
Ik snap niet wat je met dit topic wil doen. Meningen peilen? iPods worden toch nog verkocht? Wat is het probleem dan? Heb jij het gevoel dat de iPod dood is? Zo ja, waarom dan?

Kortom, vragen, vragen, vragen..

[ Voor 3% gewijzigd door Volkan1984 op 10-10-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik heb de titel van het topic iets aanpast om de lading wat beter te dekken: "Is het iPod tijdperk voorbij?". Desondanks ben ik ook wel benieuwd wat het doel is van dit topic :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Wouter15 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:13:
Gebruik m'n iphone classic 160gb nog steeds dagelijks, is voor 100gb gevuld. Spotify wil ik niet aan, omdat je dan afhankelijk bent van internet.
Je kan albums naar je toestel toe downloaden en zo offline beluisteren. Nadeel wel is wanener je liedjes wil luisteren die er niet opstaan je internet nodig hebt, maar dat geldt ook voor je Classic, wanneer het er niet op staat kan je het niet beluisteren.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

Topicstarter
Hoedje schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:57:
Ik heb de titel van het topic iets aanpast om de lading wat beter te dekken: "Is het iPod tijdperk voorbij?". Desondanks ben ik ook wel benieuwd wat het doel is van dit topic :P.
Meningen peilen inderdaad. Ik zag op de apple site dat je nergens meer iPod ziet staan en er staat ook niet aangegeven waar je het dan wel nog kan kopen. En ik vroeg me dus af of iedereen z'n iPod stof laat vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Voor mij wel, ik had dan geen Ipod maar een Creative Zen. Nu doe ik alles via BT/wifi en spotify(Google music). Ik zou niet anders meer willen. Thuis Sonos speakers staan wat ook via wifi/spotify gaat. Het is gewoon zoveel keer makkelijker en je hebt eigenlijk (zolang je internet hebt) meer muziek dan je in 1 level kan luisteren.

En je hebt bij Spotify de optie om 'offline modus' te gebruiken (voor 30 dagen?) zou er geen internet zijn, je moet wel bij die playlists aanklikken 'available offline'.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb thuis 2 shuffles liggen. Een 1e en een 2e generatie. Beide liggen stof te happen (iemand?).

Zelf gebruik ik Spotify op mijn MacBook en iPad en voor onderweg is er de ouderwetsche autoradio of een conversatie. Op mijn telefoon staat wel spotify met, volgens mij, 1 afspeellijst offline. Mijn databundel is niet zo groot dat ik de boel kan streamen.

Bij ons in de kerk hebben we voor, tijdens en na de dienst ook wat "hippe" muziek. Deze stond eerder op een iPod Touch. Nu is er een Spotify planlist die we gebruiken en die iedere geluidsman op zijn telefoon of tablet heeft staan. Dit scheelt het bijhouden van een iPod met nieuwe muziek. Daar komt ook nog eens bij dat ik nu geen iPod meer bij hoef te werken. Een afspeellijst wijzigen of de link er van doorgeven aan mijn collega's is al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik gebruik nog elke dag mijn iPod Classic 160gb, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen smartphone heb.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain75
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 22:13
De reden van je post is duidelijk: er staan op de website van Apple geen iPods meer en dus volgt daaruit of de iPod passé is. Ik denk het wel eerlijk gezegd: streamen is zeer populair tegenwoordig.

Zelf ben ik fervent aanhanger van dedicated muziek-spelers. De kwaliteit moet uitstekend zijn: naast het kunnen afspelen van flac moet deze ook optimaal afgespeeld worden (lees: goede DAC aan boord hebben). Ik doe al een tijdje met een iBasso DX90 met een goede BeyerDynamic hoofdtelefoon. Voordat die combi voorbij gestreefd word in kwaliteit door een smartphone, al dan niet in combinatie met streamen, leven we alweer een paar jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sinds mijn iPod uit 2006 kapot is gegaan, gebruik ik de iPhone in de auto, rechtstreeks aangesloten op het mediasysteem in de auto. Ik had liever een iPod classic gekocht, maar die zijn niet meer te koop helaas.
In de auto luister ik altijd naar muziek die op de iPhone staat, een backup van mijn cd-verzameling.

