Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows server 2008 64 bits installatie lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• RazerB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:41
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn installatie van mijn server.
Het probleem is: als ik alleen Windows server 2008 32 bits kan installeren.
Maar omdat ik 26 gb ram heb moet ik eigenlijk de 64 bits hebben om java 64 bits te kunnen installeren.

Specs:
intel server board s5000pslhttp://www.intel.com/p/en...ighlights/server/s5000psl
2x Intel xeon l5410 http://ark.intel.com/nl/p...che-2_33-GHz-1333-MHz-FSB
26gb ram
128gb ssd

Heb al verschillende dingen in de bios geprobeerd.
En heb gekeken als mijn processor 64bit compatible zijn.

Alvast bedankt

Bas

(Weet niet als dit onder het goede categorie valt)

• Joostjeb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 14:40
En wat doet hij precies niet? Andere ISO's geprobeerd? Of heb je een CD liggen?

• RazerB
Ik ben nu een video aan het uploaden hoe de bios is ingesteld en welke fout code die geeft.
Heb al verschillende cd's geprobeerd en ISO's en dat maakte niks uit.
Maar Windows server 2008 32 bits werkt wel.

De video komt zo.

• Joostjeb
Is er een bepaalde reden dat je voor 2008 kiest?

• RazerB
Nee,Maar heb ook al windows server 2015 geprobeerd en dat maakte geen verschil.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RazerB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:49:
Nee,Maar heb ook al windows server 2015 geprobeerd en dat maakte geen verschil.
Misschien dat je Server 2015 dan moet ruilen want iets zegt me dat dat niet bestaat.

Daarnaast mis ik een bak met informatie; 26GB RAM is een rare hoeveelheid en niet echt gangbaar. Omdat het niet gangbaar is, neem ik aan dat je de betreffende configuratie al door de QVL hebt gehaald.

Verder wil ik je meegeven dat je al "dingen in de BIOS" geprobeerd hebt maar als je niet beschrijft welke opties je bekeken hebt, hoe je ze hebt getest/ingesteld en wat er dan wel/niet aan de foutmeldingen verandert, is het natuurlijk voor ons onmogelijk om te adviseren wat er wel/niet goed is ingesteld.

/edit: ik zie nu dus net dat je eenvoudigweg bepaalde zaken zelf niet hebt nagelopen bij Intel; dat verklaart meteen waarom bepaalde installaties al niet werken. Het lastige is dat je hier met dusdanig oude hardware werkt, dat het zeer goed mogelijk is dat bepaalde drivers er niet/nooit voor zijn uitgebracht voor OS'en wat je probeert te draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2015 17:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RazerB
Hallo MAX3400

Ik had het niet kunnen vinden waar de os support list stond,
Maar heb heb hem gevonden.
De foutcode is te zien in het filmpje en de bios instellingen
YouTube: YouTube

[ Voor 9% gewijzigd door RazerB op 09-10-2015 17:35 ]

• Joostjeb
Beste RazerB,

Je filmpje is privé. Graag de instellingen aanpassen ;)

• RazerB
Hallo

Denk dat het nu beter gaat ;).

Edit heb het ook met ander ram geprobeerd 16 gb en werkt ook niet :'(

[ Voor 48% gewijzigd door RazerB op 09-10-2015 19:49 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarom heb je alles onder je CPU's op disabled staan?
Waarom staat je SATA mode op Legacy?

Daarnaast is de error een indicatie dat de BIOS geen toegang heeft tot je CPU's wat kan door de instellingen van je CPU's en/of doordat de CPU's niet ondersteund worden door de BIOS versie.

Ook even kijken naar dit: http://www.intel.com/supp...s/server/sb/CS-028540.htm

Met de 5400 en 5200 Xeons zijn er nog al wat beperkingen.

