Toon posts:

Windows 7 naar 10 stagneert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mede forumleden,

Ik zit met een vreselijk irritant probleem. Mijn Windows 7 wil maar niet upgraden naar 10

Opsomming;
Allereerst heb ik alles vanaf rechtsonderin de taakbalk gevolgd. Dus registratie voor 10 enz. Bij het uitvoeren van de update komt telkens de foutcode 800703f1 voor. Deze al herhaaldelijk opgezocht, alleen er valt geen probleem aan te koppelen.

Wat ik heb gedaan;
De fix probleemoplosser uitgevoerd; zonder resultaat.
Hierna via de Microsoft site kwam ik op een update tool voor Windows 7, deze kwam op 3 updates van.
Alsnog geen succes met de update, zelfde fout.
Hierna de Vcg virusscan uitgevoerd en alle beschadigde bestanden hersteld. Nu nog geen succes.
Ook de cmd laten draaien zonder succes. Geen fout te herleiden

next;
Nu via Microsoft de update geprobeerd. Hij geeft hier als probleem aan dat Windows niet bij de vrije schijfruimte kan.. Of niet kan vinden. Terwijl er ruim 35gb vrij is op C!!

Wie kan mij van het juiste advies voorzien? Ben al 3 dagen bezig zo. Ben geneigd de hele laptop op te schonen en met een schone lei te beginnen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16

MsG

Forumzwerver

Probeer het eens met de Media Creation Tool van Microsoft in plaats van via Windows update:

http://windows.microsoft....dia-creation-tool-install

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik die al geprobeerd. Als degene is met het diepblauwe update venster.. Die gaf ook de "er is iets gebeurd" fout met de schijfruimte die niet gevonden werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:25:
Wie kan mij van het juiste advies voorzien? Ben al 3 dagen bezig zo. Ben geneigd de hele laptop op te schonen en met een schone lei te beginnen......
Als je een clean install doet zonder een upgrade eerder uitgevoerd te hebben, kom je niet in aanmerking voor de gratis licentie. Je moet echt eenmalig geupgrade hebben, anders activeert Windows 10 niet.

Is je hardeschijf een Samsung SSD? Ik weet dat als die behandeld zijn met de performance recovery tool van Samsung Windows 10 moeite heeft om de disk goed uit te lezen.

Sommige andere mensen hadden dit probleem ook als ze een dual boot opstelling hadden. Ik heb zelfs een verhaal gelezen van iemand die eerst de OEM recovery partitie moest opruimen voordat setup door wilde lopen.

Eventueel als je thirdparty software hebt voor disk encryptie (PGP van Symantec bijvoorbeeld) kan je die beter de-installeren. Op machines met Bitlocker aan zet ik die ook eerst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Kan het zijn dat je C schijf dermate gefragmenteerd is dat hij dat ziet als onvoldoende ruimte? Even een defrag er over heen laten lopen en dan opnieuw proberen?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ElCondor schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:01:
Kan het zijn dat je C schijf dermate gefragmenteerd is dat hij dat ziet als onvoldoende ruimte? Even een defrag er over heen laten lopen en dan opnieuw proberen?
Een gefragmenteerde schijf heeft niets te maken met vrije ruimte.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oef, veel technische termen! Helpt dit;
Asus K52Jc? Dat is type laptop.. Misschien zegt dat iets meer voor de kenners onder ons

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:17
CMD-Snake schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 06:53:
[...]

Als je een clean install doet zonder een upgrade eerder uitgevoerd te hebben, kom je niet in aanmerking voor de gratis licentie. Je moet echt eenmalig geupgrade hebben, anders activeert Windows 10 niet.
Dit is te omzeilen via de volgende methode:
https://www.reddit.com/r/...pgrade_to_install_10_from

Het komt er op neer dat als je gatherosstate.exe draait onder je geactiveerde windows 7/8(.1) je een XML genereert, met deze XML kan je windows 10 activeren na een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 06:53:
[...]

Is je hardeschijf een Samsung SSD? Ik weet dat als die behandeld zijn met de performance recovery tool van Samsung Windows 10 moeite heeft om de disk goed uit te lezen.

Sommige andere mensen hadden dit probleem ook als ze een dual boot opstelling hadden. Ik heb zelfs een verhaal gelezen van iemand die eerst de OEM recovery partitie moest opruimen voordat setup door wilde lopen.

Eventueel als je thirdparty software hebt voor disk encryptie (PGP van Symantec bijvoorbeeld) kan je die beter de-installeren. Op machines met Bitlocker aan zet ik die ook eerst uit.
De harde schijf is een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom der niet helemaal meer uit. Thirdparty, dual boot... Moet ik dieper in het systeem gaan? En zijn hier nog verdere hulpprogramma's die de ontbrekende functies kunnen herstellen oid? kun je dat stapsgewijs toelichten?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:11:
Kom der niet helemaal meer uit. Thirdparty, dual boot... Moet ik dieper in het systeem gaan? En zijn hier nog verdere hulpprogramma's die de ontbrekende functies kunnen herstellen oid? kun je dat stapsgewijs toelichten?
Dual boot wil zeggen dat je meerdere besturingssystemen hebt. Dus bijvoorbeeld Windows 7 en 8 naast elkaar. Of Windows en Linux naast elkaar. Vooral dat laatste kan flink botsen met een Windows 10 upgrade.

