Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Ik heb een mac die automatisch back-ups maakt op mijn airport time capsule via time machine. Nou heeft hij de neiging om s' nachts terwijl ik lig te slapen (de time capsule staat naast me) back-ups te gaan maken. dit is F#CKING :( vervelend. Ik word er wakker van enz.. is er een manier om dit uit te zetten of aan te geven wanneer bij back-ups mag maken? Dit is in ieder geval geen optie. :(

Ik heb zelf al gekeken in de instellingen van Time-Machine maar kan hier niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waar heb je naar gezocht en wat heb je gevonden? Als je nl. zoekt naar time machine change backup schedule vind je o.a. TimeMachineScheduler wat precies doet wat je wil.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
Of dat ding gewoon ergens anders neerzetten? Is ook niet zo moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Of onder settings > energy saver > power nap uitschakelen. Weet niet zeker of dat ook voor Time Machine geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
ShitHappens schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:43:
Of dat ding gewoon ergens anders neerzetten? Is ook niet zo moeilijk...
gaat helaas niet, de aansluiting van de router komt daar binnen en heb vanaf daar een aantal vaste kabels door de muren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
Daedalus schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:16:
Waar heb je naar gezocht en wat heb je gevonden? Als je nl. zoekt naar time machine change backup schedule vind je o.a. TimeMachineScheduler wat precies doet wat je wil.
Volgens mij was ik dat artikel al eens tegengekomen, iets te ingewikkeld voor mij. Ben niet zo handig met m'n mac. ;)
Ik zag wel een linkje staan dat handig was! Een derde partij die een TimeMachineScheduler heeft ontwikkeld. Deze zag er prima uit, maar was al wel erg lang niet meer onderhouden. Verder stond er eentje in de AppStore "Backup Scheduler for TimeMachine". Maar deze kost weer €4,99,-.
Ook stond er nog eentje in de AppStore genaamd iSchedule maar hier kon ik niet in terugvinden of er een tijd in te stellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 21:10
Tom schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:05:
Of onder settings > energy saver > power nap uitschakelen. Weet niet zeker of dat ook voor Time Machine geldt.
Exact dit.... Niets geen apps of wat dan ook gewoon power nap uitzetten voor batterij en netvoeding.

En zoek toch een andere plek voor je TC, kan me niet voorstellen dat 2,4ghz en 5ghz gezond is op zon korte afstand.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
SpoekGTi schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Exact dit.... Niets geen apps of wat dan ook gewoon power nap uitzetten voor batterij en netvoeding.

En zoek toch een andere plek voor je TC, kan me niet voorstellen dat 2,4ghz en 5ghz gezond is op zon korte afstand.
Ik ga het eens proberen. Je hoort trouwens wisselende verhalen over de effecten van frequenties... De een zegt dat het schadelijk is en de ander zegt dat de straling van een banaan je meer kwaad doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.klieme.com/TimeMachineScheduler.html

http://timesoftware.free.fr/timemachineeditor/

Dit is best googlebaar.

[ Voor 112% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2015 01:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1