Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
Ik doe tegenwoordig netjes aan afval scheiden, alleen sommige afval neemt veel ruimte in: Niet omdat het groot is, maar omdat het een "onhandige" vorm heeft. Zo kan je denken aan dozen in de papierbak en/of planten in de GFT bak.

Dit zorgt ervoor dat mijn containers vrij gauw al vol zitten en ik ben te lui om alles wat ik weggooi netjes klein te maken.

Bestaat er een betaalbaar iets waar ik gewoon een doos of grote stukken plant met kleine takjes (max 1cm dik bijv.) in kan gooien en dat-ie het versnippert tot er niets van over is, waarbij ik die snippers efficient in mijn containers kwijt kan?

Zo ja, wat? Waar zoek ik naar?

Ik heb gekeken naar papierversnipperaars, maar ik zelf denk toch al gauw meer aan dozen en tuinafval... Ik zoek iets groters/sterkers, maar het liefst niet iets dat 100en euros kost.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 08-10-2015 17:56 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 12:42
Geen idee, we hebben hier zelf een kliko pers om de boel beetje dieper de container in te drukken.
Maar dat werkt niet, als je zelf lastige vormen zoals dozen erin gooit.
(papierdoos kun je beter omkeren, zodat alle papier los erin gaat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 15:02

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Hmm dat is wel ongeveer wat ik in gedachten had :)

Kan je daar ook papier in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 15:02

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Papier komt van bomen. Die dingen zijn gemaakt om takken van ~4cm te vernietigen. Een blaadje zal hij niet heel veel moeite mee hebben. Met je handen zal hij overigens ook niet veel moeite hebben, dus let wel op ;)

En ik link nu naar de gamma, maar elke winkel die tuingereedschap verkoopt heeft wel zoiets staan. Het hangt van de 'mond' af hoe makkelijk je er volledige dozen in kan gooien, je hebt wel kans dat je die vooraf moet opbreken. Maar dat hangt van het apparaat af.

[ Voor 20% gewijzigd door Kees op 08-10-2015 18:14 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik ben al aan't browsen op marktplaats :)

Ik vraag me af of ze niet verstopt raken door papier, maar het lost in ieder geval m'n tuinafval probleem op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:11
Gewoon karton plat maken en een beetje vouwen en tot op heden is elke doos in de blauwe bak hier geëindigd. Dat is inclusief verpakking tuinset e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 08-10-2015 18:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Señor Sjon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:47:
Gewoon karton plat maken en een beetje vouwen en tot op heden is elke doos in de blauwe bak hier geëindigd. Dat is inclusief verpakking tuinset e.d.
Hier in Dronten wordt de papierbak 1x in de maand (4 of 5 weken) opgehaald. Ik heb die bak binnen 2 weken propvol. De rest verbrand ik of verdwijnt in de schuur (ik heb een hoek in de schuur vol oud papier nu... Met name dozen)

Tuinafval bak krijg ik letterlijk na 1 dag tuinieren vol. Ik heb 800m2 grond met een gigantische zooi wildgroei en ongewenste planten en die bak wordt maar 1x in de 2 weken opgehaald. Tevens, door het intensief scheiden, gooi ik ook veel etensresten en kook-afval netjes weg in die bak, met als gevolg dat ook de GFT bak ruim voor de 2 weken ophaaltijd al vol is.

De restafvalbak wordt ook eens in de 2 weken opgehaald; Die krijg ik echt niet vol. Na die 2 weken is de restafvalbak nog niet eens halfvol.

Plastic wordt iedere week opgehaald en hier maak ik ook dankbaar gebruik van.

Sinds ik actief afval ben gaan scheiden, is mijn restafval bak zelden vol en zijn al mijn andere containers continue vol.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 08-10-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

We worden hier in de gemeente sinds Januari 2014 aangeslagen pér lediging van de "Grijze Kliko" (restafval). De "Groene Kliko" (GFT) afval wordt tweewekelijks gratis geledigd.