Ik koop nog steeds cd's, daarnaast heb ik een abonnement op Spotify. Ik kan Spotify in de auto alleen beperkt bedienen via het stuur. Om bijvoorbeeld een playlist te kiezen moet ik de telefoon pakken en dat wil ik niet. Spotify gebruik ik dus vooral thuis en als ik daar een leuke cd ontdek, haal ik die in de winkel.

Ik denk er wel aan om toch weer een dedicated muziekspeler te halen, dat zou dan een iPod touch worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Onlangs een nieuwe auto gekocht met de mogelijkheid om media aan te sluiten. Uiteraard kon ik mijn iPod Classic aansluiten, maar dat moet dan weer via een kabeltje wat in het zicht ligt.

Ik heb gekozen voor een pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 32GB Zilver

Superklein, spotgoedkoop en doet hetzelfde. M.i. een betere oplossing (voor in de auto).

Dus ja, ik zal geen iPod meer kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkerbek312 op 10-10-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, dat is voorbij. Elk bestaansrecht dat MP3-spelers hadden is weg, behoudens de audiofielen die FIIo's gebruiken. Als je vandaag de dag een MP3-speler wilt koop je de goedkoopste WP die je kan vinden en stop je daar een SD-kaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:18

Fiber

Beaches are for storming.

exeliser schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Meningen peilen inderdaad. Ik zag op de apple site dat je nergens meer iPod ziet staan en er staat ook niet aangegeven waar je het dan wel nog kan kopen...
Ze staan er nog steeds op hoor, maar wel een beetje verstopt: http://www.apple.com/nl/ipod/

Navigatie zou eigenlijk via het kopje 'Music' moeten gaan denk ik, maar dat werkt (bij mij) momenteel niet.

En in de PW staan er ook nog genoeg: http://tweakers.net/categorie/605/mp3-spelers/producten/

Maar op zich heb je volgens mij wel gelijk dat dat de smartphone de iPod of andere mp3 speler grotendeels vervangen heeft.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Lekkerbek312 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:34:
Onlangs een nieuwe auto gekocht met de mogelijkheid om media aan te sluiten. Uiteraard kon ik mijn iPod Classic aansluiten, maar dat moet dan weer via een kabeltje wat in het zicht ligt.
In mijn auto zit een lightning-aansluiting in het opbergvak onder de middenarmsteun.
Alleen aux-in vind ik onhandig vanwege het gemis aan bediening via het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mijn iPod is allang gekilled :+

[ Voor 12% gewijzigd door iPodKiller op 10-10-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:07

OB1

Ik gebruik nog steeds een MP3 speler, maar dat komt omdat ik de jackplug van mijn telefoon had gesloopt :P

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn ipod tijdperk is ook al jaren voorbij, had een 3de generatie Nano, leuk dingetje, maar heb nu nogsteeds een Clip+ die altijd meegaat als ik langer dan 30 minuten van huis ben. De geluidskwaliteit van dat dingetje is nou eenmaal een stuk beter dan van mijn telefoon, hij ontziet de accu van mijn telefoon, overleeft een val veel beter en speelt ook de wat exotischere bestanden keurig af.

En mocht deze stuk gaan, tja, ik heb nog een reserve liggen, en anders koop ik wel eentje ergens tweedehands.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangeJeroen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-08 15:56

LangeJeroen

Gezinshuisouder

Ik gebruik nog steeds mijn Ipod Touch 4g 64GB. Heb in de loop der jaren een muziekbibliotheek van 1TB opgebouwd en die gebruik ik nog steeds. Heb nog nooit Spotify of iets dergelijks gebruikt.

Wel een tijdje geprobeerd om mijn S4 als mp3 speler te gebruiken, maar dat deed de batterij niet zo goed.

En elke keer als mijn Ipod het begeeft zoek ik een "nieuwe" via Vraag en Aanbod.

