Windows 10 Mail app heel erg traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
De mail app van Windows 10 is bij mij erg traag, dit is eigenlijk altijd al het geval geweest. Hij synchroniseert niet vaak, en als ik handmatig op de synchroniseerknop druk, gaat dit ook erg traag. Soms heeft ie dan pas 1 minuut later 1 mail gesynced.

Ik vraag me af of dit normaal is (lijkt me niet..) en of ik dit op kan losssen.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ga staan, raak je neus aan en draai 2 rondjes. Nadat je 2 rondjes hebt gedraait raak je met je rechterhand je linkervoet aan. Roep dan hard op "de volgende keer zal ik de Windows Client Beleid lezen op Tweakers"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Zal ik de volgende keer doen.

Kan iemand mij met m'n probleem helpen?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ok even serieus dan maar .. Had gehoopt dat je als nog het Windows Beleid zou lezen, maar niet dus.

Hoe kan iemand helpen? De vraag is "Mail is traag, wat is het?"

Het lijkt mij verdomd moeilijk om hier een juist antwoord op te geven.

- Wat is traag? Voor mij is traag 2 seconden syncen, voor jou 10 seconden.
- Krijg je meldingen? Je geeft tenslotte aan dat de applicatie niet synchronisserd.
- Heb je meldingen in de event viewer?
- Wat heb je zelf uitgezocht?

Tweakers is de laatste 10 jaar erg veranderd. Er komen ook mensen die minder verstand hebben van dit vak (wat is erg betreur, maar het is niet anders), maar er wordt wel verwacht dat mensen zelf ook zoeken naar oplossingen (het is tenslotte geen helpdesk).

De informatie die je geeft is weinig hulpvol en meer informatie is dan ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hihi, jullie hebben beide in 2011 een account geopend. Da's geen 10 jaar geleden :+

Hoewel het wat anders (en door anderen met rood jasje ;) ) gebracht had kunnen worden, zijn de vragen hierboven wel terecht. Meer info over situatie en oplospogingen zijn nuttig.

Aanvullend:
- Met welke techniek benader je de server? (EAS, IMAP, POP, anders?)
- Werkt dezelfde account met dezelfde instellingen wel snel vanaf een andere client / werkt dezelfde client ook traag bij gebruik van een andere server / account?
-Is de PC zelf verder niet overbelast (voldoende geheugen, processorcapaciteit, schijf-IO, netwerk-IO) tijdens mailen?

Anyway, ik verplaats de vraag van WOS naar CSA aangezien het -naar ik aanneem- gaat over clientsoftware :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
F_J_K schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:53:
Hihi, jullie hebben beide in 2011 een account geopend. Da's geen 10 jaar geleden :+

Hoewel het wat anders (en door anderen met rood jasje ;) ) gebracht had kunnen worden, zijn de vragen hierboven wel terecht. Meer info over situatie en oplospogingen zijn nuttig.

Aanvullend:
- Met welke techniek benader je de server? (EAS, IMAP, POP, anders?)
- Werkt dezelfde account met dezelfde instellingen wel snel vanaf een andere client / werkt dezelfde client ook traag bij gebruik van een andere server / account?
-Is de PC zelf verder niet overbelast (voldoende geheugen, processorcapaciteit, schijf-IO, netwerk-IO) tijdens mailen?

Anyway, ik verplaats de vraag van WOS naar CSA aangezien het -naar ik aanneem- gaat over clientsoftware :)
- Sorry, daar heb ik geen idee van. Ik heb Gmail, en ik heb nooit iets aan de standaardinstellingen veranderd, hopelijk helpt dat.
- Ja werkt ook traag op een ander mailaccount
- Daar ligt het denk ik niet aan, taakbeheer geeft lage percentages weer. PC specs zijn in m'n signature te vinden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jirachi schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:11:
[...]
- Sorry, daar heb ik geen idee van...
En hoe moeten wij je dan helpen? D'r is hier (bijna) niemand die een glazen bol heeft waarin hij jouw configuratie kan uitlezen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Jippie, het werkt nu. Ik vond het al vreemd, want een ander gmailaccount werkte wel gewoon goed. In Gmail stond deze instelling aan: "Desktopmeldingen: Belangrijke emailmeldingen aan". Deze moet uit staan.

PC Specs

Pagina: 1