Sinds Januari 2014 heb ik de (240L) Kliko voor restafval nog geen één keer aan de straat hoeven te zetten en ook nu is die "bak" nog geheel léég!!
  • Oud papier (én dus ook karton) wordt maandelijks gratis opgehaald door diverse verenigingen (buurt/sport) welke er per Kg. ook nog een leuke cent aan over houden!!
  • Glas gaat uiteraard gewoon de glasbak in, tenzij: Statiegeldregeling.
  • Blik kun je bij de milieu straat gratis kwijt, 't is metaal met waarde (er zijn gemeenten welke daar ook aparte verzamelplekken voor hebben, net zoals voor glas).
  • Plastic/kunststof verpakkingsmateriaal wordt tweewekelijks gratis opgehaald (DIFTAR).
  • KCA (Klein Chemisch Afval) mag gratis aangeboden worden bij de milieu straat van de gemeente.
Enige afval wat (hier) eigenlijk nog in de "Grijze Kliko" moet is het verpakkingsmateriaal waar zuivelproducten en sapjes in verpakt zitten, de zogenaamde "Tetra-Pakken".... Maar ook daarvoor kun je zelf een andere oplossing verzinnen door die producten bijvoorbeeld in andere verpakkingen aan te schaffen (statiegeld flessen óf plastic wat middels DIFTAR aangeboden mag worden).

Wel "grappig": Sinds begin 2014 heeft de gemeente hier een tekort aan afval. Ze leveren, volgens contract, te weinig afval aan de verbrandingsovens waardoor ze nú een boete moeten betalen aan de "huisvuilverbrander", een keuze welke héél bewust genomen is!!

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 08-10-2015 20:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier ook 1x/maand papierbak, maar ondanks een continue stroom bezorgers heb ik nooit echt problemen met de papierbak. Wat haal je wel niet in huis als ie zo snel vol is?

Kleine heads-up, we gaan niet de afhaalperikelen per gemeente vergelijken, daar is recent nog een topic over waar men gewoon verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:23:
Hier ook 1x/maand papierbak, maar ondanks een continue stroom bezorgers heb ik nooit echt problemen met de papierbak. Wat haal je wel niet in huis als ie zo snel vol is?

[mbr]Kleine heads-up, we gaan niet de afhaalperikelen per gemeente vergelijken, daar is recent nog een topic over waar men gewoon verder kan.[/]
Hetzelfde hier, ook ik krijg m niet vol, ondanks dat we de bak delen met de buurman en eens per maand opgehaald wordt.
Wel wat slim omgaan met dozen klein maken uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 16:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het niet veel makkelijker om gewoon een composthoop te maken? Met 800 m2 grond moet er toch wel een plekje voor zijn... Scheelt je geld en moeite, en het levert prachtige tuinaarde op.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gamebuster schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:08:
[...]

Hmm dat is wel ongeveer wat ik in gedachten had :)

Kan je daar ook papier in doen?
Er kunnen ook eekhoorntjes in.

Maar papier/karton.... -> schaar/scheuren. Hoeft toch niet zo moeilijk te zijn?
Planten -> snoeischaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00

Bestla

V/F

En een extra kliko? Bel je gemeente en vaak is het gewoon mogelijk om een 2e kliko te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ja bij ons ook. Heb een kleine groen container. En een grote tuin (3600 m2) Wilde dus graag wel een extra groencontainer. Dat kon. 114 euro. Per jaar.

Ik heb even bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gamebuster schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:55:
Ik doe tegenwoordig netjes aan afval scheiden, alleen sommige afval neemt veel ruimte in: Niet omdat het groot is, maar omdat het een "onhandige" vorm heeft. Zo kan je denken aan dozen in de papierbak en/of planten in de GFT bak.

Dit zorgt ervoor dat mijn containers vrij gauw al vol zitten en ik ben te lui om alles wat ik weggooi netjes klein te maken.

Bestaat er een betaalbaar iets waar ik gewoon een doos of grote stukken plant met kleine takjes (max 1cm dik bijv.) in kan gooien en dat-ie het versnippert tot er niets van over is, waarbij ik die snippers efficient in mijn containers kwijt kan?

Zo ja, wat? Waar zoek ik naar?

