Xenon lampen Volkswagen Bora

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 12:21
Beste Tweakers,

Ben inmiddels 4 maanden bezitter van een VW Bora 2003 met een halogeenlamp en een 'xenon' lamp (zo heb ik de auto gekocht). De vorige eigenaar heeft met een pilot kit de xenon set ingebouwd.

Ik heb er aan gedacht om de xenon kit er uit te halen en gewoon een halogeen lamp er in te stoppen. Maar als ik 's avonds het verschil zie tussen mijn twee koplampen weet ik zeker dat ik toch liever een xenon setje heb.

Ik ben echter best wel een noob op auto gebied (weet in grote lijnen wel hoe en wat) dus ik snap niet helemaal welke lamp ik moet kopen. Ik heb wat opgezocht en er zijn talloze marktplaats achtige webshops die hele sets of alleen de lampen verkopen.

Deze webshop bijvoorbeeld die deze lamp los verkoopt: http://www.devilpower.nl/Xenon-inbouw

Wat ik ook tegen ben gekomen is de kleur van de xenon lamp: 6000k, 8000k en 10.000k. Kan iemand me precies het verschil (voor&nadelen?) uitleggen en hoe kom ik er achter welke lamp ik nu heb?

Ik heb wat foto's erbij gezet voor duidelijkheid. Mijn vraag is dus: Hoe kom ik er achter welke xenon lamp (fitting, kleur etc.) ik moet kopen die ik zo in de auto kan stoppen. Of kan ik beter 2 nieuwe lampen kopen (ivm kleurverschil oid.?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/56cbe8d5a2f4fbb54e608f13a1bfb55d.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/0db3934f6b3b3ccf18cdf929a531af77.png

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/241e8670e99e533a591a55ba087f8894.jpg

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:17
6000k: lelijk wit
8000k: zo spierwit dat t meer blauw is
10000k: don't get me started

4300k heeft een enigszins gelige gloed en lijkt een stuk meer op halogeen

zo te zien heb je H4 lampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 09:00
Als je graag Xenon wil doe het dan alsjeblieft meteen goed ;) De standaard reflectorbehuizing van een auto gaat niet goed om met Xenonverlichting waardoor je veel strooilicht krijgt wat weer seinende tegenliggers oplevert. Ik zou je adviseren om projectorkoplampen te regelen voor je Bora (zoals dit http://www.ebay.de/itm/BO...09636?hash=item2a44f195c4 ) omdat je dan geen strooilicht hebt. Ook zijn Xenonlampen wat lastiger in te bouwen dan een normale halogeenlamp, ik zou dit door je garage laten doen.

[ Voor 11% gewijzigd door birdie25 op 09-10-2015 08:16 ]

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 09:55
Wat hierboven gemeld wordt.
Als je niet weet waar je mee bezig bent laat het dan alsjeblieft aan de professional over. Anders ben je straks een van de vele vw's die met een veel te witte lichtbundel al zijn tegenliggers aan het verblinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:30
Ik heb een Pilot setje gehad een paar jaar geleden, 4300K was toch wel de beste kleur. Hoe hoger het aantal Kelvin, hoe blauwer/paarser de lamp. Wat je nodig hebt voor een Xenon set is een ballast, deze verhoogt het voltage zodat het gas kan ontladen. Je plaatst deze tussen de lampaansluiting van de auto en de lamp zelf.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
zzattack schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 01:33:
6000k: lelijk wit
8000k: zo spierwit dat t meer blauw is
10000k: don't get me started

4300k heeft een enigszins gelige gloed en lijkt een stuk meer op halogeen

zo te zien heb je H4 lampen
Hmm volgens de 'lampenzoeker' van philips heb ik h7 lampen ben ik net achter gekomen.
birdie25 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:15:
Als je graag Xenon wil doe het dan alsjeblieft meteen goed ;) De standaard reflectorbehuizing van een auto gaat niet goed om met Xenonverlichting waardoor je veel strooilicht krijgt wat weer seinende tegenliggers oplevert. Ik zou je adviseren om projectorkoplampen te regelen voor je Bora (zoals dit http://www.ebay.de/itm/BO...09636?hash=item2a44f195c4 ) omdat je dan geen strooilicht hebt. Ook zijn Xenonlampen wat lastiger in te bouwen dan een normale halogeenlamp, ik zou dit door je garage laten doen.
Ik heb ook inderdaad liever projectorlampen dan zo een aftermarket oplossing maar de investering is iets te hoog voor mij helaas.