Overigens is Server 2008R2 niet supported op het board.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou een hypervisor installeren en daar Windows dan in virtualiseren. Mocht 2008 (als je dat perse wil installeren) dan een mening hebben over de hardware, dan kan je gewoon andere virtuele devices aanbieden.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

johnkeates schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:50:
Ik zou een hypervisor installeren en daar Windows dan in virtualiseren. Mocht 2008 (als je dat perse wil installeren) dan een mening hebben over de hardware, dan kan je gewoon andere virtuele devices aanbieden.
Maar daar heeft hij wel 64-bit modus voor nodig. Maar zijn huidige config zal nooit goed werken want de BIOS ondersteund de CPU's niet. Ik denk dat hij zijn firmware moet bijwerken (BIOS) om alles gewoon aan de praat te krijgen. Windows 2008R2 kan er volgens mij gewoon op want er zijn zelfs drivers voor het board.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De S5000PSL ondersteunt de L5410 wel, maar inderdaad alleen vanaf BIOS 84 of hoger. Maar gezien windows 32-bit wel boot kunnen we er eigenlijk van uit gaan dat de CPU's gewoon werken.

Qua BIOS settings:

- Quiet Boot: DISABLE, we willen tekst zien
- POST Error Pause: ENABLE, we willen wachten als we een POST fout was

- EIST (SpeedStep): ENABLE
- Core Multiprocessing: ENABLE
- Simulated MSI: Enable
- Execute Disable: ENABLE (verplicht voor 2008 x64 en elke opvolgende Server editie van Windows)
- Hardware en Line prefetchers: ENABLE

- SATA Mode: Native of AHCI, niet Legacy iig.

Verder zijn de SEL codes niet heel problematic. Je zou IMC plug & play op enable kunnen zetten en console redirection van COM1 aan kunnen zetten zodat hooks foor de text-mode interrupts aanstaan wat later voor beheer makkelijk is.

Ik ga er eigenlijk van uit dat Core Multiplexing + NX Enable genoeg is, maar als je de andere settings ook nog even recht zet en er 100% zeker van bent dat de BIOS helemaal up-to-date is zou ik de BMC even resetten, SEL clearen en herstarten, kijken of er wat nieuws in de SEL staat en dan Windwos x64 installer booten. Zonder NX gaat dat in elk geval niet lukken.

Ik heb vergelijkbare bordjes uit de 5k serie, allemaal met Xen en sommige draaien virtuele Windows 2008 en 2012R2 systemen, allemaal zonder problemen. Het kan dus prima werken.

[ Voor 79% gewijzigd door johnkeates op 11-10-2015 01:08 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Om wat verwarring te voorkomen; 2008 is er in x86 en x64, maar 2008r2 en hoger is er alleen als x64. Nu dus een x86 server OS installeren is op voorhand dus al achter de feiten aanlopen en zwaar af te raden.

Dan terug naar het oorspronkelijke probleem, namelijk het niet kunnen installeren. Ten eerste ben ik het helemaal eens met johnkeates die aangeeft een hypervisor te installeren, dus bijvoorbeeld VMWare vSphere of HyperV.
Je foutmeldingen wijzen inderdaad op verkeerde bios-settings. Controleer deze dus even goed, en let ook meteen even op of je alle opties mbt virtualisatie (dus hyperthreading en device passthrough settings) goed ingesteld hebt staan. De kans is groot dat het daar mis op loopt. Ook je storage-settings kan je nog eens onder de loep nemen, want ook dat lijkt me niet helemaal goed (legacy mode? waarom geen AHCI?)

iRacing Profiel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beter laat dan nooit: RazerB, er reageren diverse mensen heel uitgebreid en zoeken zelfs zaken voor je uit die je ook zelf had moeten kunnen vinden. En zie ook geen reactie meer op de mensen die sinds je laatste post mee dachten (ook geen 'bedankt, gelukt via XYZ / bedankt maar ik geef het op'.

Ik stel voor dat je verdere reacties uitgebreider maakt. Misschien ook goed om eerst de handleiding (voor zover die nog fatsoenlijk bestaan :X ) van je moederbord er op na slaat vwb de BIOS settings etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1