Veelzijzdige router voor mijn 120Mbit ziggo abbonement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb zelf Ziggo internet, van 120 Mbit.
Ik wil nu een degelijke router kopen zoals ASUS, Netgear, Cisco etc, etc..

Ik zal dus met mijn momentele Techni-Color op 2.4 GHz laten.
En met mijn nieuwe router, die ik zal verbinden met een UTP-kabel, vanaf de modem, zal ik dus 5.0 GHz draaien. Het is tevens belangrijk dat hij veilig is, ik zal gebruik maken van WPA2.

Hij moet dus mijn max 120Mbit aankunnen, en een degelijke interface hebben, veelzijdig.
Ik heb de geweldige HardWare revieuw gevold, en heb gezien dat deze router het meeste aankan.

RT-AC68U Black
Maar zie dat het van 2013 is, dut weet niet hoe lang dat support zal zijn/duren. Ik zal tevens binnenkort een IP-camera aansluiten op dat nieuwe router. Maar dat komt nog.

Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb zelf de RT-AC66U sinds een paar weken, geweldige router. AsusWRT-Merlin erop geflashed en dit werkt uitstekend. Wifi bereik is tenminste 2x zo groot als mijn default router had (Actiontec V1000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, dank je wel man!
Als ik dat plaatjes bekijk van de AsusWRT-Merlin, dan is dat een soort andere login-panel, om (nog) meer dingen aan te passen etc?

Is ik zie dat dat router van 2012 is, is het niet zo dat het over 3 a 4 jaar, de support/firmware updates niet meer worden geleverd?

Zo ja, dan gaat voorkeur iets van 2014/2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Gewoon die technicolor als router houden en een 5Ghz accesspoint centraal in je huis plaatsen plaatsen.
Niks mis met die technicolor.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben(V) schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:02:
Gewoon die technicolor als router houden en een 5Ghz accesspoint centraal in je huis plaatsen plaatsen.
Niks mis met die technicolor.
Ik vind mijn TechniColor, heel weinig functies hebben.
De TechnoColor TC7200U zal ik gebruiken voor 2.4Ghz, voor mijn zusje haar iPhone en Laptop.

De router zal ik gebruiken voor 5.Ghz internet, voor zoals mijn Nexus 5 en mijn laptop die dat wel aankan.
Tevens wil ik op dat nieuwe router binnenkort een IP-camera plaatsen, met eventueel opslag voor bijv een externe HDD (usb-plug).

EDIT: Weet niet of ik zomaar camera-beelden kan opslaan op een HDD, met een router.
Maar dat zoek ik nog wel op.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat van die support boeit mij weinig, maar je kan een nieuwere versie afwachten, geen idee of die er is/komt.

De Merlin versie is een compleet andere firmware. Hij gaat wel uit van de stock firmware maar voegt er meer dingen aan toe. Log in scherm ziet er iets anders uit maar ook de interface zelf heeft dat hier en daar. (meer opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je data van een ip-camera wilt opslaan kun je beter een Synology Nas kopen, dat gaat met een router op een fatsoenlijke manier niet lukken.

Ben verder wel benieuwd wat je dan mist aan die techincolor, dat geeft ook een richting voor advies voor een andere router.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yggdrasil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 21:50
Hier nog een stem voor de Asus RT-AC66U. Met de standaard firmware is ie al erg goed en veelzijdig, en als je wilt kun je Merlin's firmware gebruiken die wat dingetjes toevoegt. Asus en Merlin werken veel samen. Vaak worden die dingen een half jaar later weer door Asus overgenomen in de officiële firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben(V) schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:15:
Als je data van een ip-camera wilt opslaan kun je beter een Synology Nas kopen, dat gaat met een router op een fatsoenlijke manier niet lukken.

Ben verder wel benieuwd wat je dan mist aan die techincolor, dat geeft ook een richting voor advies voor een andere router.
Nou voornamelijk omdat het geen dualband is, ik kan dus geen 2.4Ghz en 5Ghz tegelijkertijd draaien.
Ik vind de ontvagst van de TC7200 matig, dat Asus heeft antenes. Misschien ook wel (meer) veiligheid en het leuk vinden om veel relevante zaken aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yggdrasil schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:22:
Hier nog een stem voor de Asus RT-AC66U. Met de standaard firmware is ie al erg goed en veelzijdig, en als je wilt kun je Merlin's firmware gebruiken die wat dingetjes toevoegt. Asus en Merlin werken veel samen. Vaak worden die dingen een half jaar later weer door Asus overgenomen in de officiële firmware.
Dank je man! Zal het in mijn achterhoofd onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:28:
[...]

Nou voornamelijk omdat het geen dualband is, ik kan dus geen 2.4Ghz en 5Ghz tegelijkertijd draaien.
Ik vind de ontvagst van de TC7200 matig, dat Asus heeft antenes. Misschien ook wel (meer) veiligheid en het leuk vinden om veel relevante zaken aan te passen.
Die TC7200 heeft ook gewoon antennes, alleen dan intern, het klopt dat die minder efficiënt zijn.

