Probleem garantie Dell

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:14
Ik heb al een tijdje een probleem met het aanmelden van een RMA van een laptop bij Dell. De situatie is als volgt:
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een Dell laptop via marktplaats gekocht. Op het moment van de aankoop was deze ongeveer 6 maanden oud en had deze dus nog fabrieksgarantie. De vorige eigenaar had een extra Pro support garantie bij gekocht, bij aankoop controleerde wij dit en het bleek te kloppen. Nu heeft de laptop tot 2017 deze beide garanties.
Een tijdje terug begon de laptop problemen te krijgen en wilde wij deze RMA aanmelden bij Dell. Dell weigert echter mee te werken omdat wij niet het afleveradres hebben waar de laptop oorspronkelijk geleverd is. Dell geeft aan dat dit een policy is die bij alle grote merken standaard is, echter is dit bij HP zeker niet zo.
Meerdere telefoontjes (zeker 10) en een aantal tickets verder kom ik er niet uit. De laptop (€1000) is onbruikbaar en ik kan geen gebruik make van de garantie.

- Klopt het dat Dell dit originele afleveradres nodig heeft en anders niks kan doen?
- Garantie zit toch op een product en niet verbonden aan een persoon of adres?
- Weet iemand hoe ik dit toch verder kan oplossen?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk anders even in de voorwaarden, daar staat dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik spreek nu even uit zakelijke ervaring:

- Dell kwam bij ons onsite op een ander adres dan het afleveradres. Dit werd wél extra gevraagd bij het aanmelden van het probleem.

- Garantie is volgens mij wel gebonden aan een persoon (Dell account) icm het product. Kun je het product nog registreren aan je eigen account ?

Wellicht proberen om iemand hoger in de keten bij Dell te pakken te krijgen ?

Heeft de verkoper (waar jij de laptop hebt gekocht) niet de aankoop factuur ? Dan heb je toch het originele afleveradres ?

[ Voor 13% gewijzigd door nextware op 08-10-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met Dell. Moet je niet bij de verkoper zijn, die op zijn beurt de garantie kan claimen bij Dell?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:36

Tijntje

Hello?!

Je kan eens kijken of je een tag transfer kan doen.
https://www.dell.com/support/assets-transfer/us/en/19

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
En de nederlandse versie: http://www.dell.com/suppo...er/nl/nl/nldhs1#/Identify

Heb je wel de aankoopbon van Dell erbij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mijn ervaringen met Dell service (weliswaar Business Support) zijn, dat je gewoon opgeeft waar ze moeten langskomen voor reparatie, als het on-site support betreft. En dat doen ze ook. :Y

Lijkt me bovendien een rare regel; dan zou je ook niet kunnen/mogen verhuizen tijdens de garantieperiode... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 18-10-2015 10:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vermoedelijk vraagt dell om het aflever adres om te verifieren dat de laptop niet gestolen is.
de eigenaar zou dit adres gewoon moeten weten. En vermoedelijk is dat ook zijn eigen huis adres?

afspraak maken voor onsite support kun je overal in hetzelfde land doen daar maakt dell geen uitzondering in weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 16:36
Zou lekker wezen. Verhuis je bijvoorbeeld kan je geen aanspraak maken op je garantie. Dell moet hier gewoon in meegaan

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:20
Stuur anders even een berichtje via twitter ;) Bij mij stond er de volgende dag een nieuwe monitor op de stoep .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:41
Was/is het niet mogelijk om via de service-tag ook de pakbon op te vragen via de website? Heb ik jaren terug wel eens voor mekaar gekregen en een kameraad van me meer recent ook.
BlackMonkey schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:05:
Stuur anders even een berichtje via twitter ;) Bij mij stond er de volgende dag een nieuwe monitor op de stoep .
En bij mij hebben ze nooit op een tweet gereageerd, dat was bij een particuliere order. Ook telefonisch en via chat was er geen zinnig woord over de status van mijn order te krijgen. Totdat het ding na 3 weken ineens werd geleverd |:( . Sowieso vind ik hun order proces opmerkelijk, je mag rustig een week wachten op een order bevestiging op €3000,- aan computerspul :X .

Het kan alle kanten op bij Dell want mijn eigen Latitude die ik van een tweaker overnam op V&A kwamen ze zonder problemen repareren hier bij mij thuis. Ik vind het prachtig spul van Dell maar qua communicatie is het om te janken wanneer je als particulier een order plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:20
Erwin schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:14:
En bij mij hebben ze nooit op een tweet gereageerd, dat was bij een particuliere order. Ook telefonisch en via chat was er geen zinnig woord over de status van mijn order te krijgen. Totdat het ding na 3 weken ineens werd geleverd |:( . Sowieso vind ik hun order proces opmerkelijk, je mag rustig een week wachten op een order bevestiging op €3000,- aan computerspul :X .

Het kan alle kanten op bij Dell want mijn eigen Latitude die ik van een tweaker overnam op V&A kwamen ze zonder problemen repareren hier bij mij thuis. Ik vind het prachtig spul van Dell maar qua communicatie is het om te janken wanneer je als particulier een order plaatst.
Bij mij reageerde ze direct, met 2 verschillende afdelingen zelf: @DellCares en @DellLuister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of Dell nu op je tweets heeft gereageerd of niet, is hier compleet off-topic. Dit is geen "vertel je ervaringen met Dell" topic, svp on-topic blijven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1