Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, het probleem is als volgt;
Na het ingestelde aantal minuten gaat de computer in slaapstand, de led indicator in de aan/uit knop gaat
van constant branden naar knipperen en de fans stoppen met draaien.
Op het moment dat ik mijn muis of toetsenbord gebruik om de computer uit slaapstand te halen gaan de fans weer draaien, led indicator gaat weer constant branden en de verlichting van mijn toetsenbord springt
eventjes aan maar gaat kort daarna ook weer uit en reageert niet meer.
M'n monitor blijft in slaapstand staan en ik kan eigenlijk niks anders dan de computer te herstarten waarbij de computer uit z'n slaapstand ontwaakt.
Het volgende heb ik al gedaan/uitgezocht;
* Verschillende Power Plans geprobeerd en in de advanced settings al het "Turn off after" en soortgelijke geneuzel uitgezet.
* PSU heeft ondersteuning voor C6/C7 power states (http://www.bequiet.com/en/press/2635)
* M'n monitor input op de betreffende input gezet (DVI, stond op auto).
* De laatste Windows Updates, Drivers, Bios firmware geïnstalleerd.
* In de bios USB Keyboard/Mouse Power On aangezet, dit werkte eerst namelijk ook niet.
Waarschijnlijk is het een BIOS instelling die niet goed staat of werkt er misschien een onderdeel niet goed? Zouden jullie me op weg kunnen helpen, alvast bedankt!
Specificaties;
Bios instellingen;

Na het ingestelde aantal minuten gaat de computer in slaapstand, de led indicator in de aan/uit knop gaat
van constant branden naar knipperen en de fans stoppen met draaien.
Op het moment dat ik mijn muis of toetsenbord gebruik om de computer uit slaapstand te halen gaan de fans weer draaien, led indicator gaat weer constant branden en de verlichting van mijn toetsenbord springt
eventjes aan maar gaat kort daarna ook weer uit en reageert niet meer.
M'n monitor blijft in slaapstand staan en ik kan eigenlijk niks anders dan de computer te herstarten waarbij de computer uit z'n slaapstand ontwaakt.
Het volgende heb ik al gedaan/uitgezocht;
* Verschillende Power Plans geprobeerd en in de advanced settings al het "Turn off after" en soortgelijke geneuzel uitgezet.
* PSU heeft ondersteuning voor C6/C7 power states (http://www.bequiet.com/en/press/2635)
* M'n monitor input op de betreffende input gezet (DVI, stond op auto).
* De laatste Windows Updates, Drivers, Bios firmware geïnstalleerd.
* In de bios USB Keyboard/Mouse Power On aangezet, dit werkte eerst namelijk ook niet.
Waarschijnlijk is het een BIOS instelling die niet goed staat of werkt er misschien een onderdeel niet goed? Zouden jullie me op weg kunnen helpen, alvast bedankt!
Specificaties;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 6500 Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
1 | ASRock H170M Pro4 | € 99,50 | € 99,50 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 104,50 | € 104,50 |
1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 59,50 | € 59,50 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
Bios instellingen;