Samsung LCD UE46D8000 verticale strepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een beeldprobleem met mijn Samsung UE46D8000. Aan de linkerkant van het scherm zitten verticale strepen van in totaal zo'n 10 cm breed. Helemaal tegen de rand aan is de streep alle kleuren van de regenboog. De strepen zijn vooral zichtbaar wanneer het beeld rood, groen of blauw. Zie bijgevoegde foto's.

http://imgur.com/hrTBQ55
http://imgur.com/TZPGXgM

Mijn tv is bijna 4 jaar oud en heb geen extra garantie. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand tips hoe dit te regelen met samsung. Heb geen zin in reparatiekosten van 500 euro. Mij tv destijds voor 1700 euro gekocht (standaardprijs was 2000 euro). Ging er wel een beetje van uit wanneer je zoveel geld voor een tv betaalt, dat deze wel langer als 4 jaar mee gaat zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met een beetje geluk is het alleen de aansturing van het scherm, slechte verbinding van een kabeltje ofzo.

Nu je nog in een service periode valt is dit iets voor je verkoper om op te lossen. Kosteloos zal het niet zijn, maar de winkelier zal normaal gesproken een deel van de reparatiekosten op zich nemen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

dit is een backlight strip die aan het zeuren is,
panel zal vervangen moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 12:45
Anoniem: 545455 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:10:
dit is een backlight strip die aan het zeuren is,
panel zal vervangen moeten worden
Deze heb ik ook helaas gehad, wel binnen de garantie periode. Selectro heeft toen bij mij thuis het paneel vervangen, dat is helaas een prijzige ingreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

De gekleurde strepen zijn niet van de LED verlichting, die donkerdere vlekken misschien wel maar dat zou ook de content kunnen zijn. Op de tweede foto zie ik ze niet.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 09-10-2015 13:17 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gekleurde strepen zijn 9 van de 10 keer een strip die loopt te zeuren, wat je daarna krijgt is dat een buffer kapot is.
mr.paaJ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:17:
De gekleurde strepen zijn niet van de LED verlichting, die donkerdere vlekken misschien wel maar dat zou ook de content kunnen zijn. Op de tweede foto zie ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Sorry zie nu dat foto 1 gedraaid is. Nogmaals geupload en nu staat ie goed.
http://imgur.com/hrTBQ55
http://imgur.com/TZPGXgM

Het enige waar het zich voordoet is aan de linkerkant van het scherm op de eerste 10 cm van links naar rechts gezien...
De donkere vlekken zit 'm in de content. Het zijn echt alleen verticale strepen waarvan je er eigenlijk maar 2 heel duidelijk ziet. Een wat bredere gekleurde lijn en een dunne donkere lijn en als je heel goed dichtbij kijkt zie je meerdere lichte dunne strepen die bij elkaar gezien zo'n 10 cm breed zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Zmokkie op 09-10-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Anoniem: 545455 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:51:
gekleurde strepen zijn 9 van de 10 keer een strip die loopt te zeuren, wat je daarna krijgt is dat een buffer kapot is.

[...]
En is dat een dure reparatie? Heb contact gehad met Mediamarkt (tv gekocht bij Saturn, is nu Mediamarkt) en zij vergoeden een deel van de reparatiekosten. De berekening hiervan krijg ik zo per mail. Heeft te maken met de afschrijving en economische levensduur (72 maanden) en de verstreken tijd sinds ik 'm heb gekocht (47 maanden). Komt er volgens mij op neer dat ik 47/72 deel zelf moet betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt dat is de coulance, panel zit zon gemiddeld voor jouw model op een 900 euro
Zmokkie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:56:
[...]

En is dat een dure reparatie? Heb contact gehad met Mediamarkt (tv gekocht bij Saturn, is nu Mediamarkt) en zij vergoeden een deel van de reparatiekosten. De berekening hiervan krijg ik zo per mail. Heeft te maken met de afschrijving en economische levensduur (72 maanden) en de verstreken tijd sinds ik 'm heb gekocht (47 maanden). Komt er volgens mij op neer dat ik 47/72 deel zelf moet betalen..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 545455 op 09-10-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Anoniem: 545455 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:01:
klopt dat is de coulance, panel zit zon gemiddeld voor jouw model op een 900 euro

[...]
Pff dat is een dure grap. Kan het misschien de ribbon kabel zijn? Lees op verschillende forums dat in en uit pluggen van deze kabel soms screendefecten verhelpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles valt te proberen, maar denk niet dat het jouw probleem oplost,
zit echt in het panel, we zien er genoeg per dag
Zmokkie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Pff dat is een dure grap. Kan het misschien de ribbon kabel zijn? Lees op verschillende forums dat in en uit pluggen van deze kabel soms screendefecten verhelpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Anoniem: 545455 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:14:
Alles valt te proberen, maar denk niet dat het jouw probleem oplost,
zit echt in het panel, we zien er genoeg per dag

[...]
En die panelen zijn niet te repareren maar moeten gelijk helemaal vervangen worden?
Bedankt voor je snelle recaties btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Net contact gehad met Mediamarkt. Bij een reparatie van 900 euro zou ik 720 euro zelf moeten betalen... Daar heb je bijna een nieuwe tv voor.... Lekker coulant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 988333

Ik heb het zelfde probleem gehad met de Samsung LCD UE46D8000. dit begon bijna 2 jaar geleden al met verticale strepen links in het scherm. maar goed nieuws: voordat we 2 weken geleden op vakantie zijn gegaan hebben we alle apparaten thuis van de stroom afgehaald.(we hadden dit bij de tv nooit gedaan dus) bij thuiskomst de stekkers er weer in, dus ook van de Samsung, en tot mijn grote verwondering en blijdschap waren de strepen weg en de kleuren weer zoals nieuw! ook het samsung lampje onder aan de tv brandt weer!
dus dit werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkaran17
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
heb ook zo een ding staan...1500 eur voor neergelegd en na 4 jaar dus kuren...idd reparatie kosten geraamd op bijna 1000 euro waarvan je dus zelf driekwart van mag ophoesten..Consument is gewoon de sjaak...de tv's worden gewoon zodanig bedacht dat je na 5 jaar een nieuwe koopt. Maakt ook geen bal uit welk merk, ze flikken het allemaal. Mij hebben ze niet meer dat was dus de laaste TV die ik gekocht heb...eigen te ziek voor woorden...
Pagina: 1