[3DMark2001] Not supported by hardware

Pagina: 1
Acties:

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 22:17
Hey,

Als ik 3DMark2001 run (default settings/benchmark), zegt 'ie bij Game 4 - Nature, Environment Bump Mapping en Pixel Shader 'Not supported by hardware'. Ik heb een Asus V7700 Pure, de Asus 12.60 drivers, DirectX 8.0a en draai Windows ME. Worden bovenstaande tests gewoon niet supported door m'n videocard, of ligt het aan drivers ofzo?

Btw ik heb een score van 3490, da's normaal dacht ik?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Ligt aan videokaart. Enigste kaart die het kan draaien is de Geforce3.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

das zeker normaal, ik heb dat probleem wat jij hebt ook met mijn gf2mx...het ligt aan je videokaart volgens mij.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Klopt ja, deze test wordt dus gewoon niet ondersteund door de hardware. Bij mij werkte het ook niet op zowel een radeon als een V7700. Maar als je 'm toch wilt zien, draai dan ff de demo van 3dmark2001. Daar zit wil een stuk in van nature... hij is echt mooi

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
De echte is het mooist hoor >:) (het is idd alleen mogelijk met een GeForce 3)

Verwijderd

Sorry maar die test kan dus alleen maar gedraaid worden door een Geforce 3. Maar zoals al eerder gezegd draai de demo maar dan zie je een stukje van die nature demo.

• Glival
Op dinsdag 19 juni 2001 17:05 schreef Aerox.2000 het volgende:
De echte is het mooist hoor >:) (het is idd alleen mogelijk met een GeForce 3)
Opschepper! ;)

Een 3DMark2001 van 3490 met mijn systeem is niet slecht dacht ik?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Die environment bumpmapping kan idd ook niet met een GF2... Het werkt wel met een Radeon, maar ook Nature doet het daar niet op...

• Master_Egg
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op dinsdag 19 juni 2001 17:23 schreef Martijn het volgende:
Die environment bumpmapping kan idd ook niet met een GF2... Het werkt wel met een Radeon, maar ook Nature doet het daar niet op...
waarom werkt het dan niet op een radeon als ie het technisch gezien wel zou moeten ondersteunen?

Verwijderd

Mwuwahahahaha GEFORCE III RULEZ!!

• Glival
Op dinsdag 19 juni 2001 17:51 schreef TheMAzTER het volgende:
Mwuwahahahaha GEFORCE III RULEZ!!
Kijk uit, straks word je gebanned! >:)

Verwijderd

heb jij morgen een blauw oog B-)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De Microsoft-Nvidia(Xbox) truuk....

Microsoft heeft de DX8 specificaties gewijzigd, nadat de RAdeon GOLD ging. Dat betekende, dat de ingebakken features van de Radeon in ene geen volwaardige DX8 features meer waren. Lijkt gezien bovenstaande op een vooropgezette actie, zodat Nvidia met NvidiaMark 2001 eeeh 3D mark 2001 kon scoren met de GF3.

Eigenlijk zou dus de Radeon de eerste DX8 kaart geweest zijn, met de nodige gevolgen voor Nvidia van dien...

Puur subjectieve mening van mij uiteraard, maar gezien de geintjes en grollen van bovengenoemde bedrijven zeker niet ondenkbaar...

• Glival
Op dinsdag 19 juni 2001 18:00 schreef Wekkel het volgende:
Lijkt gezien bovenstaande op een vooropgezette actie, zodat Nvidia met NvidiaMark 2001 eeeh 3D mark 2001 kon scoren met de GF3.
Klinkt wel logisch, als je 3DMark2001 scores van GF2 (gts/pro)'s vergelijkt met die van de GF3 zie je idd vaak een niet al te groot verschil.

Volgens de specs van mijn V7700 in 3DMark2001 support 'ie wel FSAA, maar als ik FSAA aanzet kan 3DMark DirectX niet initialiseren ofzo, heeft dat er ook wat mee te maken?

• Aerox.2000
Op dinsdag 19 juni 2001 18:04 schreef willemj het volgende:

Klinkt wel logisch, als je 3DMark2001 scores van GF2 (gts/pro)'s vergelijkt met die van de GF3 zie je idd vaak een niet al te groot verschil.

Een 3DMark2001 van 3490 met mijn systeem is niet slecht dacht ik?
Toch best een groot verschil, ik zit op 6180 met een Geforce 3 en jij met een Geforce 2 GTS op 3490.

• Glival
Zit nu op 3661 :)

Inderdaad best een groot verschil, maar ik krijg voor de 3 niet ondersteunde tests 0 punten. Heb je je score op madonion.com staan? Kan ik ff de andere tests vergelijken.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:37
Enviromental bumpmapping zat ook al in 3dmark2000 en toen was de GF3 er nog niet.

