Windows 10 virtual memory

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Dames én heren,

heb een vraag over omvang virtuele geheugen in Windows 10, icm een Samsung SSD (840 EVO) én 16 GB intern geheugen.
Windows 10 draait tot alle tevredenheid op genoemde SSD. Heb net intern geheugen uitgebreid naar 16 GB. Meen mij te herinneren dat via de Samsung Magician software de instellingen van het virtuele geheugen kunnen worden "gezet". Of moet je het toch nog gewoon doen via Deze Computer, Eigenschappen, Geavanceerde eigenschappen en dan instellen wat Windows zelf voorstelt. :? Graag jullie input.

Groeten uit het Hooge Noorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Windows doet het automatisch "goed"
met magician kan je hetzelfde bereiken als windows
via de instellingen van windows kan je het veranderen, als je daar een reden of bepaald doel voor ogen hebt,

dus, de vraag is, wat is de reden om het te veranderen?
en wat wil je met de verandering bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik zit met dezelfde vraag;

Windows 10 laptop, i.c.m I7 4510U, 16 GB ram en Sandisk SSD 240GB. Is het niet zo dat RAM stukken sneller is dan virtual memory, en dus als ik de virtual memory verlaag dan Windows gedwongen wordt om alleen RAM te gebruiken i.p.v tragere virtual memory? Ik heb geen idee of dit klopt, enkel een gedachte... :)

Op dit moment staat mijn virtual memory op het volgende ingesteld:
Initial 1500
Max 3000
Recommendend stond op 2931.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Master1234 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:51:
Ik zit met dezelfde vraag;

Windows 10 laptop, i.c.m I7 4510U, 16 GB ram en Sandisk SSD 240GB. Is het niet zo dat RAM stukken sneller is dan virtual memory, en dus als ik de virtual memory verlaag dan Windows gedwongen wordt om alleen RAM te gebruiken i.p.v tragere virtual memory? Ik heb geen idee of dit klopt, enkel een gedachte... :)

Op dit moment staat mijn virtual memory op het volgende ingesteld:
Initial 1500
Max 3000
Recommendend stond op 2931.
Nogmaals zoals hierboven al is gezegd, Windows regelt dit allemaal zelf het beste. Zeker met Windows 7/8 en hoger zijn dit zaken waar je je echt niet meer mee bezig wil houden. Het doet eerder kwaad dan goed.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Gé Brander schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Nogmaals zoals hierboven al is gezegd, Windows regelt dit allemaal zelf het beste. Zeker met Windows 7/8 en hoger zijn dit zaken waar je je echt niet meer mee bezig wil houden. Het doet eerder kwaad dan goed.
Dat begrijp ik. Maar ik ben zelf ook geïnteresseerd in de theorie erachter. Zou je dit kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Achtergrond info:
http://windows.microsoft....tual-memory#1TC=windows-7
http://windows.microsoft....memory-size#1TC=windows-7
http://blogs.technet.com/...e/2008/11/17/3155406.aspx

En van oud collega's bij Microsoft gehoord bij diverse problemen bij klanten.

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 09-10-2015 12:02 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1