Gebruik ook nog wel eens mijn eerste mp3 speler van meer dan tien jaar oud. Mocht je het leuk vinden: http://nl.pcmag.com/iriver-h320/

www.gezinshuisdekauwgomballenboom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb geen Apple iPod, maar een mp3 of WMA-speler van Philips. Een PSP voldoet ook (WMA en mp3-ondersteuning).
En die gebruik ik voor de 15 jaar oude analoge oude versterker en ik heb helaas geen mediaserver.

Ik vind een iPod met 120GB wel geschikt om je hele CD-bibliotheek te overzetten naar digitaal bibliotheek, maar volgens mij gebruikte een iPod een ander bestandsformaat dan mp3, dus weet niet zeker.

Per CD kon je met mp3 320 kbps op 100 MB, dus mijn MP3-speler met 2GB is na 40 CD's alweer vol.

[ Voor 10% gewijzigd door MedionAkoya op 10-10-2015 14:49 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn iPod 4GB gebruik ik met fietsen, al 8 jaar ofzo voor dat doel in gebruik en werkt nog steeds prima. Ik heb wel een telefoon mee om de rit te registreren maar die gaat nóg sneller op als ik er ook muziek op ga afspelen. Al kan ik het wel weer eens proberen nu ik een andere telefoon heb.

Persoonlijk vind het iPod-tijdperk al tijden voorbij. Het is dat ik iets nodig had voor lange tijd in het buitenland en niet mijn telefoon als MP3-speler kon gebruiken. Eigenlijk is de iPod met de iPhone al overbodig geworden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MedionAkoya schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:45:
Ik vind een iPod met 120GB wel geschikt om je hele CD-bibliotheek te overzetten naar digitaal bibliotheek, maar volgens mij gebruikte een iPod een ander bestandsformaat dan mp3, dus weet niet zeker.
Nee, alle iPods ondersteunen gewoon mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Canaria schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Nee, alle iPods ondersteunen gewoon mp3.
Oke, op de gezamenlijke pc van mijn broer en ik zag ik 5 jaar geleden op iTunes bibliotheek iets in de trant van AAC staan. Dus van Linkin Park, Anouk en 50 cent was er AAC en mp3. 7(8)7

Slowtopic :o

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 13:19
Ik heb een iPod Touch van de 5de generatie en die staat stampvol met muziek :)

Ik weet dat je met Spotify zonder internet muziek kan luisteren maar alleen tegen betaling. Ik heb al zon grote muziekverzameling (iTunes maar ook omgezette cd's) dat dat onzin zou zijn. Dan betaal ik liever eens 99 cent in de iTunes store in de plaats.

Ik heb geprobeerd om m'n muziek op m'n Lumia 640 te zetten maar het is mij niet gelukt op iTunes te verbinden met m'n telefoon. Sowieso vind ik het 4 inch scherm van m'n iPod erg handig.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:36:
Jup, dat is voorbij. Elk bestaansrecht dat MP3-spelers hadden is weg, behoudens de audiofielen die FIIo's gebruiken. Als je vandaag de dag een MP3-speler wilt koop je de goedkoopste WP die je kan vinden en stop je daar een SD-kaartje in.
I beg to differ :)
Wat dacht je van gebruik in vliegtuigen? Daar kun je idd soms al internet hebben voor wat streaming. Maar voor de rest ben je zonder mp3 speler voor je muziek afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. En dat wil je echt niet ;)
Voor in de auto zie je het idd steeds minder, en in de trein enzo ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

I beg to differ :)
Wat dacht je van gebruik in vliegtuigen? Daar kun je idd soms al internet hebben voor wat streaming. Maar voor de rest ben je zonder mp3 speler voor je muziek afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. En dat wil je echt niet ;)
Voor in de auto zie je het idd steeds minder, en in de trein enzo ook.
Tja, in mijn leven is vliegen verre van een dagelijkse gebeurtenis, en ik kan me voorstellen dat dat voor 95% van de Nederlanders zo is. Die 95% kan voor die paar uur dan ook wel zonder muziek. De mensen die dat niet kunnen kopen gewoon een simpel ding van 20 euro. De mensen die wekelijks lange vluchten maken hebben dan misschien wel een reden om MP3-spelers te kopen, maar dat lijkt me een behoorlijke minderheid. Nee, in het dagelijks leven van de gemiddelde Nederlander denk ik dat een MP3-speler geen bestaansrecht meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

