Wat zijn nadelen van een touch laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Ik heb onlangs met een touchscreen laptop gewerkt, dit werkte erg fijn naar mijn mening. Het is gewoon prettig om een touch optie te hebben, ookal zul je het niet dagelijks gebruiken.

Aangezien dit een redelijk nieuw ding is in de laptop wereld, zijn er ook weinig reviews of informatie over te vinden.

Er zijn ongetwijfeld een aantal nadelen aan verbonden, ik neem aan dat duurzaamheid er 1 van is want ik heb zo'n vermoeden dat een touch screen sneller kapot gaat dan een normaal scherm maar wellicht is dit een slecht vooroordeel dat ik heb. Een ander vooroordeel dat ik heb is, ik denk namelijk dat een touch screen meer kracht nodig heeft en dit gaat dus ten koste van de prestaties van de laptop. Ik gebruik zware programma's als Pro Tools en ik wil niet dat dit het geval is zegmaar.

Concreet wat mijn vraag is dus: wat zijn de nadelen van een touch scherm op een laptop? Ik lees graag reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Nee, maakt geen zak uit. Als je niet meer wil touchen kan je touch ook uitzetten en dan is het niks anders dan een normaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

En daar bovenop heeft een touchscherm vaak ook gorilla glas of iets soortgelijks.

Beide laptops hier in huis hebben touch en het is prima en neemt niet meer resources dan een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
sytrusze schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:51:
Concreet wat mijn vraag is dus: wat zijn de nadelen van een touch scherm op een laptop? Ik lees graag reacties :)
Ik denk dat deze vraag beter past in LAA. Een schopje die kant op dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Het grootste nadeel is naar mijn mening dat ze volgens mij altijd een glossy scherm hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:39
- wiebelend scherm indien scharnier niet stevig genoeg zijn
- in normale 'laptop' stand niet echt comfortabel om lang te gebruiken. Je hand moet je vaak vrij ver voor je op hoogte houden
- vingerafdrukken zijn niet echt leuk om naar te kijken

Op een laptop waar je het scherm kan draaien tot tablet modus heeft het imho meer nut. Op een gewone laptop niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dat touch laptops niet met mat scherm worden uitgerust, en altijd glanzend. dat lijkt mij het grootste naadeel.

en ik heb het idee dat touchschermen dikker/zwaarder zijn. dan normale laptops

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
D4NG3R schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:03:
Het grootste nadeel is naar mijn mening dat ze volgens mij altijd een glossy scherm hebben.
Ik heb zelf een Lenovo yoga pro. Dit is naar mijn mening het enige grote nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24
Ik sluit me aan bij bovenstaande, het grootste nadeel is (dat voor zover ik ooit gezien heb) er geen touch laptops zijn met een mat scherm. Mits ik de laptop voor puur zakelijk zou gebruiken is dat voor mijzelf in ieder geval wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Willem1990 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:29:
Ik sluit me aan bij bovenstaande, het grootste nadeel is (dat voor zover ik ooit gezien heb) er geen touch laptops zijn met een mat scherm. Mits ik de laptop voor puur zakelijk zou gebruiken is dat voor mijzelf in ieder geval wel een must.
gelukkig heb je wel matte screenprotectors je je erop kan plakken, dus een show stopper hoeft het niet te zijn :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn ThinkPad T440s heeft wel een mat scherm. De versie zonder touch was iets lichter, maar ik vind het gewicht niet zo belangrijk.

Ik gebruik touch vaker dan ik vooraf had verwacht, het werkt erg prettig. Van vingerafdrukken heb ik geen last, dat is een bijkomend voordeel van een mat touchscreen. Persoonlijk heb ik liever glossy, maar maar die kom je op zakelijke laptops (met uitzondering van de Surface-serie) bijna niet tegen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1