Ik heb gekeken naar papierversnipperaars, maar ik zelf denk toch al gauw meer aan dozen en tuinafval... Ik zoek iets groters/sterkers, maar het liefst niet iets dat 100en euros kost.
Lol, je hebt het over spul wat je zelf ook ff met je handjes kleiner maakt..... Lui aangelegd ? :+
dozen: scheuren
Planten/takken: knippen/door midden trappen.

Een hakselaar kan, maar als je er 1 wil die alles GOED kan en niet na een jaar kapot gaat, dan moet je geen Gamma spul kopen.. (en ben je wat meer geld kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:41

Daniel36

vernieuwde formule

Dozen scheuren idd.
Dat is ff een kutklusje maar gaat best goed, eventueel een schaar of mes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 13:51

OgWok

U.N.C.L.E.

Takkenversnipperaar van Gamma zou ik ook goed mee uitkijken; de Makita zou ik nog het voordeel van de twijfel gunnen. Zelfde geldt voor papierversnipperaars; de "thuisapparaten" kan je niet uren achter elkaar gebruiken.

Voor beiden geldt: het scheelt veel ruimte als het kleine snippers zijn.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 18:25

Foamy

Fulltime prutser

@mensen met een grote tuin: Neem een composthoop. Ik heb een tuin van ongeveer 1000m2 , en als mijn groene container 5 keer per jaar geleegd word dan is het veel. En dat is inclusief kattegrind dat daar in gaat.

@TS: serieus, hoe veel werk is het om een kartonnen doos plat drukken voor je hem weggooit? Als dit serieus luiheid is dan moet je vooral geen hakselaar nemen. Opzetten, aanzetten, papier erin, alle snippers weer opruimen en apparaat weer opruimen kost je meer moeite..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij is TS nooit vakkenvuller geweest. ;)

Supermarkten gebruiken een kartonpers, maar voor thuisgebruik is dat een klein beetje overkill. Gewoon met een mesje de tape doorsnijden en dan heb je hem al plat. Meestal past ie dan al in de kliko. Eventueel nog een paar keer vouwen en het is geen probleem. Daarna folders erbij en je hebt met gemak ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er niet een vereniging in de buurt die oud papier verzamelt? Mijn papiercontainer zit ook wel eens vol en dan mik ik alles achterin de auto en rij naar de container toe.

hier moet ik overigens mijn "grijze' afval naar een ondergrondse container brengen. Er zit echt een heel klein gat in dat ding en vaak is hij gewoon vol.

Het enige wat dit gescheiden inzamelen bij mij bereikt heeft is dat ik niet zo precies meer ben wat in welke container hoort :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:04:
Enige afval wat (hier) eigenlijk nog in de "Grijze Kliko" moet is het verpakkingsmateriaal waar zuivelproducten en sapjes in verpakt zitten, de zogenaamde "Tetra-Pakken".... Maar ook daarvoor kun je zelf een andere oplossing verzinnen door die producten bijvoorbeeld in andere verpakkingen aan te schaffen (statiegeld flessen óf plastic wat middels DIFTAR aangeboden mag worden).
Zie dat t per gemeente wisselt paar hier mag je die "Tetra"-pakken tegenwoordig ook bij t plastic afval stoppen, kun je navragen dus.

Ik scheid helemaal niks, er staan containers in de straat; 4 grote voor gewoon afval en 1 mini voor groenafval en die groene zit altijd een halve dag na t legen al vol...nou, bekijk t dan maar en dan mik ik alles bij elkaar in de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kaasplank schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:50:

Het enige wat dit gescheiden inzamelen bij mij bereikt heeft is dat ik niet zo precies meer ben wat in welke container hoort :|
Het begrip tuinafval kun je heel ruim opvatten waardoor ineens veel meer in de GFT bak mag.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:21

BoAC

Memento mori

Is een kliko pers niet een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-04 09:22

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb er weinig vertrouwen in dat papier in een hakselaar een goede combinatie is, het zal wel iets doen, maar denk niet dat je mooie confetti gaat krijgen. Voor tuinafval zou het wel een oplossing zijn.

