Toon posts:

Ads by Tinywallet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een lange tijd een virus op mijn pc waar ik niet uit kom. Het heet: ads by Tinywallet. Ik ben zelf nog in de leer om dit te kunnen verwijderen maar kom er zelf niet uit. Misschien dat jullie weten hoe dit verder te verhelpen is!

Ook als je op bijvoorbeeld op tweakers zit kan ik soms op alles klikken wat ik wil maar er blijft continue een nieuw tabblad openen met daarin een grote ad.

Gr Jesse

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Je geeft heel weinig informatie in je topicstart. Wat is precies de situatie (OS, browser, versienummers,. virusscanner, geïnstalleerde 'verdachte' software en plugins, etc), wat heb je tot nu toe geprobeerd om het op te lossen en wat was daarvan het resultaat? Beveiliging & Virussen staat vol met tips over verwijderen van malware.

Momenteel weten we niet eens welk OS je gebruikt, dan kunnen we moeilijk helpen :)

(Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen voor wat algemene tips over de topicstart).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 is mijn os, browser voornamelijk Chrome, virusscanner is KPN veilig en verder heb ik dus niet een idee wat deze verdachte software moet zijn.

Maar ik heb net een reset gedaan van Chrome instellingen en het is voor nu volgens mij al verholpen !

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11 13:20
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:28:
Windows 7 is mijn os, browser voornamelijk Chrome, virusscanner is KPN veilig en verder heb ik dus niet een idee wat deze verdachte software moet zijn.

Maar ik heb net een reset gedaan van Chrome instellingen en het is voor nu volgens mij al verholpen !
Dan ging het hier waarschijnlijk om een foute extensie, deze kun je vinden door naar chrome://extensions/ te gaan, aangezien je al een reset hebt gedaan zal hij hier intussen niet meer bij staan.

Ik zou voor de zekerheid wel nog even een scan doen.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Ik zou ook nog even een scan doen voor de zekerheid, want Ads by Tinywallet IS een (soort van) virus.
In dit geval Adware (Advertising-malware). Een meestal vrij onschuldig soort virus, alleen vrij vervelend.

AdwCleaner is een zéér eenvoudig iets om Adware te verwijderen:
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
Download de exe > Executeer de Exe > Verwijder de exe, je hoeft zelf niks te installeren.

Hoewel, in dit geval kan je het 'virus' ook verwijderen door via configuratiescherm naar 'verwijder programma's van Windows' te gaan. Adware valt vaak te verwijderen op die manier. Alhoewel je toch voor alle zekerheid AdwCleaner ook moet gebruiken.