Voor mij hebben mp3-spelers en iPods inderdaad hun bestaansrecht verloren.
Vroeger had ik een kleine mp3-speler van 256 mb. Had amper functies, behalve dat hij lang meeging. Zat ik achter een computer, dan had ik op een gegeven moment ook een usb-stick met een shitload aan mp3s en een boel portable apps, dopjes erbij en ik kon ongestoord computeren.
Op een gegeven moment had ik een iPod Touch (eerste generatie), en merkte ik dat ik daar steeds vaker gebruik van maakte. De mp3-speler raakte verstoft, en ik was zielsgelukkig met mijn 8GB aan muziek, draadloos internet en het wonder dat apps heette. Overal waar ik heen ging, sleepte ik hem mee, tot hij op een dag gestolen werd.
Ik kon eigenlijk niet meer zonder, dus niet lang daarna stapte ik over op mijn iPhone 3G (2 jaar later ingewisseld voor een 4, en binnen een paar weken een 6s), en sindsdien gaan mp3's bij mij altijd op de iPhone. Het enige jammere is dat iTunes sinds kort heel moeilijk wordt met eigen mp3's (die Apple zelf niet in de Store verkoopt) op de iPhone zetten. Maar los daarvan heb ik eigenlijk geen reden om een losse mp3speler te kopen. Dan investeer ik eerder in kwaliteits-oordoppen / koptelefoon / speakers.
Thuis of in het vliegtuig luister ik eerder via de iPad, scheelt toch weer accu, en dan zit je niet met tig apparaten om je heen. Ik ben dan toch al aan het lezen - surfen - gamen, dan kan ik ook gelijk bij de muziek.
[
Voor 1% gewijzigd door
vivian1989 op 20-10-2015 13:28
. Reden: toevoeging ]