is het mogelijk andere kabels op je voeding te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 15:14
hoi

ik heb een corsair rm 1000 voeding gekocht .
nu is het probleem dat er aleen maar 1 rijtje sata kabels bij zit 1 rijtje molex 0 pcie kabels en 1 . 2x4 cpu kabel en de grote 24 pin atx .
ik kom dus heel wat te kort .
nu had ik nog een pcie kabel liggen van een xfx voeding en die paste wel op de aansluiting aleen dan gaat de voeding niet aan .
weten julie in hoeverre dat soort dingen uit wisselbaar zijn .
overgens had ik al wel kabel setjes gezien maar die waren me te duur die kosten meer dan de voeding zelf .

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:57
Ik heb ook ditzelfde gehad met kabels van verschillende voedingen. Voeding ging toen ook niet aan. Wil dus waarschijnlijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Niet verschillende kabels van verschillende voedingen gebruiken!! Dat kan heel erg mis gaan.
De pin layout is eigenlijk altijd anders, dus al past het, heb je kans dat je - over de + stuurt, en dat soort dingen. Het is gewoon niet uitwisselbaar.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen, dat je met een 1000W voeding, kabels tekort komt, dat kan bijna niet.
2e hands gekocht zeker? Je hebt gewoon niet alle kabels denk ik. Met 1 rijtje sata kabels, bedoel je 1 kabel, met 4 of 5 aansluitingen?
Die moeten er denk ik wel 4 of 5 bij zitten. Voorbeeld van alle kabels: https://images-na.ssl-ima.../images/I/51S2w-dw7uL.jpg
Als je met die kabels nog iets tekort komt, weet ik niet wat voor pc je hebt, maar dan heb je echt zo ongeveer een server staan, met meer dan 16 schijven.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 08-10-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
hoi nee het klopt hij is de de hands gekocht en dit stond niet vermeld in de ad .

heb idd 1 kabel met 4 sata aan sluitingen en 1 kabel met 4 molex aan sluitingen en dus 0 pcie aan sluitingen
dat is dus mijn probleem
mischien dat ieumand de pin lay out van deze type voedingen weet dan

[ Voor 10% gewijzigd door cryctocara op 08-10-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff.. handig.
De pin lay out heb je ook niets aan. Je moet gewoon kabels hebben die bij de voeding horen.
Contact opnemen met corsair. Die zijn niet zo beroerd, die zullen vast wel iets met je kunnen regelen.
Anders is de enige oplossing kabels bij kopen.
Als het niet in de advertentie stond, gewoon terug naar de verkoper, en geld terug. Op deze manier heb je niets aan de 1000W die de voeding doet.
1000W is uberhaupt zware overkill, weet niet wat voor systeem je hebt, maar je krijgt alleen maar meer stroomverbruik van zo'n zware voeding. En ik kan je met 99% zekerheid vertellen, dat je geen 1000W nodig hebt.
Maar goed. Je moet gewoon kabels hebben, die specifiek voor deze voeding zijn. Simpel.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 08-10-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Wat bedoel jij precies met andere type kabels?

Die kabels en stekkers zijn in princiepe universeel. Maar zover ik weet en ter informatie kan een merk zoals HP van een standaard afwijken van bijvoorbeeld de ATX powerstekker.

Als jij zelf stekkers wilt maken dan kan je AWG kabel gebruiken. Als je geen elektronica achtergrond hebt dan moet je het niet doen want je riskeert je eigen computer.

Een leer voor de volgende keer eerst opletten of ALLE kabels erbij zitten :)
Ik heb de kabels als setje gezien maar dat was best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donderdraak schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:55:
Wat bedoel jij precies met andere type kabels?

Die kabels en stekkers zijn in princiepe universeel. Maar zover ik weet en ter informatie kan een merk zoals HP van een standaard afwijken van bijvoorbeeld de ATX powerstekker.

Als jij zelf stekkers wilt maken dan kan je AWG kabel gebruiken. Als je geen elektronica achtergrond hebt dan moet je het niet doen want je riskeert je eigen computer.