De batterijduur is over het algemeen wel een stuk beter dan een gemiddelde smartphone.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 17:09
Ik vlieg heel vaak, en ik gebruik eigenlijk altijd spotify. Ik heb ongeveer 25GB aan offline muziek op mijn telefoon staan en dat werkt wat mij betreft prima. Ook in de auto werkt dat top, met als bonus dat je in de auto gewoon kunt streamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik gebruik hem nog dagelijks tijdens het trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik heb als mp3-spelers een Creative Zen en een 3G iPod Nano gehad, en de Nano werk ik tegenwoordig nog steeds bij. Gebruik hem allang niet meer dagelijks, maar nog wel met enige regelmaat. Eigenlijk vooral in treinen en vliegtuigen. Ik hou er simpelweg niet van muziek te streamen, dus ik doe niet aan Spotify-achtige oplossingen.

Maar: als mijn Nano nu de geest geeft, zou ik eerlijk gezegd ook geen cent meer uitgeven aan een nieuwe. Wat dat betreft denk ik dat de markt voor mp3-spelers dus wel aardig dood is, ja... Waarschijnlijk ga zelfs ik nog eerder over naar Spotify op m'n iPhone, dan dat ik een nieuwe iPod (of andere mp3-speler) aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
iPod Touch 5de generatie, 16 GB.

Ik vind het wel erg fijn om een draagbare muziek en videospeler te hebben waarop ik niet gebeld kan worden :+

[ Voor 3% gewijzigd door ElektroNeko op 10-10-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Mwah, een iPod is het niet, maar een mp3-speler gebruik ik nog steeds. Ik zoek nog een vervanger, omdat de opslag zeer beperkt is. Voorbij is het dus nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik heb ooit in een ver verleden een iPod Photo met 40GB aan schijfruimte gehad. Begrijp me niet verkeerd, maar waarom zou je in deze tijd nog een iPod willen hebben? Een iPhone doet dat ook allemaal + meer.

Een losstaande MP3 speler zoals de iPod is ten dode opgeschreven. Of zie jij soms nog mensen nog met een walkman?

[ Voor 8% gewijzigd door GioStyle op 10-10-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:18

Fiber

Beaches are for storming.

De nieuwste iPod touch is in feite een mini iPhone 6 voor ongeveer een derde van de prijs. Je kan er alleen niet mee bellen. Eigenlijk is dat een koopje... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fiber schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:11:
De nieuwste iPod touch is in feite een mini iPhone 6 voor ongeveer een derde van de prijs. Je kan er alleen niet mee bellen. Eigenlijk is dat een koopje... :)
Maar dat was de iPod Touch toch altijd al geweest? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Fiber schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:11:
iPod touch is een leuk apparaat maar op een muziekspeler heb ik liever fysieke toetsen voor ten minste play/pause en previous/next, dan heb ik er ook buiten de auto nog iets aan.

Ik had vroeger een Walkman en later een minidisc-speler met afstandsbediening. Bij de minidisc-speler zat er zelfs een display in de afstandsbediening, voor trackinfo.
De eerste iPods hadden nog een afstandsbediening en op smartphones met toetsen kon ik ook nog wel blindelings naar het volgende nummer, maar bij de iPhone werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:18:
[...]

Tja, in mijn leven is vliegen verre van een dagelijkse gebeurtenis, en ik kan me voorstellen dat dat voor 95% van de Nederlanders zo is. Die 95% kan voor die paar uur dan ook wel zonder muziek. De mensen die dat niet kunnen kopen gewoon een simpel ding van 20 euro. De mensen die wekelijks lange vluchten maken hebben dan misschien wel een reden om MP3-spelers te kopen, maar dat lijkt me een behoorlijke minderheid. Nee, in het dagelijks leven van de gemiddelde Nederlander denk ik dat een MP3-speler geen bestaansrecht meer heeft.
Nu beperk je je scope ineens tot Nederland. Maar wij zijn slechts een handjevol mensen vergeleken bij de rest van de wereld. Je vlakt grote landen als de USA, India en China uit waar veel (ook bnnenlands) gevlogen wordt. Plus je meent voor 95% van de Nederlanders te kunnen spreken als je zegt dat ze ook wel zonder kunnen. Nederlanders kennende krijg je met zo'n opmerking een dikke vinger en de opmerking "dat bepaal ik zelf wel" ;)
Aanvullend: genoeg zakelijke vluchten met mensen die muziek willen. Goede headphones vliegen over de toonbank op de diverse nationale en internationale vliegvelden. En ook genoeg werkplekken waar je wel muziek mag draaien, maar internetradio dicht staat en downloaden taboe is.