Maar het is dus niet simpelweg twee 4300k lampen kopen en erin steken? Aangezien de 'basis' er al staat met de Pilot kit.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36
Ja, daar komt het wel op neer, als de stekkers passen kan je de lampjes aansluiten en klaar. Ik heb zelf 4300k erin, dit geeft een mooi wit beeld, geen blauwe gloed.

Het enige wat je nog even zou kunnen doen is in plaats van H7 Xenon lampjes zoeken naar Xenon H7R, die zijn iets aangepast om het verblinden\strooilicht tegen te gaan. Dit heb ik op een andere forum getypt:
quote: jjbstolk
Ik wist ook niet dat het lampje verschil kom maken maar blijkbaar wel.
Onderaan een plaatje met het verschil, de H7R lampjes hebben een stukje zwarte coating waardoor het licht anders schijnt. Ik was bij de lokale auto onderdelen shop en daar hebben ze mij dit verteld, thuis nog nagezocht maar het lijkt inderdaad zo te zijn. Daarbij was het ook zo dat ze maar 3 euro duurder waren.

Bij mijn P307 heb ik toen de Xenon gedemonteerd omdat het zo verblindend was voor tegenliggers.

Lichtbeeld lijkt mij heel netjes, verlicht is ook een stuk fijner dan de halogeen.

Quote van https://www.xenonlamp.nl/xenonlamp-nl-vervangingslamp" onclick="window.open(this.href);return false;
[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.ukgser.com/forums/attachment.php?attachmentid=192131&stc=1&d=1319475119
toon volledige bericht

[ Voor 69% gewijzigd door jjbstolk op 09-10-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 07:42
Mijn ervaring met een Pilot set is dat de lampen via een stekker aansluiten op de omvormer (ovaal). Volgens mij komt de originele lampen stekker op de omvormer.

Zoals jjbstolk aangeeft is het stekkers aansluiten. Als je de omvormers hebt kan je die blijven gebruiken. Voeding en lampen aansluiten op de omvormer en gaan.

Ik had zelf een 5000K set van Pilot.
Afbeeldingslocatie: https://www.xenonlamp.nl/media/wysiwyg/algemeen/xenon-color-chart-small.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Tjeerdtq op 09-10-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:25
Thenotorious schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:30:Ik heb ook inderdaad liever projectorlampen dan zo een aftermarket oplossing maar de investering is iets te hoog voor mij helaas.
Doe er dan halogeen in. Je moet gewoon een projector hebben, ook al verblind het niet direct het is enorm vervelend voor tegenliggers. De originele lens geeft veel te veel strooilicht voor xenon in de meeste gevallen, ik denk niet dat dit bij jouw Bora anders is. Een mooie prent van oom agent is ook geld hé :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-8CVZTPOJ.jpg

ik reed met exact hetzelfde upgrade kitje. waar de normale H4 lamp goed was afgesteld was de XENON variant erg slecht.
tuurlijk, de lampen zijn zelf redelijk. het licht dat die geven ook. maar zonder projectors in een voor een hallogeen gekeurde koplamp is zwaar af te raden.

als je beter licht wilt hebben ga dan voor nieuwe koplampen met een proper setje hallogeen lampen.
bijvoorbeeld Phillips Racing. helder wit licht en scherpe lijnen. iets wat een lampje van 2 euro bij de aktion dus niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:17
volgens mij is je foto echt h4 (groot- en dimlicht in 1) en geen h7 (enkel dimlicht)
hoeveel lipjes heeft de bulb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor de keuring (APK gelijk het in NL heet):

Moet je geen automatische stabilisators hebben in je lampen? Hier in Belgie is dat in ieder geval verplicht. Anders verblind je je tegenligger als je bijvoorbeeld een remork aanhangwagen trekt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 22:59
Snake schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:36:
Voor de keuring (APK gelijk het in NL heet):

Moet je geen automatische stabilisators hebben in je lampen? Hier in Belgie is dat in ieder geval verplicht. Anders verblind je je tegenligger als je bijvoorbeeld een remork aanhangwagen trekt.
Er zijn wel nog meer zaken die verplicht zijn.

Maar eigenlijk, als je er eens over nadenkt, is het belachelijk dat zo weinig mensen weten hoe ze dat draaiknopje moeten gebruiken die van 0 tot 3 gaat.

