Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inc10498
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-08 14:46
Beste Tweakers,

Uit het faillissement van Koning professionele ICT dienstverlening te Beugen heb ik een NetApp 2040 gekocht. Kent iemand dit bedrijf?
Op Google kan ik niets vinden van Koning professionele ICT dienstverlening te Beugen

Met vriendelijke dank,

Techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Maar waarom wil je het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inc10498
Beste reply-er,

De NetApp FAS2040 is niet veel mee te doen zonder de originele installatie software van NetApp.
Dus ik probeer via via te achterhalen of iemand van Koning professionele ICT dienstverlening te Beugen weet wat ermee gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kun je het beste aan de veiling vragen. Dit is niet de klantenservice van die veiling :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

inc10498 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:37:
De NetApp FAS2040 is niet veel mee te doen zonder de originele installatie software van NetApp.
Dat is correct; dat is bekend op het moment dat je apparatuur van NetApp koopt.

Wat je ook kan doen ipv een failliet bedrijf proberen te bereiken, is om NetApp zelf te bellen en aan de hand van het serienummer te achterhalen of er nog een support/maintenance contract op zit en dan de software opvragen.

Sowieso, maar dat ben ik; als je een NetApp-partner of user bent, kan je tot x jaar terug software downloaden ter generale installatie om ouderer hardware aan de praat te krijgen.

Iets zegt me voorlopig, aan de hand van de summiere/smalle topicstart, dat je NetApp nog niet eens een mailtje hebt gestuurd of ongeduldig bent om een stuk hardware van (mogelijk) meer dan 6 jaar oud nog supported werkend te krijgen.
Dus ik probeer via via te achterhalen of iemand van Koning professionele ICT dienstverlening te Beugen weet wat ermee gebeurd is.
Toelichting

De biedingen bij deze veiling staan onder toezicht van notaris mr. Th.A. Ritsema, verbonden aan Nysingh advocaten - notarissen N.V. te Zwolle.

Let op! Voor deze veiling bestaat er geen mogelijkheid om de kavels te bezichtigen. Houdt u hier rekening mee alvorens een bod te plaatsen.

Let op! Indien in de laatste vijf minuten voor het sluiten van een kavel nog een bod wordt uitgebracht dan wordt de openingstijd met vijf minuten verlengd.

Let op! Wanneer er in de laatste minuut, voor het vooraf ingestelde sluitingstijdstip, niet op een kavel geboden is dan blijft deze geopend tot de sluiting van het laatst sluitende kavel in de veiling.

Let op! Als u goederen wilt laten bezorgen dan kunt u dit, tegen aanvullende kosten, regelen via een transporteur naar keuze. Op de transportpagina vindt u het aanbod van transporteurs waarmee BVA Auctions bekend mee is.

Let op! Wanneer in een faillissementsveiling computers worden aangeboden, worden deze uitgeleverd zonder programmatuur (software).

Let op! Kavels die hygiënisch verpakt zijn, kunnen alleen ongeopend en onbeschadigd retour gezonden worden.

Let op! Bij deze veiling heeft u als consument een wettelijk herroepingsrecht. Kavels in deze veiling kunnen binnen 14 dagen na ontvangst door consumenten geretourneerd worden naar Kryptonweg 8, 3812 RZ Amersfoort (NL). De retourkosten zijn voor rekening van de koper. Tevens kunt u aansprakelijk worden gehouden voor een eventuele waardevermindering van de zaken. Voor meer informatie zie de pagina Contact & vragen
Bovenstaande zijn de veiling-voorwaarden; mogelijk dat de veilingmeester jou verder kan helpen.
gambieter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:39:
Dat kun je het beste aan de veiling vragen. Dit is niet de klantenservice van die veiling :)
Ah, ik was net spuit 11 :+

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 08-10-2015 17:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inc10498
Beste,

Dat potje staat ook op het vuur.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inc10498
Beste,

Via mijn werkgever heb ik toegang tot de NetApp site.
Ik heb het 1 en ander gevraagd aan de Support medewerker.
Het levert nog niet veel op.
Ik wed op meerdere paarden.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
inc10498 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:23:
Uit het faillissement van Koning professionele ICT dienstverlening te Beugen heb ik een NetApp 2040 gekocht. Kent iemand dit bedrijf?
Op Google kan ik niets vinden van Koning professionele ICT dienstverlening te Beugen
Ze kennen heeft geen zin meer, ze bestaan niet meer. ;)

Misschien dat het veilingshuis je kan helpen en anders lief NetApp aankijken of ze nog software voor je hebben. Sowieso zou ik voor aankoop uit een veiling wel controleren of alles compleet is, indien dat belangrijk is.

Maar er is ook een kans dat de software al kwijt was voor de veiling. Dan moet je hopen dat Netapp je wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op! Wanneer in een faillissementsveiling computers worden aangeboden, worden deze uitgeleverd zonder programmatuur (software).
Hoewel zo'n NetApp in onze ogen wellicht geen traditionele "computer" is, kun je er wel vanuit gaan dat deze wel zo behandeld zal worden. Feitelijk is het ook een computer, zeker als je zo'n ding opentrekt en kijkt wat er allemaal in zit. Ik durf er wel een kratje of twee om te verwedden (maar doe het niet, want ik ken je niet) dat je van de veilingmeester niks gaat krijgen en dat hij je zal wijzen op bovenstaande veilingvoorwaarden.

