Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke concessie kan ik het beste doen?

Pagina: 1
Acties:

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43
Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn werk heb ik geen specifieke programma's nodig, behalve het standaard officepakket en internetbrowsers. Privé maak ik gebruik van mijn computer voor office en het kijken van series en films. Ik gebruik daarnaast soms indesign, photoshop en bewerk weleens een filmpje. Het is over het algemeen knip- en plakwerk.

Gamen doe ik op een PS3, als ik daar al tidj vro heb.

Wat is je budget?
Zo'n € 700,-/€ 800,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, in principe niet. Althans niet dat ik er een hele dag mee rond moet lopen o.i.d.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet per se een voorkeur voor merken, zolang de kwaliteit maar acceptabel is. Daarbij gezegd heb ik wel een hekel aan bloatware.

Voorkeuren
  • SSD-schijf (min. 240gb óf 128gb in combinatie met een hdd)
  • 15,6 inch
  • Full HD
  • mat scherm
  • i3/i5 processor
Waar ik al naar heb gezocht
Via de pricewatch gezocht en dan vind ik eigenlijk geen laptops die aan mijn wensen voldoen. ik dus binnen budget blijven dan zal ik concessies moeten doen. Ik dacht zelf dat ik moet kiezen tussen óf de SSD of het Full HD-scherm. Is 5Ghz aan te raden? Wat is daarbij jullie advies?

Resultaten van mijn zoektocht:
Full HD
pricewatch: Medion Akoya E6417 (30018876, Qwerty)
Past binnen de prijs. Is Full HD (én IPS) maar maakt gebruik van een hybride hdd. Is Medion echter wel aan te raden?

pricewatch: Asus A555LB-DM348H
Buiten budget maar wel i7 en dedicated GPU (toch?), geen 5 GHz. Is dat het waard.

pricewatch: Asus R556LJ-DM848T
Zelfde prijs als hierboven maar volgens mij een mindere configuratie?

Niet Full HD
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-2E6
Goede prijs voor op zich volgens mij prima specificaties. Heb alleen wat mindere verhalen gehoord over Toshiba. De beoordeling is ook mager.

pricewatch: Medion Akoya E6417 (30018895, Qwerty)
Prima specificaties en binnen de prijs. Zelfde vraag als hierboven. Is Medion aan te raden?

pricewatch: Asus R556LA-XX1015H
Heeft deze een mat scherm? Geen 5Ghz.

pricewatch: Acer Aspire V3-572-52U4
Ethernet slechts 100Mbps.

Daarnaast overheerst bij mij het gevoel dat het aanbod nu laag is, klopt dat? Kan ik wellicht beter even afwachten?

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:22
Ik ga verder niet in op je keuzes, maar wat betreft het aanbod: dat is nu inderdaad erg laag.
Ik raad je aan om te kijken op de websites van producenten en deze ook in de gaten te houden.

Alle nieuwe modellen met Skylake processoren stromen nu langzaam binnen maar zijn vaak nog niet zichtbaar in electronica winkels omdat ze niet op voorraad zijn.
Daarnaast staan ze ook nog in de Tweakers Pricewatch.

HP en Dell hebben nieuwe modellen al op hun site staan.
ASUS gaat vanavond presenteren en de rest van de producenten volgen ook binnen twee weken met aankondigen van nieuwe producten :)

• MatthewFR23
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11-2020
marijn65 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:23:

ASUS gaat vanavond presenteren en de rest van de producenten volgen ook binnen twee weken met aankondigen van nieuwe producten :)
Ik kan daar niks over terugvinden. Neem aan dat ik dat morgen dan wel de nieuwe producten ergens kan vinden?

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:22
Nee ik dus ook niet.. Maar het event is van 4pm tot 12am, San Fransico time.
En gezien het nu 13:22 is in SF, kan t best zijn, dat dat dus nog niet van start is gegaan?

Of ik reken helemaal fout, kan ook nog..

• bazzemans
Helder verhaal, wachten tot het aanbod groter is. Dat is geen probleem.

Echter denk ik dat (gezien mijn budget) concessies dan nog steeds aan de orde zijn. Mijn vraag blijft wat dat betreft hetzelfde. Welke concessies zouden jullie doen? SSD, resolutie, processor of iets anders?

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
bazzemans schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:34:
Helder verhaal, wachten tot het aanbod groter is. Dat is geen probleem.

Echter denk ik dat (gezien mijn budget) concessies dan nog steeds aan de orde zijn. Mijn vraag blijft wat dat betreft hetzelfde. Welke concessies zouden jullie doen? SSD, resolutie, processor of iets anders?
SSD is een must, hier kan je dus geen concessie op doen :) wat je wel zou kunnen doen is zelf een upgrade uitvoeren.

CPU/Scherm dat is lastig, Full HD werkt erg fijn op 15,6" maar misschien is 720p ook voldoende voor jou, daarnaast is een i3 in combinatie met een SSD ook nog zeer snel, dus tenzij je echt CPU zware programma's gaat draaien zou je voor een zwakkere CPU kunnen gaan, maar gezien de photoshop en video bewerking heb je zowel een Full HD als een krachtige CPU nodig(Tenzij je het niet erg vind om een tijdje te wachten natuurlijk)

• bazzemans
Het bewerken van filmpjes en photoshoppen is echt knip-en-plakwerk. Misschien paar keer per jaar. Dat heeft geen prioriteit.

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 20:49
Ik heb een heel mooie laptop in de V&A staan die voldoet aan je eisen:

V&A aangeboden: Asus N56VM-S4050V i7/8gb/256gb

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Een intelligente vraag trouwens, welke concessie.. ;). In een laptop, met jouw gebruik in het achterhoofd, zou ik zorgen voor een SSD, een goed display en goede Wifi connectiviteit. Die drie zaken bepalen in belangrijke mate je beleving van je laptop bij casual gebruik.

Processor is bij jouw gebruik secundair. Zelfs i3 zou nog voldoen, SSD geeft meer vlotheid dan i5 tov i3.

Geheugen kan bij jouw gebruik op 4 Gig. Draai je veel parallel, of moet de laptop lang meegaan, dan misschien 8 Gig, voor W8/W10 systemen is dit iets meer comfortabel, maar uitgedrukt in performance is dit "comfort" marginaal. Een aspect is nog wel dat bij een geïntegreerde GPU wat van het RAM geheugen wordt gebruikt als grafisch geheugen.

Is een HDD naast een SSD echt nodig? Heb je veel software, of wordt de laptop een apparaat waarop alles moet gebeuren? Start eerst met een SSD, en kijk eerst of je daaraan genoeg hebt, zo niet kan je altijd nog wel uitbreiden. Een extra HDD vreet ook stroom en verkort dus je batterijduur.

Tenslotte nog een advies: kijk als je iets specifieks op het oog hebt op sites als notebookcheck om te achterhalen of zaken als een display of de draadloze netwerkkaart een beetje oké zijn. Daar is dit soort info vaak wel te vinden.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• bazzemans
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik denk dat ik een helder beeld heb en dat ik nu voldoende weet om een keuze te kunnen maken. Wat betreft de schijf, de hdd is niet echt nodig.Ik ben echter bang dag 128gb (op den duur) te weinig is, vandaar dus gezocht naar 128GB ssd + hdd of een 256 ssd. Wellicht moet ik daar niet te bang voor zijn en dan ook kijken naar vervangingsmogelijkheden.

Helaas is er inmiddels een andere kink in de kabel gekomen. Auto-problemen en die hebben zojuist mijn (volledige) budget opgesoept.
Pagina: 1