Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies laptop (600-1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

• MatthewFR23
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Uiteraard Office. Verder van plan om er een aantal games als Football Manager (3d) en Cities: Skylines op te spelen. Belangrijk is wel dat ik er een jaar of 5/6 mee vooruit wil, dus niet een raar dingetje in de uitverkoop van de mediamarkt die binnen een jaar zo traag als dikke stront is. Wil sowieso een mat 17.3" scherm, heb ik nu ook en dat werkt gewoon erg fijn. Full HD mag, maar is niet noodzakelijk, heb ik nu ook niet. Weet zelf de houdbaarheid van een laptop (en de specs) niet zo goed in te schatten, dus vandaar dit topic.

Heb een aantal laptops gevonden, maar kan dus niet goed bepalen of dit goed genoeg is/te goed.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F751LJ-T4267T€ 899,-€ 899,-
1Asus N751JX-T7070H€ 1.046,65€ 1.046,65
1MSI GP70 2QE-600NL (Leopard)€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.844,65

De F751 heeft een prima prijs, en voor zover ik weet ook prima specs. Al meen ik me te herinneren dat een U-processor wat trager is? In hoeverre merk je dat? En in hoeverre wordt dat een probleem over een jaar of 5? Zelfde verhaal voor de MSI, is die i5 niet snel gedateerd? Voor de N751X betaal ik wat meer, maar dan heb ik (volgens mij?) wel uitstekende specs. Is dat het verschil van 150 waard?

En uiteraard het belangrijkste: stel ik niet te hoge eisen aan de specs? Ben bang dat ik meer betaal dan nodig is, en dat ik andere processors en gpu's onderschat. Dat er laptops van 6/700 euro zijn die ook goed 5/6 jaar mee kunnen op goede snelheid en prima graphics.

Wat is je budget?
600-1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet veel, maar wel af en toe mee naar school/stage/werk en mijn vriendin. Heb nu ook een 17.3" en dat is prima te doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Al vind ik de Asus laptops wel mooi.