MP3 spelers worden gemaakt door internationale bedrijven en die beslaan de hele wereld. Zolang er markt voor is (zie voorgaande, QED) worden die dingen gewoon gemaakt. Het levert tevens het bestaansrecht van iTunes en consorten. Dat zijn megainvesteringen geweest, die schrijf je ook niet zomaar af. En als je het spul in land A verkoopt, kun je dat net zo goed in land B ook doen.
True, MP3 moet een aandeel prijsgeven aan streaming. Dat gaat best snel. Maar niet zo snel als je misschien zou denken. Je moet alleen op globale schaal kijken en niet nationaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:45:
[...]

Nu beperk je je scope ineens tot Nederland. Maar wij zijn slechts een handjevol mensen vergeleken bij de rest van de wereld. Je vlakt grote landen als de USA, India en China uit waar veel (ook bnnenlands) gevlogen wordt. Plus je meent voor 95% van de Nederlanders te kunnen spreken als je zegt dat ze ook wel zonder kunnen. Nederlanders kennende krijg je met zo'n opmerking een dikke vinger en de opmerking "dat bepaal ik zelf wel" ;)
Aanvullend: genoeg zakelijke vluchten met mensen die muziek willen. Goede headphones vliegen over de toonbank op de diverse nationale en internationale vliegvelden. En ook genoeg werkplekken waar je wel muziek mag draaien, maar internetradio dicht staat en downloaden taboe is.

MP3 spelers worden gemaakt door internationale bedrijven en die beslaan de hele wereld. Zolang er markt voor is (zie voorgaande, QED) worden die dingen gewoon gemaakt. Het levert tevens het bestaansrecht van iTunes en consorten. Dat zijn megainvesteringen geweest, die schrijf je ook niet zomaar af. En als je het spul in land A verkoopt, kun je dat net zo goed in land B ook doen.
True, MP3 moet een aandeel prijsgeven aan streaming. Dat gaat best snel. Maar niet zo snel als je misschien zou denken. Je moet alleen op globale schaal kijken en niet nationaal :)
In sommige landen is er ook nog een markt voor Kevers, Eendjes en Golf mk1's. Als je wereldwijd gaat kijken dan zijn er maar weinig tijdperken die echt over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan heb je daar het antwoord op de initiele vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, net als de iphone als de apple watch zelfstandig functioneert, en de laptops als de ipad pro verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ipod zijn niet dood, heb zelf nog een nieuwe Ipod gekocht voor in de auto, aangezien het veel energie vreet van mijn telefoon (Android- vloeken in de kerk)
Alleen ik heb het niet zo op iTunes, maar ik gebruik het toch omdat ik het moet hebben. Spotify, heb ik er zelf net op, maar er staat ook een zwik aan muziek op, wat niet op Spotify te vinden is.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het nut niet meer in van een ipod. Gebruik altijd mijn telefoon, scheelt weer een apparaat om mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivian1989
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-08 10:38
Voor mij hebben mp3-spelers en iPods inderdaad hun bestaansrecht verloren.

Vroeger had ik een kleine mp3-speler van 256 mb. Had amper functies, behalve dat hij lang meeging. Zat ik achter een computer, dan had ik op een gegeven moment ook een usb-stick met een shitload aan mp3s en een boel portable apps, dopjes erbij en ik kon ongestoord computeren.

Op een gegeven moment had ik een iPod Touch (eerste generatie), en merkte ik dat ik daar steeds vaker gebruik van maakte. De mp3-speler raakte verstoft, en ik was zielsgelukkig met mijn 8GB aan muziek, draadloos internet en het wonder dat apps heette. Overal waar ik heen ging, sleepte ik hem mee, tot hij op een dag gestolen werd.

