als ik een brief wil tikken op de mbp en ik toets de spatietoets in dan gaat de cursor ineens heel snel lopen totdat ik een toets intik, het gebeurt ook als ik de alt toets intik dan gaat de cursor ook heel snel lopen totdat ik een toets intik. wat zou ik hier aan kunnen doen
Vaak is dit vochtschade of een extreem versleten keyboard. Een derde optie is vuil tussen de toetsen.
Heb je toevallig nog een ander toetsenbord om eens te proberen of deze hetzelfde probleem heeft? Is het een USB toetsenbord?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Klinkt als en toetsenbord wat plakt. Ooit cola of iets dergelijks gemorst?
Als je de accu er uit kunt halen, kun je de laptop schoonspoelen met alcohol.
Als je de accu er uit kunt halen, kun je de laptop schoonspoelen met alcohol.
while (! ( succeed = try ()));
Als je een MacBook hebt dan kun je daar ieder willekeurig bluetooth of USB-toetsenbord aan koppelen. Zo kun je zien of het softwarematige of hardwarematig is.
ja dat zou ik eens kunnen testen, vind het wel vreemd als ik de spatie toets intik of de alt toets dat de cursor dan begint te lopen en als ik een toets intikt dat hij dan stopt
Net even getest met een fatsoenlijk werkend toetsenbord op een MacBook: Als ik de spatie ingedrukt houdt en ik druk op een willekeurige toets dan stopt 'ie.
wat bedoel je hier meesypie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:48:
Net even getest met een fatsoenlijk werkend toetsenbord op een MacBook: Als ik de spatie ingedrukt houdt en ik druk op een willekeurige toets dan stopt 'ie.
Bij jou blijft de cursor net zo lang doorlopen tot je op een andere toets drukt. Ik heb mijn spatiebalk even vastgehouden en op een letter of andere toets gedrukt. De cursus stopt dan en wacht totdat je opnieuw op spatiebalk drukt.
nu snap ik nog steeds niet wat je hier mee wil zeggen,sypie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:07:
Bij jou blijft de cursor net zo lang doorlopen tot je op een andere toets drukt. Ik heb mijn spatiebalk even vastgehouden en op een letter of andere toets gedrukt. De cursus stopt dan en wacht totdat je opnieuw op spatiebalk drukt.
sorry voor mijn lompheid
ja sorry denk dat ik hem snap, je houd de spatie ingedrukt en zelfs dan als je een toets indrukt stopt hij met lopen, ga vandaag een usb toetsenbord regelen bij iemand, kijken wat er dan gebeurt
Ik heb jouw probleem even nagebootst op mijn MacBook door de spatiebalk zelf ingedrukt te houden. Dit gebeurt bij jou vanzelf. Het klopt dan dat de cursor stopt met bewegen zodra je op een andere toets drukt.
Ik denk dat je toetsenbord kapot is. Ik denk dat er vloeistof o.i.d. ingekomen is wat dit veroorzaakt.
Welke MacBook heb je precies? Ik heb van een Unibody uit 2008 al eens een toetsenbord vervangen maar wat een rotklus. Dat ding zit met zo'n 50 schroefje vast. Schroefje die je eigenlijk met een pincet moet pakken omdat ze zo ontzettend klein zijn.
Ik denk dat je toetsenbord kapot is. Ik denk dat er vloeistof o.i.d. ingekomen is wat dit veroorzaakt.
Welke MacBook heb je precies? Ik heb van een Unibody uit 2008 al eens een toetsenbord vervangen maar wat een rotklus. Dat ding zit met zo'n 50 schroefje vast. Schroefje die je eigenlijk met een pincet moet pakken omdat ze zo ontzettend klein zijn.
Als je die wilt (laten) repareren dan krijg je bij een reparatiedienst een prijs om de hele topcase te vervangen. Het vervangen van het toetsenbord is een flink pak werk. Een nieuw toetsenbord er in zetten kan echter prima, wanneer je de tijd er voor hebt. De machine is dat écht nog wel waard.
Als het een aluminium Unibody Macbook is dan kan dat inderdaad. Bij de plastic Macbooks en de pre-unibody aluminiums kan het NIET (dacht ik).
[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 10-10-2015 12:59 ]
Een MBP is nooit van plastic geweest, dus dat is al uit te sluiten.
Ik zie dat bij dit model het keyboard maar met een paar schroefje vast zit. Ik zou dan zeker de gok wagen. Het zijn wel een aantal stappen die je door moet, maar dat is op zich prima te doen met de handleiding van iFixit: https://www.ifixit.com/Gu...+Keyboard+Replacement/663
Ik zie dat bij dit model het keyboard maar met een paar schroefje vast zit. Ik zou dan zeker de gok wagen. Het zijn wel een aantal stappen die je door moet, maar dat is op zich prima te doen met de handleiding van iFixit: https://www.ifixit.com/Gu...+Keyboard+Replacement/663
heb de spatietoets eraf gehaald en nog wat andere toetsen en daar zat een halve hond onder aan haar hahahahahhaha, had hem gehad van een vriend en die hebben een hond.
bedankt voor jullie hulp
bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1