Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumgenoten, ik ben hier nieuw en plaats nu mijn eerste Topic in de hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb hier een Microsoft Surface Pro 3 I3 64 gb. Met Windows 10 Professional.
Nou heb ik de Microsoft Display Adapter gekocht en probeer deze al een paar dagen aan de praat te krijgen zodat ik het beeld van mijn Surface op mijn 55 inch televisie geprojecteerd krijg.
Wat ik ook doe of probeer, de verbinding tussen de Surface en de Televisie ( meerdere geprobeerd incl nu een hdmi computer monitor ) komt niet tot stand.
Zodra ik bij instellingen / Apparaten / Verbonden Apparaten de Adapter toevoeg dan krijg ik gegeven moment de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Daarna krijg ik rechtsonder in beeld deze melding: "Er is een fout opgetreden. Er kan door het beeldscherm geen verbinding gemaakt worden", en soms de melding: "Er is iets mis gegaan er kan door het beeldscherm geen koppeling gemaakt worden"" deze meldingen komen dus op elke televisie en monitor waar ik de adapter op aansluit in beeld !
In eerste instantie dacht ik dat het aan de Adapter zelf lag dus ben die vanmiddag gaan omruilen, maar helaas krijg ik met deze nieuwe adapter hetzelfde probleem.
Alle oplossingen die Microsoft op hun site aangeven heb ik inmiddels meerdere keren geprobeerd maar helaas allen zonder resultaat.
Weet iemand hier misschien waarom ik deze melding steeds krijg en wat kan ik daar evt aan doen.
Groeten,
Barney

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 20:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je gekeken of je wireless driver up to date is? Paar sites hebben het over het opnieuw installeren
http://winsupersite.com/w...-pro-3-running-windows-10

Als je een andere machine hebt met 8 of 10 erop, wellicht kun je het daarmee testen en kijken of je de adapter kan bijwerken
http://blogs.msmvps.com/c...display-adapter-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Wagenveld bedankt voor je snelle reactie.
In windows 10 kan je de app Wireless display adapter installeren, als de adapter dan verbinding met de surface heeft dan kan je zien welke firmware de Microsoft Adapter heeft en zonodig updaten.
Tijdens het proberen verbinding te maken kan ik die app even openen en zie ik dat de laatste firmware al geinstalleerd is. Zodra dan die foutmeldingen komen verbreekt die app ook meteen de verbinding.
Ik ga nu eerst naar jou 2 linken kijken, ik houd je op de hoogte,
Barney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Apparaatbeheer de display adapter en de stuurprogramma's van de displayadapter verwijderd, daarna de tablet opnieuw laten opstarten en alles werd automatisch weer opnieuw geinstalleerd.
Helaas heeft dit bij mij niet geholpen, als ik de displayadapter weer wil verbinden dan duurt dat weer erg lang en krijg ik de melding weer van verbinding niet gelukt.
Blijft vreemd dit verhaal, heb je een tablet vam microsoft, een besturing van microsoft en een draadloze display adapter van microsoft en toch lukt het op geen enkele manier om het beeld van de surface via de displayadapter op mijn samsung 55 inch televisie, op een sony 40 inch televisie en op een beeldscherm met hdmi te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nou echt niemand meer een suggestie?
Het is een belachelijk probleem die Microsoft zelf met een juiste update zou moeten oplossen.
Maar weer verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lees nou die eerste link nog eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je toevallig een "Wireless adapter?

Zolang je geen type-nummers vermeld kunnen we hier ook alleen maar gokken :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wagenveld, alles wat in de eerste link staat heb ik uitvoerig bekeken en uitgevoerd, helaas had dit geen resultaat.
@Wimmel_1 Het is de Microsoft Display Adapter die met een Hdmi aansluiting in je tv of monitor gaat en via een usb aansluiting voeding krijgt, het heeft geen type nummer dus,
Hij heeft de laatste firmware 1.3.8220 en meer informatie is er niet.
En probeer ik met mijn Surface Pro 3 verbinding met dit apparaat te maken.
http://www.microsoft.com/.../wireless-display-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 13:45
Speelt dit probleem nog steeds? Of heb je het kunnen oplossen? Heb je al geprobeerd om de wireless display adapter te voeden via een USB stekker ipv een USB poort in de tv? Dat zou wel eens een uitkomst kunnen bieden (deed het bij mij in ieder geval wel namelijk).

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is er inmiddels een oplossing voor dit probleem gevonden?
Alle adviezen in document "problemen bij gebruik van de MWA met Surface oplossen" opgevolgd welke geen oplossing bood. Ook mijn Anti virus tijdelijk uitgezet, maar ook zonder resultaat. Ik heb een Surface 3 met W10. Het vreemde is dat mijn oude Surface 2 RT en Windows 10 Phone wel gewoon met de MWA werken! Werkelijk om gek van te worden.
Hopelijk heeft iemand de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Fr
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-01-2024
IK heb hetzelfde probleem als door jullie omschreven. Van alles geprobeerd en door deskundigen laten proberen, maar nog geen oplossing. Is er inmiddels iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Peter_Fr Welkom op Tweakers.

Het is niet toegestaan om oude topics te kicken. Wil je dus even een nieuw topic aanmaken. De informatie in dit topic is mogelijk verouderd door de leeftijd. Daarnaast staat er maar weinig informatie in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.