Ik denk dat er wel nog geen koplampsproeiers op moeten. Dat is vanaf 2004/2006 ofzo verplicht geworden bij xenonverlichting (en grappig genoeg valt LED daar nog altijd niet onder terwijl de lichtopbrengst evenveel of zelfs meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Thenotorious schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:30:
[...]
Ik heb ook inderdaad liever projectorlampen dan zo een aftermarket oplossing maar de investering is iets te hoog voor mij helaas.
Zoals anderen voor mij ook al zeiden: dan dus helemaal geen xenon. Zonder goed gefocuste lichten verblind je tegenliggers en dat is simpelweg niet toegestaan - je kunt er ook een bekeuring voor krijgen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Duidelijk, ik ga dan maar op zoek naar 'betere' halogeenlampen en haal ik de xenons eruit.
Anoniem: 97348 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:37:
als je beter licht wilt hebben ga dan voor nieuwe koplampen met een proper setje hallogeen lampen.
bijvoorbeeld Phillips Racing. helder wit licht en scherpe lijnen. iets wat een lampje van 2 euro bij de aktion dus niet kan.
Ik kan zo 123 niet vinden welke Philips lamp je bedoelt, kun je 'm misschien aan me linken?

Ik wil dan het liefst een halogeenlamp met wit licht en dan de stadslichten ook vervangen door gewone witte canbus led's. Dat is toch wel gewoon mogelijk/legaal toch?

Edit :Deze? http://www.philips.nl/c-p...-tremevision-koplamp-auto

[ Voor 5% gewijzigd door Thenotorious op 09-10-2015 14:50 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
aftermarket xenon zou eigenlijk verboden moeten worden. brrrr....

net zoals al die gasten met hun wannabe dagrijverlichting. pakken een stuk tuinslang en proppen het tussen de lampen... 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door RodeStabilo op 09-10-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Friespeuk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:07:
aftermarket xenon zou eigenlijk verboden moeten worden. brrrr....

net zoals al die gasten met hun wannabe dagrijverlichting. pakken een stuk tuinslang en proppen het tussen de lampen... 8)7
Nou bedankt voor je inbreng/hulp in deze discussie. Mijn bora is verder zo goed als origineel dus niet denken dat ik nu een sjonnie volkswagen heb zoals heel veel mensen :+

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Thenotorious schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:43:
Duidelijk, ik ga dan maar op zoek naar 'betere' halogeenlampen en haal ik de xenons eruit.

[...]

Ik kan zo 123 niet vinden welke Philips lamp je bedoelt, kun je 'm misschien aan me linken?

Ik wil dan het liefst een halogeenlamp met wit licht en dan de stadslichten ook vervangen door gewone witte canbus led's. Dat is toch wel gewoon mogelijk/legaal toch?

Edit :Deze? http://www.philips.nl/c-p...-tremevision-koplamp-auto
Ja, dat zijn ze. Je koopt ze per twee stuks, en zijn inclusief stadslicht bolletjes. Dus alles gelijk.

Jammer dat mijn auto HB3 en HB7 lampjes heeft anders kocht ik deze ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Thenotorious schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Nou bedankt voor je inbreng/hulp in deze discussie.
Niet persoonlijk bedoeld maar de petjes die je voor zijn gegaan (no offense) hebben het alvast voor je verpest :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Friespeuk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:17:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld maar de petjes die je voor zijn gegaan (no offense) hebben het alvast voor je verpest :>
Leaserijders zjin de nieuwe petjes, valt allemaal wel mee*.

Mijn vorige Subaru had ook inbouwkit, zelf inbouwen is zeker goed te doen, maar laat daarna wel je lampen even keuren. In mijn geval bleek er dus verkeerd glas (?) in de rechterlamp te zien dus dat ding scheen overal heen behalve naar voren.

* gros van die idioten denken 'woohoo 3 jaar geen apk' en rijden vervolgens met verlichting die meer naar boven dan op de weg schijnt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Revival van een oud topic maar ik vroeg me iets af.

Ben pas geleden achter 'retrofitten' gekomen, om dus een projector in een oude koplamp te bouwen. Helaas blijkt dat in de VW Bora niet echt plug&play is maar dat ik echt moet gaan zagen en dergelijke.

Maar toen had ik dit setje gevonden (link). Een soort van mini projector die je gewoon in de h4 gat kunt duwen.

Zou zo een mini projector veel beter zijn dan een setje xenon lampen in reflector koplampen of zou het geen verschil maken? Iemand ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Thenotorious op 11-12-2015 22:25 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

je krijgt ook daar nog steeds gewoon een bekeuring voor omdat 99% zeker je huidige lampen niet toegestaan zijn voor xenon. Er staan letters op je koplamp behuizing welke lamp je er in mag monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 20:36

-tom-562

Oliesjeik

Alleen je wordt er nooit voor bekeurd in de praktijk.