Overigens werkt verkleinen wel, maar als het daarna niet geperst wordt blijf je alsnog met een berg puin zitten.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:07
Is er niet op loopafstand een openbare papiercontainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 13:47
Ik heb sinds deze week een verpakkingencontainer thuis. We gaan volgens mij in de nabije toekomst betalen per lediging of kilo restafval. De GFT en verpakkingencontainer kun je onbeperkt laten legen. Er mag veel in, dus ik verwacht dat het aandeel echte restafval bij mij stukken vermindert. Nu wordt er weinig gescheiden, zelfs delen oud papier verdwijnt bij het restafval (vriendin..). Ik kan het hier gratis naar een brengpunt brengen, dit is van 9 verenigingen die de opbrengst delen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

offtopic:
Ik heb het gevoel dat ik echt moet reageren in dit topic .
Maar ik ben het niet helemaal eens met de TT

Verder staan bij de meeste verenigingen en 1 keer in de zoveel tijd bij scholen wel wat papiercontainers volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Afvalzak op 09-10-2015 09:45 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 12:12

Theo

moederbord

Als je kartonnen dozen gemakkelijk klein wil krijgen zet je dan een nacht buiten neer naast de vuilnisbak. Of nog beter, in de regen. Het karton wordt dan zo zacht dat je het heel gemakkelijk klein van vouwen. Zelfs de golven uit het golfkarton worden dan plat, zelfs als het daarna weer opgedroogd is.

Ik ken zelf ook het probleem van (veel) grote en stevige kartonnen dozen als afval hebben (heel veel online bestellen, recent verhuisd) welke niet in de kliko passen. Maar nat past alles!

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 18:11
Hah.

Ontopic:
Als je karton nat gaat weggooien omdat je zo veel karton hebt dan maak je de container toch ook onnodig zwaar? Er zijn beperkingen aan hoeveel je bak mag wegen of je betaalt naar gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 12:12

Theo

moederbord

Karton mag je altijd gratis aanbienden. Meestal is enkel de restbak belast. (soms per kilo, soms per keer dat je'm aan de weg zet)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Dozen opensnijden en platvouwen is optimaal. Versnipperen gaat het niet kleiner maken.
Ik doe iets minder moeite, gewoon even er op staan en na een maand zit de papiercontainer vol. Als ik hem een keer vergeet buiten te zetten wordt het erg krap.

Hier heb ik een mini-tuintje, maar als ik een keer de boom wat snoei, vul ik 8 containers... Gewoon even wachten tot de ophaaldag, en dan 's ochtends alles netjes in de containers van de halve straat knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 15:31
Ik zou wel graag een oplossing zien voor het bewaren van gescheiden plastic...

Nu gaat het in van die flinterdunne plastic zakken, die nauwelijks iets aan duwen/persen kunnen hebben. Na een week zit die zak vol, maar weegt 'ie amper een kilo of 2. Wat erg handig zou zijn is iets wat hakt of perst zodat zo'n zak minder snel vol zit.

Ik heb wel eens gezocht op internet: er zijn professionele persen voor bedrijven te krijgen, maar dat schiet het doel weer net voorbij. Verder hebben Amerikaanse keukens nog wel eens een hakker/shredder in de afvoer van de gootsteen zitten om keukenresten mee door het riool te spoelen. Dat maakt afval scheiden natuurlijk tot een feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
Foamy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:46:
@mensen met een grote tuin: Neem een composthoop. Ik heb een tuin van ongeveer 1000m2 , en als mijn groene container 5 keer per jaar geleegd word dan is het veel. En dat is inclusief kattegrind dat daar in gaat.

@TS: serieus, hoe veel werk is het om een kartonnen doos plat drukken voor je hem weggooit? Als dit serieus luiheid is dan moet je vooral geen hakselaar nemen. Opzetten, aanzetten, papier erin, alle snippers weer opruimen en apparaat weer opruimen kost je meer moeite..
Wat voor soort grit gebruik je? Want het meeste spul mag niet in de groene bak namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
wij hebben een hollandse herder pup (1 jaar oud) en die is gek op kartonen dozen om ze heeeeeeel klein te maken een doos van 1m x 1m x 40 cm pasten al snel in een kleine plastic tas.

en hij vind het geweldig daarnaast is de hond ook goed voor andere dingen dan karton vernietigen en zoals gevraagd ook nog betaalbaar!

