Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn werk heb ik geen specifieke programma's nodig, behalve het standaard officepakket en internetbrowsers. Privé maak ik gebruik van mijn computer voor office en het kijken van series en films. Ik gebruik daarnaast soms indesign, photoshop en bewerk weleens een filmpje. Het is over het algemeen knip- en plakwerk.
Gamen doe ik op een PS3, als ik daar al tidj vro heb.
Wat is je budget?
Zo'n € 700,-/€ 800,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, in principe niet. Althans niet dat ik er een hele dag mee rond moet lopen o.i.d.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se een voorkeur voor merken, zolang de kwaliteit maar acceptabel is. Daarbij gezegd heb ik wel een hekel aan bloatware.
Voorkeuren
Via de pricewatch gezocht en dan vind ik eigenlijk geen laptops die aan mijn wensen voldoen. ik dus binnen budget blijven dan zal ik concessies moeten doen. Ik dacht zelf dat ik moet kiezen tussen óf de SSD of het Full HD-scherm. Is 5Ghz aan te raden? Wat is daarbij jullie advies?
Resultaten van mijn zoektocht:
Full HD
pricewatch: Medion Akoya E6417 (30018876, Qwerty)
Past binnen de prijs. Is Full HD (én IPS) maar maakt gebruik van een hybride hdd. Is Medion echter wel aan te raden?
pricewatch: Asus A555LB-DM348H
Buiten budget maar wel i7 en dedicated GPU (toch?), geen 5 GHz. Is dat het waard.
pricewatch: Asus R556LJ-DM848T
Zelfde prijs als hierboven maar volgens mij een mindere configuratie?
Niet Full HD
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-2E6
Goede prijs voor op zich volgens mij prima specificaties. Heb alleen wat mindere verhalen gehoord over Toshiba. De beoordeling is ook mager.
pricewatch: Medion Akoya E6417 (30018895, Qwerty)
Prima specificaties en binnen de prijs. Zelfde vraag als hierboven. Is Medion aan te raden?
pricewatch: Asus R556LA-XX1015H
Heeft deze een mat scherm? Geen 5Ghz.
pricewatch: Acer Aspire V3-572-52U4
Ethernet slechts 100Mbps.
Daarnaast overheerst bij mij het gevoel dat het aanbod nu laag is, klopt dat? Kan ik wellicht beter even afwachten?
Voor mijn werk heb ik geen specifieke programma's nodig, behalve het standaard officepakket en internetbrowsers. Privé maak ik gebruik van mijn computer voor office en het kijken van series en films. Ik gebruik daarnaast soms indesign, photoshop en bewerk weleens een filmpje. Het is over het algemeen knip- en plakwerk.
Gamen doe ik op een PS3, als ik daar al tidj vro heb.
Wat is je budget?
Zo'n € 700,-/€ 800,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, in principe niet. Althans niet dat ik er een hele dag mee rond moet lopen o.i.d.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se een voorkeur voor merken, zolang de kwaliteit maar acceptabel is. Daarbij gezegd heb ik wel een hekel aan bloatware.
Voorkeuren
- SSD-schijf (min. 240gb óf 128gb in combinatie met een hdd)
- 15,6 inch
- Full HD
- mat scherm
- i3/i5 processor
Via de pricewatch gezocht en dan vind ik eigenlijk geen laptops die aan mijn wensen voldoen. ik dus binnen budget blijven dan zal ik concessies moeten doen. Ik dacht zelf dat ik moet kiezen tussen óf de SSD of het Full HD-scherm. Is 5Ghz aan te raden? Wat is daarbij jullie advies?
Resultaten van mijn zoektocht:
Full HD
pricewatch: Medion Akoya E6417 (30018876, Qwerty)
Past binnen de prijs. Is Full HD (én IPS) maar maakt gebruik van een hybride hdd. Is Medion echter wel aan te raden?
pricewatch: Asus A555LB-DM348H
Buiten budget maar wel i7 en dedicated GPU (toch?), geen 5 GHz. Is dat het waard.
pricewatch: Asus R556LJ-DM848T
Zelfde prijs als hierboven maar volgens mij een mindere configuratie?
Niet Full HD
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-2E6
Goede prijs voor op zich volgens mij prima specificaties. Heb alleen wat mindere verhalen gehoord over Toshiba. De beoordeling is ook mager.
pricewatch: Medion Akoya E6417 (30018895, Qwerty)
Prima specificaties en binnen de prijs. Zelfde vraag als hierboven. Is Medion aan te raden?
pricewatch: Asus R556LA-XX1015H
Heeft deze een mat scherm? Geen 5Ghz.
pricewatch: Acer Aspire V3-572-52U4
Ethernet slechts 100Mbps.
Daarnaast overheerst bij mij het gevoel dat het aanbod nu laag is, klopt dat? Kan ik wellicht beter even afwachten?