Als je de computer kant-en-klaar gekocht hebt kan je recovery partitie ook in de weg zitten. Vaak bakken leveranciers wat extra's in zodat je met een toetsencombinatie de image terug kan zetten. Dat kan ook roet in het eten gooien.

Schijf encryptie zou ik uitzetten als je dat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:51:
[...]

Dual boot wil zeggen dat je meerdere besturingssystemen hebt. Dus bijvoorbeeld Windows 7 en 8 naast elkaar. Of Windows en Linux naast elkaar. Vooral dat laatste kan flink botsen met een Windows 10 upgrade.

Als je de computer kant-en-klaar gekocht hebt kan je recovery partitie ook in de weg zitten. Vaak bakken leveranciers wat extra's in zodat je met een toetsencombinatie de image terug kan zetten. Dat kan ook roet in het eten gooien.

Schijf encryptie zou ik uitzetten als je dat gebruikt.
Bedankt voor je reactie,

De laptop is nu een jaartje of 5 a 6 oud. Heb er nooit wat anders mee gedaan of in veranderd. Draait altijd op windows 7. Ben best wel een leek hierin. Kom er vaak wel uit, weet alleen nu niet meer waar te zoeken..

Ik ga even op onderzoek uit naar de schijf encryptie. Waar zou ik de recovery partitie kunnen vinden, en desnoods verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Ga eens diskmgmt in, en mount je 100meg boot partitie eens. Kijk eens of/hoe vol hij zit. Daar kan het wel eens op misgaan. Vooral de niet zichtbare NTFS logs kunnen vrij fors zijn als het een NTFS partitie is: die partitie is slechts 100mb groot en vooral bij oude installaties wil het wel eens fors worden...

Je zou dus een elevated command prompt willen open, het mountpoint van de bootpartitie willen benaderen en vervolgens ownership willen nemen. Het volgende commando kan je helpen op die boot partitie:

chkdsk MOUNTPOINT /F /X /sdcleanup /L:5000

Ik had dit probleem ook op een gigantisch oude W7/8.1-geupgradde installatie en eigenlijk zijn het altijd die log files die het bij oude installaties moeilijk maken. De /L: is een limiter die de log limiet op een limiet in kilobytes zet. 5meg is ruim voldoende. Die boot partitie moet minimaal 50meg vrij hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:11:
Ga eens diskmgmt in, en mount je 100meg boot partitie eens. Kijk eens of/hoe vol hij zit. Daar kan het wel eens op misgaan. Vooral de niet zichtbare NTFS logs kunnen vrij fors zijn als het een NTFS partitie is: die partitie is slechts 100mb groot en vooral bij oude installaties wil het wel eens fors worden...

Je zou dus een elevated command prompt willen open, het mountpoint van de bootpartitie willen benaderen en vervolgens ownership willen nemen. Het volgende commando kan je helpen op die boot partitie:

chkdsk MOUNTPOINT /F /X /sdcleanup /L:5000

Ik had dit probleem ook op een gigantisch oude W7/8.1-geupgradde installatie en eigenlijk zijn het altijd die log files die het bij oude installaties moeilijk maken. De /L: is een limiter die de log limiet op een limiet in kilobytes zet. 5meg is ruim voldoende. Die boot partitie moet minimaal 50meg vrij hebben...
Hmm, uitgevoerd op CMD admin; chkdsk pakt hij wel, alleen de mountpoint niet. file diskmgmt vindt hij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chkdsk Y: /F /X /L:5000 pakt hij wel. windows 8 pakt jouw code, dit is de 7 code. Wordt gecontroleerd bij opstarten wegens het nu niet kunnen uitvoeren omdat hij in gebruik is.... wordt vervolgd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:02:
Ik ga even op onderzoek uit naar de schijf encryptie. Waar zou ik de recovery partitie kunnen vinden, en desnoods verwijderen?
Ik denk dat je geen schijf encryptie hebt. Anders had je het wel geweten omdat je het zelf geïnstalleerd hebt of aangezet hebt.

Recovery partitie is een verborgen partitie is een verborgen stukje op je harde schijf. Vaak "mis" je als het ware 20Gb van je schijf. Daar staat die image, soms kan je die in disk management zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat je geen schijf encryptie hebt. Anders had je het wel geweten omdat je het zelf geïnstalleerd hebt of aangezet hebt.

Recovery partitie is een verborgen partitie is een verborgen stukje op je harde schijf. Vaak "mis" je als het ware 20Gb van je schijf. Daar staat die image, soms kan je die in disk management zien.
Nou, de chkdsk uitgevoerd zonder resultaat. Kon geen beschadigde bestanden vinden. Kom er niet uit waar ik dan de vrije ruimte in moet vinden.

Partitie;
Er is een primaire partitie aanwezig van 21 GB op C. Deze is naamloos weergegeven. Kan er ook niets mee. Deze staat wel als ''in orde'' weergegeven.

En hoe doe je;
mount je 100meg boot partitie eens?? Staat niet in mijn schijfbeheer weergegeven.

Ik ben het spoor even bijster....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wat uitgezocht;

De recovery partitie. Hier zou 21GB op staan. Welnu is daar al 11 GB van in gebruik. Zou dit het probleem zijn dat W10 daar niet voldoende space op vindt?

Zou het een optie zijn een aparte partitie te maken voor windows 10?? Of zou ik de recovery moeten vergroten met 10GB? Dan zou ik hem wel eerst zichtbaar moeten maken?
Pagina: 1