Hallo Tweakers,
Ik heb deze week een nieuwe monitor aangeschaft (de Asus MG279Q 1440p) maar mijn huidige 5 jaar oude systeem heeft moeite met deze resolutie. Vandaar dat ik graag een nieuw systeem voor mijn nieuwe monitor wil kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming, maar ook zo nu en dan voor het hosten van virtuele machines (bijv. Cloudera). Het doel is om spellen op een resolutie van 1440p over het algemeen in de richting van 90 fps of meer te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop niet meer dan 2000 euro uit te hoeven geven. Hier blijven we denk ik wel onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn monitor neem ik mee. De rest is nodig aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alle onderdelen nodig, inclusief een SSD en OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor Nvidia en Intel voor de grafische kaart en processor en een kleine voorkeur voor Gigabyte / ASUS / MSI voor componenten als het moederbord en grafische kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem produceert erg veel geluid en ik zou nu héél graag een nieuw systeem willen hebben die stil is. En zoals ik al eerder zei zou ik spellen op een resolutie van 1440p over het algemeen rond de 90 fps willen kunnen draaien (zware grafische spellen zoals TW3 zijn een uitzondering).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen krijgen op mijn huidige samenstelling en wat ik zou moeten aanpassen om mijn wensen te kunnen bereiken:
Alvast bedankt!
~Lewonas
Ik heb deze week een nieuwe monitor aangeschaft (de Asus MG279Q 1440p) maar mijn huidige 5 jaar oude systeem heeft moeite met deze resolutie. Vandaar dat ik graag een nieuw systeem voor mijn nieuwe monitor wil kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming, maar ook zo nu en dan voor het hosten van virtuele machines (bijv. Cloudera). Het doel is om spellen op een resolutie van 1440p over het algemeen in de richting van 90 fps of meer te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop niet meer dan 2000 euro uit te hoeven geven. Hier blijven we denk ik wel onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen mijn monitor neem ik mee. De rest is nodig aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alle onderdelen nodig, inclusief een SSD en OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor Nvidia en Intel voor de grafische kaart en processor en een kleine voorkeur voor Gigabyte / ASUS / MSI voor componenten als het moederbord en grafische kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem produceert erg veel geluid en ik zou nu héél graag een nieuw systeem willen hebben die stil is. En zoals ik al eerder zei zou ik spellen op een resolutie van 1440p over het algemeen rond de 90 fps willen kunnen draaien (zware grafische spellen zoals TW3 zijn een uitzondering).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen krijgen op mijn huidige samenstelling en wat ik zou moeten aanpassen om mijn wensen te kunnen bereiken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 223,50 | € 223,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 724,95 | € 724,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 158,- | € 158,- |