Dus dan blijft alleen NetApp (of een NetApp partner met wat goodwill) nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Je weet van de voorwaarden dat er geen software bij is
Dan weet je ook dat je niet zo maar moet gaan bieden op hardware waar je zelf de software niet hebt liggen of niet weet hoe je aan die software geraakt, of die je niet kunt gebruiken voor spareparts voor je eigen hardware.
En nu heb je jezelf bekocht, en kom je hier hopend dat we je kunnen helpen, zonder aan te geven wat je zelf al geprobeerd hebt... lees even de forum-voorwaarden: we helpen je graag, maar enkel als je zelf al wat inzet vertoont: we zijn geen "vraag maar raak" of "ze lossen het wel voor mij op"-forum ;-)
of heb je problemen met voorwaarden te lezen en te snappen? O-)

ps: je zit hier op een forum niet in een heen-en-weer gemail: stop dus aub met het groeten 'beste,', 'bedankt' }:O

sowieso lijkt me dit al van start niet te gaan over "werk & inkomen"

Om toch even iets constructief mee te geven:

de zoekterm "Koning ICT" geeft me als eerste hit wel info over het oorspronkelijke bedrijf, enkel is hun domein naam al overgenomen door iemand anders... herbruikt door de zaakvoerder voor zijn volgend bedrijfje "businesstelefoon" : http://www.koning-ict.com/
(benieuwd hoelang die het nu volhoudt)
De oudere versie (en klik gerust naar eerdere versies): https://web.archive.org/w...06/http://koning-ict.com/
en daar vind je de benaming "Koning ICT dienstverlening" terug,
'professioneel' is maar een marketing/PR-term

De info van het nieuwe bedrijf komt qua telefoonnummer overeen met de oudere info van Koning ICT...
(bv: https://web.archive.org/w...ning-ict.com/Contact.aspx)
Koning ICT Dienstverlening
Computerwinkel
Adres: Amperestraat 8E, 4004 KB Tiel, Nederland
Telefoon:+31 344 662 288
Openingstijden: Vandaag geopend · 09:00–17:00
businesstelefoon
Contact
0344-662288
martin@businesstelefoon.nl
Faradaystraat 14-02
4004 JZ Tiel
(en je kunt al merken aan de internet-archive links dat het goed liep in 2012 maar slechter begon te boeren in 2014 dus ik ben dus vrij zeker dat het de juiste Koning ICT is)

trouwens 'te Beugel' is de locatie van de opslag van het veilingshuis, zodat je weet waar je het achteraf moet/mag gaan afhalen : zij hebben wellicht meerdere zulke locaties doorheen Nederland
zodat je niet denkt dat het bv bij hun kantoor op de hoek is dat je moet wezen achteraf en bij grotere parsels dus ook al rekening kunt houden met ev. (zelf te dragen) transportkosten bij het bieden.

Had je ook kunnen zien door even het vermelde adres op de veilingpagina: https://www.bva-auctions.com/auction/index/12917/ - namelijk Locatie (lees: afhaalplaats) : Transportcentrum 8, 5835 CT Beugen, Nederland (Plan route) op te zoeken in google... want dan vond je het volgende:
Handelsmaatschappij Hahebo Boxmeer B.V. | Hahebo
www.hahebo.nl/
Verkoper van kantoor, magazijn en horeca-inrichting. Opkoper van inventarissen, voorraden en overige activa. Hahebo verkoopt ook diverse partijhandel.
Transportcentrum 8, 5835 CT Beugen, Nederland
+31 485 362 626
maw: de veilingpartner/-organisator/-ophaalplaats...

Je google-fu heeft dus nog veel training nodig...
want dit had je perfect zelf kunnen vinden, bedenken en even bellen naar die gast om het na te vragen ...
ik hoop dat je hem gekocht hebt voor je eigen hobby, want als jij deze moet gaan beheren voor je werkgever dan kan je dat volgens mij beter overlaten aan iemand anders, want dit was toch echt maar 10min. goed google-werk hoor. ik ben langer bezig geweest met copy-paste & edit werk dan googlen

[ Voor 73% gewijzigd door soulrider op 09-10-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
als het bedrijf er niet meer is misschien kijken naar voormalige (IT) werknemers via linkedin?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

copywizard schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:08:
als het bedrijf er niet meer is misschien kijken naar voormalige (IT) werknemers via linkedin?
Zit jij erop te wachten dat je (verplicht) ontslagen bent omdat je werkgever failliet is gegaan (om welke reden dan ook) en dat er dan iemand (on)voldoende technische kennis via LinkedIn een berichtje stuurt over een NetApp die ze voor weinig hebben kunnen kopen?

Ik niet in ieder geval. Sterker nog, het gaat in dit geval om een device wat niet van 1 werknemer is geweest maar het zou maar zijn dat het om de laptop ging van de (voormalig) werknemer...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen binnenkort dus in de V&A, een NetApp 2040 voor weinugggg…. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dit is offtopic hier en ook elders op het forum.

Topicstarter wil ik graag wijzen op de regels van het forum waaronder het niet afsluiten van reacties met een groet, etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.