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 18:25

Foamy

Fulltime prutser

FailFr8er schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:44:
[...]
Wat voor soort grit gebruik je? Want het meeste spul mag niet in de groene bak namelijk.
Exacte merk moet je even schuldig blijven, maar het zijn van die houtkorrels. Biologisch afbreekbaar en kan dus zo de groene container in. Liever niet op de composthoop, aangezien de kattenurine en uitwerpselen geen goede invloed voor compostvorming zijn..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
FailFr8er schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:44:
Dat scheelt per gemeente... Ik las ooit dat kattegrit in Almere bij het groen mag.
Honderden gemeenten die allemaal het wiel aan het uitvinden zijn met experimenten...
Houtsnippers mag natuurlijk altijd, maar ik ben goed te spreken over mijn zeer zware klonterkorrels. 180 kg per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
RemcoDelft schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:34:
[...]

Dat scheelt per gemeente... Ik las ooit dat kattegrit in Almere bij het groen mag.
Honderden gemeenten die allemaal het wiel aan het uitvinden zijn met experimenten...
Houtsnippers mag natuurlijk altijd, maar ik ben goed te spreken over mijn zeer zware klonterkorrels. 180 kg per jaar :)
Houtsnippers ed mogen uiteraard, maar de klei-/klonterkorrels doorgaans niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Wat ik alleen niet begrijp, je hebt het over een 'papierbak'. Zit er een limiet aan de hoeveelheid oud papier die je mag inleveren?

Dat ben ik zelf namelijk nog nooit tegengekomen. Bij ons komen ze eens per maand gewoon al het oud papier ophalen. Gewoon een oude doos bij de supermarkt halen die iedere maand gevuld wordt. Doos vol? Pakken we toch gewoon de volgende oude doos.

Edit: overigens staat de GFT bak 1 a 2 keer per jaar aan de straat, en de grijze kliko eens per 6 tot 8 weken. Eerder heb ik hem niet vol, en ik betaal naast een start tarief per lediging.

Papier gaat bij het oud papier. Blik verzamel ik in een doos en lever ik bij een oud ijzerhandelaar in, plastic wordt gratis opgehaald. Door al het scheiden heb ik nog maar bijzonder weinig restafval en verweg het meeste kan ik gratis inleveren/wordt gratis opgehaald.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 221563 op 09-10-2015 13:03 . Reden: Aanvulling van overige afvalverwerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:46
Gamebuster schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:55:

Gaat ook een beetje tegen het idee van recyclen in: je alleen maar meer energie in je afval. Je kun het anders net zo goed in de haard affikken.

Ik probeer dozen altijd zoveel mogelijk te gebruiken als containers voor papierafval. Is dat niet simpeler?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Anoniem: 221563 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:00:
Wat ik alleen niet begrijp, je hebt het over een 'papierbak'. Zit er een limiet aan de hoeveelheid oud papier die je mag inleveren?
De fysieke limiet is meestal 240 liter. En hier in de buurt zijn ook huizen met kleinere papiercontainers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 16:04
Señor Sjon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:47:
Als je karton even buiten laat liggen in de regen (of het zelf nat maakt) kun je zelfs de grootste doos zonder enige moeite oprollen tot een pakketje van 20x20cm. Zo doe ik dat altijd met - die vervelende - grote verpakkingen van dat soort producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb op een vakantie klusje ook wel eens een vuilpers gebruikt, maar dat scheelt een boel ruimte.

Maar ja

Restafval, duw ik de zak altijd aan wanneer ik de vuilnisbak leeg in het aanrecht. dat scheelt letterlijk de helft van de ruimte.
Papier en karton moet je gewoon netjes plat maken en opstapelen. shredden neemt alleen maar meer riumte in beslag. Takken moet je gewoon wat vaker knippen. laat even rotten in de contaimer en je kan het ook weer aandrukken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je papierpan te snel vol zit: NEE-NEE sticker op de brievenbus. Ongemerkt komen daar écht de stapels doorheen die pure opvulling voor je kliko zijn.
Pagina: 1