Een leer voor de volgende keer eerst opletten of ALLE kabels erbij zitten :)
Ik heb de kabels als setje gezien maar dat was best prijzig.
Niet waar. Ga nou geen verwarring creeren. Dat is in dit geval serieus gevaarlijk. Hij heeft het over een modulaire voeding, waar hij niet alle kabels van heeft. Een kabel van een modulaire xfx (bijvoorbeeld) voeding, gaat niet werken op een corsair voeding. En zelfs de kabels van corsair zijn bijna allemaal verschillend.
Hij heeft het niet over de aansluitingen op het moederbord/schijven/videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 08-10-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
Dat klopt idd had overgens de kabel bekeken die van de xfx naast de pon layout van de voeding en dan mis ik aan de kant van de voeding idd 1 van de 4 ground kabels verder is de layout wel het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is het risico gewoon niet waard ;) je hebt 99% kans dat het anders is, en er iets mis gaat.
Neem even contact op met corsair. Zoals ik zei, die zijn erg goed met dit soort dingen, je hebt kans dat ze je gewoon een nieuwe set kabels opsturen. Al dan niet voor (een klein beetje) geld.
De enige andere oplossing is, zoals je zelf al zei, andere kabels kopen. Maar die zijn inderdaad duur, omdat die bijna allemaal gesleeved zijn. Dat is wel heel mooi in je pc, maar ook erg duur ;)
Zou ook echt even achter de koper aan gaan. Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan.
Als het niet aangegeven stond in de advertentie, ben je gewoon genaaid. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 08-10-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
Ja dat is idd ook zo heeft corsair een nederlandse afdeling trouwens of moet dat via de .com site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Anoniem: 574841 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Niet waar. Ga nou geen verwarring creeren. Dat is in dit geval serieus gevaarlijk. Hij heeft het over een modulaire voeding, waar hij niet alle kabels van heeft. Een kabel van een modulaire xfx (bijvoorbeeld) voeding, gaat niet werken op een corsair voeding. En zelfs de kabels van corsair zijn bijna allemaal verschillend.
Hij heeft het niet over de aansluitingen op het moederbord/schijven/videokaart.
Heb jij nagevraagd wat voor systeem hij heeft dan? Als je mijn HP verhaal niet wilt geloven dan geloof je het HP verhaal niet. Zoals ik ook al zei is het gevaarlijk als hij niet weet waar hij mee bezig is. Dat blijkt ook want anders zorg je ook wel dat je juiste kabels erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donderdraak schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Heb jij nagevraagd wat voor systeem hij heeft dan? Als je mijn HP verhaal niet wilt geloven dan geloof je het HP verhaal niet. Zoals ik ook al zei is het gevaarlijk als hij niet weet waar hij mee bezig is. Dat blijkt ook want anders zorg je ook wel dat je juiste kabels erbij zitten.
Ik hoef niets na te vragen, het was mij al duidelijk. Dat word ook bevestigd door TS.
Ik weet dat er oems zijn die andere stekkers gebruiken. Dat klopt. Maar dat heeft hier niets mee te maken.
stalkertje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:05:
Ja dat is idd ook zo heeft corsair een nederlandse afdeling trouwens of moet dat via de .com site
https://www.google.nl/sea...chrome.1.69i57j0.3887j0j7
;) Alles via .com zo te zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 08-10-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
stalkertje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:29:
hoi

ik heb een corsair rm 1000 voeding gekocht .
nu is het probleem dat er aleen maar 1 rijtje sata kabels bij zit 1 rijtje molex 0 pcie kabels en 1 . 2x4 cpu kabel en de grote 24 pin atx .
ik kom dus heel wat te kort .
nu had ik nog een pcie kabel liggen van een xfx voeding en die paste wel op de aansluiting aleen dan gaat de voeding niet aan .
weten julie in hoeverre dat soort dingen uit wisselbaar zijn .
overgens had ik al wel kabel setjes gezien maar die waren me te duur die kosten meer dan de voeding zelf .

mvg
Ik ga het toch vragen.... welk moederbord heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
Dat mag je best weten
Asus z77 sabertooth
Maar het gaat me meer om de pcie stekker aan gezien ik 2 x de 290 x in cfx wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
Maar mischien. Iets te simpel van mij gedacht maar als ik de pin lay out weet .
En het met de multimeter na meet dan kan ik toch ook gewoon zelf de kabels maken .
Moet dan aleen de atx stekkers hebben dus de gene. Voor aan de voeding en voor aan de gfx kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

staat hier aangegeven : gallery: stalkertje
Ging er van uit dat dat klopte, zo te zien klopt het.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 08-10-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:07

Cheezus

Luiaard

donderdraak schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:06:
[...]