Anyway, ik ben benieuwd naar het lichtbeeld. Die lens lijkt mij erg klein, in vergelijking met normale 'echte' projectorkoplampen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je krijgt er helemaal geen bekeuring voor, want er wordt niet op gecontroleerd en niet op gekeurd. Projectoren zijn zelden verblindend en zijn perfect af te stellen.

Ik ben ook wel benieuwd naar het "echte" lichtbeeld. (op de plaatjes van de verkoper lijkt het altijd perfect)

Daarnaast lijkt me dat de ruimte tussen lichtbron en projector nog wel eens voor problemen zou kunnen zorgen, ivm strooilicht en de spiegel van een standaard koplamp.

Een andere optie is een aftermarket koplampset waar al projectoren zijn ingebouwd. Ook voor de Bora zijn deze gewoon te koop. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door kendo op 12-12-2015 11:21 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Bekeuring ben ik idd niet bang voor, het gaat me om het lichtbeeld en of het net zo erg is als 'gewoon' xenon lampen monteren.

Aftermarket lampen met projector is inderdaad een optie, maar vaak zien die dingen er heel sjonnie uit (ledstrips, angeleyes etc.)

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:51:
je krijgt ook daar nog steeds gewoon een bekeuring voor omdat 99% zeker je huidige lampen niet toegestaan zijn voor xenon. Er staan letters op je koplamp behuizing welke lamp je er in mag monteren.
Die regels zijn in 2012 al opgeheven.
De regels die er waren , hielden in dat:
1) Er een koplamp wis/was installatie aanwezig moet zijn (sproeiers, eventueel wissers)
2) Hoogtestelling automatisch en elektrisch moet zijn.
3) De juiste codering in het glas gestanst moet staan (H/C/D)
4) Extra regels gelden alleen voor voertuigen die op kenteken zijn gekomen vanaf 1 januari 2007

En dit was naast de reguliere verplichting dat je lichtbeeld goed moet zijn en dat je je medewegmisbruikers niet mag verblinden.

Nu is alleen de reguliere set eisen nog over. Je hebt geen wis/was installatie nodig, geen automatische hoogtestelling, de codering in het glas hoeft niet aanwezig te zijn en de kentekendatum maakt niet meer uit.
Je moet nog wel een goed lichtbeeld hebben en je mag niemand verblinden.
APK Keuring vanaf 1 april 2012 (Nederland)

De keuringseisen (APK) dat voertuigen voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (Xenon) en die verder in gebruik genomen zijn na 31 december 2006, moeten zijn voorzien van automatische hoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie, komen met ingang van 1 april 2012 te vervallen.

Deze 2 eisen komen vanaf dan te vervallen omdat ze niet langer meer actueel worden geacht, gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen (xenon) op de huidige markt. Door het vervallen van de eisen uit de Regeling Voertuigen, wordt dus voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast zouden moeten worden.

Dit betekent dus voor menige automobilist dat bij het inbouwen danwel laten inbouwen van Xenon verlichting, onafhankelijk van de datum van ingebruikname van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd,geen koplampreinigingsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

Een actueel en dus bijgewerkt overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via de Rijksdienst voor het Wegverkeer :

Let op : de bijgestelde regelgeving is pas zichtbaar vanaf de ingangsdatum 1 april 2012 !!

De aankondiging van de wijziging regelgeving in de Staatscourant ( nr. 19193, 28 oktober 2011 ) is hier ook voor u leesbaar : www.officielebekendmakingen.nl .

Voor u als automobilist van een soortgelijk voertuig betekent dit dat u vanaf deze datum dus ook de xenon verlichting uit ons assortiment eindelijk zonder extra bijkomende kosten in uw auto kunt aanbrengen danwel laten aanbrengen. Dit komt ieders veiligheid ten goede.
toon volledige bericht
bron: http://www.pilotxenonshop.com/xenon-wetgeving/

Zelfs als die regels nu nog van kracht waren geweest, had een Bora niet onder die regels gezeten, want die zijn gebouwd van 1998 tot 2005.
Thenotorious schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:24:
Revival van een oud topic maar ik vroeg me iets af.

Ben pas geleden achter 'retrofitten' gekomen, om dus een projector in een oude koplamp te bouwen. Helaas blijkt dat in de VW Bora niet echt plug&play is maar dat ik echt moet gaan zagen en dergelijke.