Als je een nieuwe router koopt kan je die natuurlijk ook gewoon het 2.4 GHz deel af laten werken. Als ik het zo lees dan kan je prima af met een eenvoudig apparaat, want je zoekt veel opties, maar weet niet waarvoor je ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 20:52
Je kunt kijken naar de nieuwe Fritz!Box 3490. Deze heb ik zelf ook staan en is uiterst stabiel en haalt de volle snelheid van mijn Ziggo abonnement. Qua bereik is deze uitstekend en dit is net de nieuwste router van Fritz!

De router is ook een adsl/vdsl modem in een, dus het is niet zo'n simpele modem van Ziggo.
Zelf heb ik een Ubee 3226 modem waar ik ook niet zo tevreden mee bent, deze in bridgemode met de Fritz!Box erachter werkt prima. (wel zit je met 2 apparaten ipv alles in 1).

Misschien heb je hier wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja als het voornamelijk om het bereik van wifi gaat moet je juist die technicolor gewoon houden en een accesspoint erbij zetten.

Het gaat over het algemeen ook niet om het bereik van je router maar om het bereik van je devices.
Telefoons en tablets hebben ook geen antenne en je router kan nog zo hard "schreeuwen" als je wilt, maar als je telefoon "terug fluistert" heb je nog een slechte verbinding.

Bereik is eerder een issue in de 5Ghz band dan in de 2.4Ghz band. In de 2.4gHz band zit het probleem meer in overlappende signalen van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel, ik heb het zojuist gekocht.
Moet ik nou mijn technicolor nu op bridge modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
Dat ligt er aan hoe je de router configureert... Als je die als accesspoint instelt, dan moet de Technicolor niet in bridge mode.

Wil je je nieuwe router laten routeren, dan moet die wel in bridge. Zo ingewikkeld is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oilman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:24:
Dat ligt er aan hoe je de router configureert... Als je die als accesspoint instelt, dan moet de Technicolor niet in bridge mode.

Wil je je nieuwe router laten routeren, dan moet die wel in bridge. Zo ingewikkeld is het niet.
Dank je wel, ik heb dat Technicolor op Bridge gezet, en nu pakt mijn ASUS Router, 2.4 als 5Ghz aan.
Op 5 GHz heb ik dit ongeveer.

Is dit een beetje goed kwa snelheid/performance/bereik?
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2hg4rpx.png

Dank

PS: Ik heb de laatste Marlin Fork erop geflasht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
Daar is natuurlijk niets van te zeggen, want dat is puur afhankelijk van de fysieke omstandigheden.

Waarom je die interne MAC en IP adressen onzichtbaar hebt gemaakt is mij niet helemaal duidelijk, daar kan niemand wat mee en iemand die je kwaad wilt heeft het binnen de tel terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oilman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:51:
Daar is natuurlijk niets van te zeggen, want dat is puur afhankelijk van de fysieke omstandigheden.

Waarom je die interne MAC en IP adressen onzichtbaar hebt gemaakt is mij niet helemaal duidelijk, daar kan niemand wat mee en iemand die je kwaad wilt heeft het binnen de tel terug gevonden.
Geen idee, beetje paranoide denk ik...
Bedankt man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Zo te zien heb je een 802.11n apparaat met 2 streams verbonden op het moment van de screenshot. Een signaal van -44 dbm is erg sterk dus waarschijnlijk zat je in dezelfde kamer als de router.

Je hebt een 300/300 link rate deze is in de praktijk goed voor 75 tot 200 Mbit/s. Prima in lijn dus met je abonnement, al heb ik het dan wel over snelheden in direct zicht van het ding. Eventueel je laptop uitrusten met een 802.11ac kaart als je in de toekomst sneller wilt.

Het 5 GHz zal niet zo ver reiken maar daar kan je router niks aan doen.

[ Voor 35% gewijzigd door andy88 op 09-10-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andy88 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:28:
Zo te zien heb je een 802.11n apparaat met 2 streams verbonden op het moment van de screenshot. Een signaal van -44 dbm is erg sterk dus waarschijnlijk zat je in dezelfde kamer als de router.

Je hebt een 300/300 link rate deze is in de praktijk goed voor 75 tot 200 Mbit/s. Prima in lijn dus met je abonnement, al heb ik het dan wel over snelheden in direct zicht van het ding. Eventueel je laptop uitrusten met een 802.11ac kaart als je in de toekomst sneller wilt.

Het 5 GHz zal niet zo ver reiken maar daar kan je router niks aan doen.
Dank voor jouw reactie.
Ik heb eerst een soort channel programma gedownload, lage rsi dacht ik en hoe minder kanele hoe beter, ik dacht dat ik het om 30 had gedaan/anders op auto gelaten. Router was in mijn kamer ja.

En heb op mijn laptop 5Ghz dus die heeft dat 802.11AC kaartje.
Hoe lager de dbm hoe beter dus. Ik kon niet bij de -30 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:02
Hoe hoger hoe beter. - 30dBm is beter als -90dBm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
-45 is meer dan genoeg, een nog sterker signaal kan je troughput ook negatief beeinvloeden.

Je hebt een 802.11n nic en geen ac als ik je link rate zie icm de signaalsterkte. Wat voor kaartje (merk + type) is het precies?
Pagina: 1