Ik weet niet zeker welke kaart het ook kan, het was volgens mij de radeon, maar dat weet ik niet zeker.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• The PyroPath
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Klopt de Radeon kan ook EMBM en nog behoorlijk snel, lees sneller dan GFIII.

Achja dat verhaal van die Nature Demo op een Radeon begin ik aardig ziek te worden. Toch nog even een redelijke gedetaileerde uitleg.

Toen de Radeon nog in ontwikkeling was heeft het R&D team behoorlijk lang met Microsofties aan tafel gezeten over het wat hoe en waarom van bepaalde aspecten van DirectX 8. Toen ATi een goed beeld had van deze, volgens microsoft, zo goed als 100% zeker eind lijst zijn ze een hoop van de functies gaan inbakken.

Maar heee wat is dat van het een op andere moment toen er voor de Radeon geen verandering meer mogelijk was werden de versies van Pixel Shaders veranderd, dat is heel simpel gezegd want eigenlijk is de hele specificatie van het woord Pixel Shader overboord gegaan en iets anders verzonnen. Als je leest Pixel Shader 0.5 en 1.1 dan denk je dat dat wel enigzinds backwards compatible zou zijn, maar de naam verbergd dat het hele systeem veranderd is. Neemt niet weg dat de Radeon Pixel Shaders hele leuke dingen kunnen laten zien, helaas helemaal voor nix, of toch niet..?

aan de eind van de horizon gloort nog een klein sprankje hoop, er is namelijk een gerucht dat DX 9 ook de manier van de Radeon ondersteund, zou een kleine moeite zijn maar ik vrees dat het dan al te laat is en dat we dan al aan de volgende generatie kaarten toe zijn, welke dit dus al niet meer gebruiken.

Nog even waar het op neer komt in het verschil tussen beiden, de pixel shaders zijn niet programeerbaar op de Radeon, en aangezien de programmeurs van spellen behoorlijk lui zijn hebben ze geen zin om wat meer moeite te doen en code te schrijven voor deze niet programeerbare Shaders, jammer maar helaas, ATi heeft gegokt en helaas verloren. Was beter geweest voor iedereen als ze gewoon beide versies erin hadden gedaan, maar een vreemd stemmetje in mijn hoofd zegt dat daar een duistere *kuch nVidia kuch* reden voor is.

Breek je nek voorzichtig

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 21 juni 2001 06:55 schreef MagicTempest het volgende:
Enviromental bumpmapping zat ook al in 3dmark2000 en toen was de GF3 er nog niet.

Ik weet niet zeker welke kaart het ook kan, het was volgens mij de radeon, maar dat weet ik niet zeker.
Jep klopt, mun gouwe ouwe VooDoo2 kon deze wel rendereren. Maar nu krijg ik 3DMark2000 niet meer aan de gang op mun computer met de GF2 ("corrupted pcx file" enzo blahblah) ;(

Volgens support site was dat vrij normaal bij overclocked Celerons, dus ff FSB op 66 gebracht, alle tweakproggies uitgeschakeld, maar toch nog steeds zelfde foutmelding... Iemand :?

• Lord_T
  • Laatst online: 31-07 09:50
Op dinsdag 19 juni 2001 18:04 schreef willemj het volgende:

[..]

heheheh ik heb nu een geforce 3 in me systeem en heb een score in 3dmark die ruim 50 % hoger ligt dan de score die ik had met een geforce 2 GTS 64 MB DDR -> scheelt wel een hoop..
ohw ja heb een p3 500@700 die de score helaas nu omlaag haalt maar daar komt wel verandering in.... -> wacht ff op de palomino.
Lord T

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

wat is je score dan??

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 21 juni 2001 08:27 schreef BalusC het volgende:
Jep klopt, mun gouwe ouwe VooDoo2 kon deze wel rendereren.
zeg je nu dat je voodoo2 Enviromental bumpmapping ondersteunde ??? :?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Nee, dat is emboss bump mapping.. Dat kan iedere kaart met multitexturing mogelijkheid...

• Aerox.2000

Verwijderd

Deze benchmark, op welke resolutie, detail, color depth etc. zijn ze gedraaid?

Verwijderd

hij draait ze gewoon op de standaard settings

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

FUkking wat ziet die nature er mooi uit, ongelooflijk (in de demo dus)

Ik haal met amd 1200, geforce2 pro 64mb, 256mb ddr intern en windows 2000 een score van 3601, is dat goed?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Lord_T
  • Laatst online: 31-07 09:50
ik haal met mijn systeem:
p III 500 @700
384 mb
asus p3b-f
leadtek geforce 3
op standaard:4540
dus....
ohw en nature rulezzz

edit:

hij geeft een andere score aan maar das mijn current project met nvidia drivers die me niet bevielen, zal wel kijken of ik die andere erin krijg... -> en het is gelukt...
dus nu kun je gewoon met mijn score comparen...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Pagina: 1