Met een formulier extra agenda invullen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701637

Topicstarter
Voor mijn werk gebruik ik een evenementenkalender die ooit in Excel is aangemaakt. Nu vind ik deze agenda alles behalve handig om mee te werken. Wijzigingen moeten één voor één worden uitgevoerd en daar ben ik vaak veel tijd mee kwijt. En daarbij komt nog dat de kans op fouten toeneemt.

Ik zou graag dus mijn outlook agenda willen gebruiken voor alle evenementen. Wat mij het mooist lijkt is dat ik met een zelf ontworpen formulier de agenda kan invullen. Nu heb ik een formulier ontworpen, maar nu kom ik erachter dat je daar alleen je primaire agenda mee kan invullen en dus niet een extra agenda. Met twee outlookprofielen werken lijkt mij erg onhandig aangezien je outlook opnieuw moet opstarten om je met een nieuw profiel aan te melden.

Het gaat er eigenlijk om dat ik een overzichtelijk agenda heb waarbij het meest geautomatiseerd is. Bijv. als ik een reeks afspraken inplan op verschillende dagen hoef ik deze maar een keer in te voeren. Bij Excel moet ik nu de regels één voor één invoeren…

Wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen? Wordt zeer gewaardeerd!!!! 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Check: hoe heb je vastgesteld dat je geen formulier kunt gebruiken om een afspraak in een andere agenda te plaatsen?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik begrijp niet goed hoe jullie dat excel formulier gebruiken. Is dat een spreadsheet voor alle evenementen of een indien formulier?

Kunnen jullie niet gewoon overstappen naar Outlook (shared agenda)?
Je kunt heel makkelijk de agenda datums converteren naar CVS en dan in Outlook importen als agenda objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lustucru schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:39:
Check: hoe heb je vastgesteld dat je geen formulier kunt gebruiken om een afspraak in een andere agenda te plaatsen?
Nadat de gegevens bij P2 zijn ingevuld en ik het formulier opsla, wordt de afspraak automatisch in mijn eigen agenda geplaatst. Er is mij ook verteld dat alleen de primaire agenda met aangepaste formulieren kan worden ingevuld.
donderdraak schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:56:
Ik begrijp niet goed hoe jullie dat excel formulier gebruiken. Is dat een spreadsheet voor alle evenementen of een indien formulier?

Kunnen jullie niet gewoon overstappen naar Outlook (shared agenda)?
Je kunt heel makkelijk de agenda datums converteren naar CVS en dan in Outlook importen als agenda objecten.
Het is een spreadsheat gesorteerd op datum met daarin alle informatie over de evenementen. Het importeren van de gegevens is niet zo zeer het probleem.

Alle informatie die in Excel is opgenomen wil ik terug laten komen in Outlook d.m.v. verschillende velden. De velden bij P2 corresponderen dan met de velden in de agenda. Dit lukt alleen maar met de primaire agenda en niet met de extra agenda. Dus wannneer ik P2 heb ingevuld en opsla dan wordt de afspraak in de primaire agenda geplaatst en niet in de extra agenda. Ik zoek hier dus een oplossing voor. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is! Is het trouwens ook mogelijk dat alleen de extra agenda wordt gedeeld met anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 701637 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:09:
Nadat de gegevens bij P2 zijn ingevuld en ik het formulier opsla, wordt de afspraak automatisch in mijn eigen agenda geplaatst. Er is mij ook verteld dat alleen de primaire agenda met aangepaste formulieren kan worden ingevuld.
Heb ik goed nieuws voor je: dat is onzin. Als je niets doet zal idd het aangepaste formulier een item in je standaardagenda maken. Als je het formulier opslaat in een formulierenbibliotheek kun je het al op meerdere agenda's laten toepassen; door het formulier op te slaan (opteis-beheren) in de aangepaste agenda kun je het ook met een rechtermuisklik bereiken.
Is het trouwens ook mogelijk dat alleen de extra agenda wordt gedeeld met anderen?
Ja. Kwestie van rechten instellen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Anoniem: 701637 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:09:
Is het trouwens ook mogelijk dat alleen de extra agenda wordt gedeeld met anderen?
Outlook kalenders in een Exchange omgeving kun je gewoon delen met andere gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lustucru schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

+
donderdraak schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

Outlook kalenders in een Exchange omgeving kun je gewoon delen met andere gebruikers
Vraagstelling van topicstarter laat weinig ruimte tot verbeelding voor mij; het toekennen/aanpassen van zaken als Full Access op mailboxen of Editor op Agenda's, is voor de meesten gesneden koek, denk ik, maar niet specifiek voor topicstarter.

Outlook-client staat niet per se voor Exchange noch voor sharing; de lokale IT'er kan hier vast wel mee assisteren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Anoniem: 701637 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:50:
Wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen? Wordt zeer gewaardeerd!!!! 
Met welke Outlook omgeving werkt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lustucru schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

Heb ik goed nieuws voor je: dat is onzin. Als je niets doet zal idd het aangepaste formulier een item in je standaardagenda maken. Als je het formulier opslaat in een formulierenbibliotheek kun je het al op meerdere agenda's laten toepassen; door het formulier op te slaan (opteis-beheren) in de aangepaste agenda kun je het ook met een rechtermuisklik bereiken.

[...]

Dank je wel. Het is mij ondertussen gelukt om een formulier te koppelen aan de agenda via formulierenbeheer. Ik heb dit gedaan bij mijn eigen agenda en bij de extra agenda. Wanneer ik een afspraak inplan bij mijn eigen agenda verschijnt keurig het ontworpen formulier. Vervolgens probeer ik een afspraak in te plannen in mijn extra agenda en hier komt het ontworpen formulier niet tevoorschijn.
donderdraak schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:48:
[...]

Met welke Outlook omgeving werkt u?
Outlook 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Je weet dat outlook 2007 sinds 2012 al niet meer ondersteund wordt? Zou je niet een keertje upgraden?

En heb je een exchange omgeving of hoe worden die agenda's gedeeld?

[ Voor 45% gewijzigd door Lustucru op 14-10-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lustucru schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:07:
offtopic:
Je weet dat outlook 2007 sinds 2012 al niet meer ondersteund wordt? Zou je niet een keertje upgraden?

En heb je een exchange omgeving of hoe worden die agenda's gedeeld?
Ik heb een exchange omgeving ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan is er geen enkele reden waarom het niet zou werken, maar je geeft weinig informatie om te kunnen achterhalen wat je fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lustucru schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:35:
Dan is er geen enkele reden waarom het niet zou werken, maar je geeft weinig informatie om te kunnen achterhalen wat je fout doet.
Het formulier doet het! Het ontworpen formulier heb ik gepubliceerd in de juiste map. Vervolgens heb ik via 'Eigenschappen' --> tablad 'Algemeen' --> 'Gebruik posten naar de map' het aangepaste formulier gekozen. Wanneer ik een afspraak wil inplannen komt nu het juiste formulier tevoorschijn.

Dank jullie wel voor de aandacht :) :) :)
Pagina: 1