Het gaat niet om de stekkers aan de verbruikers kant (moederbord, videokaart, etc.) die zijn inderdaad standaard. Bij modulaire voedingen heb je echter ook een stekker aan de voedingskant, deze zijn per voeding (dus niet alleen merk maar ook type!) verschillend! Nooit zomaar modulaire kabels van een andere voeding pakken dus.

Daarnaast:
Als jij zelf stekkers wilt maken dan kan je AWG kabel gebruiken.
AWG kabel? AWG is een aanduiding van een maat - net als mm². Er hoort dus een getal bij als je er iets nuttigs over wil zeggen. En mm² is wat gebruikelijker aan deze kant van de aardbol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donderdraak schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Ik ga het toch vragen.... welk moederbord heb jij?
Het was voor mij gelijk duidelijk dat het om modulaire kabels van een voeding ging. Dat jij daar vraagtekens bij zet. Ok.. Maar dat het hier niet om specifieke moederbord aansluitingen ging, had je ook al kunnen zien, want hij had het over zijn harde schijven. Die hebben nooit een speciale aansluiting. Dus een beetje dom om dat te zeggen.
stalkertje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:22:
Maar mischien. Iets te simpel van mij gedacht maar als ik de pin lay out weet .
En het met de multimeter na meet dan kan ik toch ook gewoon zelf de kabels maken .
Moet dan aleen de atx stekkers hebben dus de gene. Voor aan de voeding en voor aan de gfx kaart
Dont do it man. Er zijn mensen die er (no offence) veel meer verstand van hebben als jij, en die gingen de fout in.
Zoals ik zei, en hierboven ook gezegd word, je hebt 99% kans dat het fout gaat. I neem het risico niet. Als jij dat wel wil doen, hey, it is your hardware :P Het is het risico gewoon niet waard. En voordat je iets doet, neem even contact op met corsair. Je hebt best een goede kans dat ze je gewoon de kabels opsturen. Misschien moet je dan wel een beetje betalen, maar dat kost nooit zo veel als de gesleevede kabels die je gezien hebt ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 08-10-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
Die gallerij is al wat oud zie ik moet ik nodig bij werken srry .
Overgens had ik de pin layout van de voeding zelf ook gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Onze voedingenguru The_Mask antwoordt in dit soort gevallen vaak vrij simpel, stuur een mailtje naar Corsair en vaak kunnen ze de desbetreffende kabels gewoon leveren.

Niet gaat lopen klungelen met zelf maken e.d. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies wat ik probeer te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
oke ik heb door dat het risico te groot is als ik dat zo hoor :P
ik zal eerst maar corsair en bericht gaan sturen .
overigens de verkoper ook gemaild en nog niks teug gehoord
dat die dingen zo ingewikkeld zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik snap het wel. Die verkoper wist natuurlijk donders goed dat de voeding niet compleet was. Dan heb je naderhand vaak ook geen zin om je alsnog tegemoet te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag me ook af hoe duur hij was. Was de voeding niet net wat te goedkoop?
Je hebt het nu over marktplaats, of tweakers. Kijk daar ook even rond voor een kabel set. Misschien heeft iemand gesleevede kabels gekocht, en heeft hij wel zon setje standaardkabels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
heb hem gekocht op marktplaats wat ik zelden doe vanwege dit soort praktijken
heb er en redelijke normale prijs voor betaald voor een 1000w voeding .
hij was niet verdacht goedkoop zeg maar ,
ik heb hier op de v&a al een ad geplaatst en ga mp ook nog doorzoeken .
de ticket bij corsair is ook verstuurd inmiddels .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha.. well said. Helaas.
Marktplaats is bijna alleen maar gezeik. Succes er mee ;)
Pagina: 1