Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhoon20
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik zocht al enige tijd naar een laptop I7, min 8GB, IPS, backlight keyboard, FHD, redelijke 2GB videokaart, liefst min 256 GB SSD en Windows 10 en dit voor niet meer dan 1200 euro.

Na lang onderzoek kwam ik uit op een aantal laptops en als ik die allemaal vergelijk kom ik uit op de ''
Asus N551JX-CN315T''. In eerste instantie wou ik via bto een laptop kopen maar als je daar begint met het samenstellen van je laptop kom je ver boven de 1000 euro en dan heb je geen W10 of een SSD. Deze Asus heeft dus W10 en ook nog een leuke 256 GB SSD naast de I7 4750HQ, 8GB, verlichting keyboard, IPS etc. Alleen de klokfrequentie is 2GHz weet niet of het zo veel minder is t.o.z van andere laptops rond die prijsklasse. Verder vind ik de behuizing ook mooi.

Aan jullie de vraag...is dit een goede aankoop ? Ik stel jullie reactie ERG op prijs _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:54
Ik heb zelf de N551JB-CN021H met een i7 4720HQ, GT 940M en zelf een 250GB SSD'tje in gezet en kan je vertellen dat het hele fijne, degelijke, stevige en snelle laptops zijn.

Die i7 4750HQ is eigenlijk een eerste generatie Haswell i7 (we zijn inmiddels al bij de derde met Haswell en de eerste met Skylake) met een speciale Intel Iris GPU. Die Intel Iris GPU is krachtiger dan de HD 4600 en moet daardoor een NVIDIA overbodig maken. Omdat er in die laptop een NVIDIA GTX 950M zit, is de keuze voor die Intel Iris GPU heel raar. Want die is zwakker dan de NVIDIA en kost meer... Niet zo'n goede keus dus, want je kunt veel beter krijgen 8)7.

ASUS probeert nu z'n eigen N-serie uit de markt te drukken met dit nieuwe model: https://www.alternate.nl/...book/html/product/1218056. Een GTX 960M (krachtiger dan de 950M) en een gloednieuwe Skylake i7. Zo'n Skylake i7 is 5% sneller en 5% zuiniger ten opzichte van Haswell, maar het gaat om het idee :+. Je kunt er zelf heel makkelijk een SSD'tje inzetten door het klepje op de achterkant te verwijderen (zit met twee schroeven vast) en de HDD om te wisselen met een SSD. Daarvoor staan ook heel veel filmpjes op YouTube.

De GL552 is simpelweg gewoon een N551-serie laptop, maar dan in een ander kleurtje met een nieuw moederbordje met daarop een Skylake i7 en een luxere NVIDIA. De casing is letterlijk precies hetzelfde.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :P

[ Voor 0% gewijzigd door ASUS_fan op 10-10-2015 11:36 . Reden: emoticon zat tegen tekst aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhoon20
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11-2022
Oh wow ASUS fan wat een fantastische reactie. Je hebt me met zo veel goede kennis overspoeld. Zo leer je er weer wat van. Ik wou er max 1200 voor uitgeven maar jij hebt er 1 gevonden die exact aan al mijn eisen voldoet (excl SSD) voor dik 200 minder met zelfs een betere videokaart en processor. Ik ben JE ZO ENORM DANKBAAR wow.

Ik ga de ASUS ROG GL552VW-CN108T die jij hebt aangeraden kopen en dan een SSD erbij kopen. Laatste vraagje:
Heeft de ASUS ROG GL552VW-CN108T laptop alleen 1 HDD/SSD slot ? Of kan je er zowel een SSD als HDD in plaatsen ? ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft dus al 1 TB HDD maar ik wou er nog een 250GB SSD inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:54
Ik had niet door dat je een privé bericht had gestuurd. Hierbij alsnog de reactie voor de andere lezers.

Er zit gewoon een apart klepje op de onderkant die je kunt verwijderen. Vervolgens schroef je de HDD kooi los en schuif je die naar links eruit. Kooi eraf schroeven, SSD in kooi, kooi in laptop schuiven en schroefjes vast. Daarna moet je wel een schone installatie van Windows doen. Drivers kun je vinden op de website van ASUS door het typenummer in te tikken op support.asus.com.

Met video's doelde ik op video's van de N551. Casing is hetzelfde, dus het klepje ook. Door de ODD te verwijderen (welke met 1 schroefje los te maken uit de casing te schuiven is) en deze door een HDD caddy te vervangen, kun je de HDD weer plaatsen. Ook hiervan staan er filmpjes op YouTube. Zie bijvoorbeeld deze: YouTube: ASUS N551JM установка SSD и Optibay. Beetje Russisch, maar de handelingen spreken voor zichzelf. De HDD caddy moet je even over mailen naar bijvoorbeeld http://hddcaddy.com/nl/. De casing is hetzelfde, dus als het goed is moet die voor de N551 passen. Maar ik pin me er niet op vast :P

Ik denk dat je aan 500GB SSD wel genoeg hebt, maar zo'n HDD caddy is altijd een optie.

Oja trouwens, de 15,6 inch ASUS laptops hebben altijd één 2,5 inch HDD slot. De HDD kun je weer inbouwen middels de hierboven beschreven procedure. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ASUS_fan op 10-10-2015 15:11 ]