Maar toen had ik dit setje gevonden (link). Een soort van mini projector die je gewoon in de h4 gat kunt duwen.

Zou zo een mini projector veel beter zijn dan een setje xenon lampen in reflector koplampen of zou het geen verschil maken? Iemand ervaring mee?
Daar zijn ervaringen mee hier op het forum, ja. Als het goed is, is er nog ergens een specifiek Xenon topic over, en anders zal je ff door de Show je Auto topic's moeten ploegen.

Side note is wel dat ik niet via Ebay zoiets zou kopen.
Hier in nederland is er een bedrijf dat Retrofit Labs heet, gevestigd in Ermelo en heeft een aantal dealers.
https://www.retrofitlab.com/
Daar schijnen goede ervaringen mee te zijn iig.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 12-12-2015 12:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58
Als je zin hebt om je koplampen te verzagen kun je hier eens naar kijken: http://forum.fok.nl/topic/2080199/1/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
McKaamos schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:56:
[...]

Die regels zijn in 2012 al opgeheven.
De regels die er waren , hielden in dat:
1) Er een koplamp wis/was installatie aanwezig moet zijn (sproeiers, eventueel wissers)
2) Hoogtestelling automatisch en elektrisch moet zijn.
3) De juiste codering in het glas gestanst moet staan (H/C/D)
4) Extra regels gelden alleen voor voertuigen die op kenteken zijn gekomen vanaf 1 januari 2007

En dit was naast de reguliere verplichting dat je lichtbeeld goed moet zijn en dat je je medewegmisbruikers niet mag verblinden.

Nu is alleen de reguliere set eisen nog over. Je hebt geen wis/was installatie nodig, geen automatische hoogtestelling, de codering in het glas hoeft niet aanwezig te zijn en de kentekendatum maakt niet meer uit.
Je moet nog wel een goed lichtbeeld hebben en je mag niemand verblinden.

[...]

bron: http://www.pilotxenonshop.com/xenon-wetgeving/

Zelfs als die regels nu nog van kracht waren geweest, had een Bora niet onder die regels gezeten, want die zijn gebouwd van 1998 tot 2005.

[...]

Daar zijn ervaringen mee hier op het forum, ja. Als het goed is, is er nog ergens een specifiek Xenon topic over, en anders zal je ff door de Show je Auto topic's moeten ploegen.

Side note is wel dat ik niet via Ebay zoiets zou kopen.
Hier in nederland is er een bedrijf dat Retrofit Labs heet, gevestigd in Ermelo en heeft een aantal dealers.
https://www.retrofitlab.com/
Daar schijnen goede ervaringen mee te zijn iig.
toon volledige bericht
De kits van retrofitlab zijn in de regel veel te duur voor wat ze aanbieden. Het zijn ook gewoon kits die uit China komen. Daardoor is het veel voordeliger om deze zelf in China te bestellen.
Het vergt alleen wat onderzoek. Omdat het vaak om losse onderdelen gaat.

Ik heb een jaar terug nog een paar losse projector specifieke xenon lampen moeten bestellen. Hier in Nederland vroegen ze €21 per lamp, terwijl ze in Chinese webshops nog geen €5/stuk kostten + gratis verzending. ( van dezelfde fabrikant)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Als ik zou retrofitten dan zou ik het idd ook met een setje van China doen, volgens mij zijn die gewoon precies hetzelfde als die van Retrofitlab (maar dan met meer beschrijvingen en dergelijke).

Maar het linkje wat ik eerder stuurde, deze dus, leek me een simpele en 'tussenweg' oplossing. Helaas heeft niemand echt ervaring hiermee en er zijn ook geen reviews op het internet te vinden.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Thenotorious schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:43:
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Als ik zou retrofitten dan zou ik het idd ook met een setje van China doen, volgens mij zijn die gewoon precies hetzelfde als die van Retrofitlab (maar dan met meer beschrijvingen en dergelijke).

Maar het linkje wat ik eerder stuurde, deze dus, leek me een simpele en 'tussenweg' oplossing. Helaas heeft niemand echt ervaring hiermee en er zijn ook geen reviews op het internet te vinden.
Idd geen ervaring met deze lampen, maar er moet er toch 1 de eerste zijn :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
kendo schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:40:
[...]

Idd geen ervaring met deze lampen, maar er moet er toch 1 de eerste zijn :P ;)
Dat klopt zeker! Ik ga dan denk ik maar binnenkort eens de gok nemen en het setje bestellen. Mijn ervaringen laat ik natuurlijk hier achter.

Im notorious

Pagina: 1