Ik kon eigenlijk niet meer zonder, dus niet lang daarna stapte ik over op mijn iPhone 3G (2 jaar later ingewisseld voor een 4, en binnen een paar weken een 6s), en sindsdien gaan mp3's bij mij altijd op de iPhone. Het enige jammere is dat iTunes sinds kort heel moeilijk wordt met eigen mp3's (die Apple zelf niet in de Store verkoopt) op de iPhone zetten. Maar los daarvan heb ik eigenlijk geen reden om een losse mp3speler te kopen. Dan investeer ik eerder in kwaliteits-oordoppen / koptelefoon / speakers.

Thuis of in het vliegtuig luister ik eerder via de iPad, scheelt toch weer accu, en dan zit je niet met tig apparaten om je heen. Ik ben dan toch al aan het lezen - surfen - gamen, dan kan ik ook gelijk bij de muziek.

[ Voor 1% gewijzigd door vivian1989 op 20-10-2015 13:28 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:44

Trygve

Redacteur
Nivida_intel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:30:
Ipod zijn niet dood, heb zelf nog een nieuwe Ipod gekocht voor in de auto, aangezien het veel energie vreet van mijn telefoon (Android- vloeken in de kerk)
Alleen ik heb het niet zo op iTunes, maar ik gebruik het toch omdat ik het moet hebben. Spotify, heb ik er zelf net op, maar er staat ook een zwik aan muziek op, wat niet op Spotify te vinden is.
Heb je toevalig een iPod Classic gekocht?

Hoewel ik de argumenten voor muziek luisteren op een smartphone begrijp, gebruik ik mijn iPod Classic nog steeds omdat Rockbox zo goed bevalt. Dit open-source besturingssysteem voor mp3-spelers veranderde mijn iPod in een portable harddrive/mediaspeler, ik kan op elke pc muziek uitwisselen zonder extra software. Hij slikt nu ook zo'n beetje elk denkbaar audioformaat, en er zijn erg veel instellingen beschikbaar, zoals een 10-bands equalizer. De port voor de Classic is erg stabiel, maar ontvangt pas binnenkort een update om 'm officieel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gebruik nog dagelijks mijn iPod Classic. Ideaal voor in de auto en voor lange vluchten. Lekker al mijn muziek meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 08:43
Het antwoord op de vraag of het iPod tijdperk voorbij is moet niet zijn of je er nog een gebruikt. Maar zou je als je huidige kapot gaat weer een nieuwe kopen?

Zelf gebruik ik af en toe nog mijn iPod Nano 3G
Afbeeldingslocatie: https://www.compax.ru/katalog/player/ipod/nano_3g_green.jpg
Maar dit is voornamelijk omdat ik nog een 16gb iPhone 4S gebruik. Waar 16 gb 5 jaar geleden nog prima was op iPhones is het tegenwoordig echt te weinig. Ik kan echt geen ruimte vrij maken om wat muziek op te slaan. Dus mocht ik onderweg muziek willen luisteren gebruik ik nog altijd graag mijn iPod.

Maar gaat die stuk, dan komt er geen nieuwe meer. Heel misschien een ipod shuffle rip off van een paar gb voor te sporten ofzo. Maar veel slimmer is om uiteindelijk over te gaan op een iPhone van 64gb of groter.

De iPod zal nog wel een tijd gebruikt blijven worden door liefhebbers en mensen die echt flink geïnvesteerd hebben in hun iTunes bibliotheek, maar het gemak wat spotify brengt zal voor veel mensen de doorslag geven. En voor de tieners tegenwoordig, die zijn niet anders gewend dan muziek op hun telefoon. Zie je die tegenwoordig nog met een mp3 speler lopen? Ik denk dat het antwoord op die vraag echt goed laat zien waar de toekomst ligt. En die is niet bij mp3 spelers.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vivian1989 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:17:
Het enige jammere is dat iTunes sinds kort heel moeilijk wordt met eigen mp3's (die Apple zelf niet in de Store verkoopt) op de iPhone zetten.
Verklaar u nader?
Pagina: 1