Toon posts:

Beste upgrade opties voor mijn ouwe build!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het komt erop neer dat ik al heel lang niet heb gegamed meer door mijn studie en mijn PC niet heb geupgrade in de tussentijd. Ik wil hem nu ook helemaal resetten doordat hij zo langzaam loopt maar wil best ook een beetje upgraden. Maar heb de PC wereld niet echt goed bijgehouden en er zijn zoveel nieuwe componenten. Dus vroeg me af of jullie me alvast een goede start kunnen geven :)

Ik zoek dus eigenlijk de beste en goedkoopste opties om mijn pc te upgraden voor de aankomende game wave. Ik heb een budget van 500 maar als het al lukt met 100 bijvoorbeeld graag! Op dit moment bestaat mijn build uit :

- MSI GTX 580 Lightning Extreme
- Intel Core I7 2600K 3.40 GHz
- Corsair Professional Series Gold AX850 850 Watts
- Corsair Vengeance Low Profile 8 GB (x2)
- Moederbord : GigaByte GA-Z68X-UD4

Hoop snel van jullie te horen en alvast bedankt :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 01:09 ]

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-02 11:37
voor gamen een nieuwe videokaart gtx 970 of een amd 390x je cpu kan je nog wel even mee door

maar als eerste beginnen met een ssd dat geeft de meeste winst

[ Voor 40% gewijzigd door bumtroll op 09-10-2015 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste thanks voor je reply!
Zou voor ssd zoiets voldaan? :

https://www.salland.eu/pr...00s37a-120g.html#lightbox[mixed]/1/

En iets minders zoals de GTX 960 zou veel minder kunnen runnen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:31
Die 2600k kan je goed overclocken naar 4ghz en met een beetje geluk zonder al te veel voltage verhogen zelfs 4.5ghz. Zeker met een OC is die CPU meer dan capabelen dus is een ander moederbord en ram ook niet nodig.

8GB ram is vaak meer dan zat, of heb je zelfs 16Gb ?

Waar bij jou veel te halen valt is een SSD (laadtijden en responisiviteit systeem) en een videokaart. ATI radeon 280x of beter nog 290 en dan misschien zelfs 2e hands zal je grafische kracht er sterk op vooruit brengen.

Een nieuwere i5/i7 scheelt relatief weinig, zeker als je die unlocked processor overclockt, maar kost veel geld extra (geheugen, moederbord vaak ook nodig).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:31
Videokaarten kan je zelf vergelijken met de genoemde voorstellen hier. Google maar eens, eigen input is wel gewenst.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 17:55

hidde212

Free your mind...

Op dit moment is Crucial het betrouwbaarste SSD merk in de budgetcategorie, met bijvoorbeeld de pricewatch: Crucial BX100 250GB of de iets betere en snellere pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB.

Betwijfel of je verschil merkt tussen deze twee aangezien je van een normale harde schijf af komt.

GPU inderdaad 390(X) of GTX970. Eerstgenoemde is op hogere resoluties iets beter (1440p+), de GTX970 op 1080p iets. Scheelt weinig.

...and your ass will follow

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg tof allemaal dankjulliewel ! De GTX 970 is wel een beetje pricey aangezien ik nog dus nu een SSD ga halen en een cooler voor mijn CPU(ja schande dat ik stock cooler gebruikt :( ) . Maarja als ik ga upgraden wil ik het ook weer niet half gaan doen, dus wil hem tweede hands gaan vinden. Hebben jullie ervaring met tweede handse videokaarten en zo ja waar halen jullie die gewoon van marktplaats ofsoo? Thanks jongens jullie hebben me zeker een goeie start gegeven!

Edit : Net het vraag en aanbod systeem op tweakers gezien en wel een paar goeie kaarten gezien dus ik denk dat ik dat maar ga doen. Heel erg bedankt guys!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 11:53 ]

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-02 01:34
Je kan ook eerst het ene kopen en sparen voor het andere? Bijvoorbeeld eerst een gtx 970 en later pas een ssd? Nieuwe videokaart zorgt ervoor dat je games weer strak kan draaien, ssd zal laadtijden enkel beinvloeden.

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand misschien ook weten wat voor cooler het beste past bij mijn CPU? Ik dacht eraan om de scythe MUGEN 4 te halen maar ik weet niet zeker of het past, ik heb wel low profile RAM cards en best een grote case, de HAF X!
Pagina: 1