Toon posts:

Gamecafe idee

Pagina: 1
Acties:
  • 1.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik ben bezig met researchen naar gamecafe/gameshop
nou was mijn vraag of jullie mij konden vertellen wat jij als gamer(pc,xbox,ps,wii) of trading card gamer naar een cafe zou laten gaan
(ik wil dan ook bij mijn gamecafe in de voorkant de games willen verkopen en achter de game cafe waar eventueel de klant zijn spel dat ie op het oog heeft uit zou kunnen proberen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Fifa op Xbox of Playstation _/-\o_

Trein?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:54
Onbeperkt gratis bier zou mij wel lokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:39
Bord spellen. Niet het monopoly of andere oude bekenden, maar gewoon leuke bord spellen van vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gebruik de search eens, je idee is al 213123122 keer voorbijgekomen met de nodige adviezen en tips

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik wil je echt niet uit je droom helpen of tegenspreken. Ben zeker voor het idee maar ik betwijfel of je daar in Nederland een goeie kans mee maakt. Nederland is erg welvarend waar veel mensen zelf wel een console hebben of PC als ze iets graag willen spelen. Een oude stagiaire van waar ik werk heeft dit idee opgezet in Afrika, daar is het best groot geworden omdat mensen daar het niet standaard in bereik hebben of zelfs nooit gedaan hebben.

In amersfoort vlak bij mijn school was er zo'n cafe, dat was leuk voor heel even maar na 2 jaar moest die toch ook de deuren sluiten omdat mensen liever thuis gingen gamen (dan hangt het dus erg van je prijs per uur af o.i.d)

Ik denk dat hier niet echt een goed antwoord voor is omdat het ook helemaal afhangt wat HOT is op dat moment en wat mensen willen spelen.

Wat mij wel snel zou kunnen trekken is als je toernooitjes zou organiseren. en dat kan dan elke game zijn, shooters, voetbalgames, racegames etc. desnoods met inschrijf geld en geld prijs voor de winnaar. En dan gaat me voorkeur uit naar PC.
Vooral als je goeie PC's neer zet en alles op het uiterst kan draaien (in plaats van consoles) want dat heeft niet iedereen thuis en kan mensen misschien wat meer overhalen om daar te komen spelen.

Goed.. misschien vind je me reactie wel kut omdat het in principe je idee misschien niet direct steun wat ik ook zou vinden als de rollen omgedraaid waren maargoed. Zo denk ik er over.

Mooie aanbiedingen met gratis drinken ofzo zou ook leuk zijn

Ik verwacht alleen dat de investering veel groter zal zijn dan dat je terug kan verdienen omdat mensen niet komen als het 10 euro of meer per uur is verwacht ik en die PC's etc moet je constant upgraden omdat de technologie zo snel gaat. Dus kom je snel uit bij consoles maar dat hebben veel mensen thuis al dus die zullen dan ook weer niet zo snel komen.

Trading card games zou misschien wel goed kunnen maar heb ik zo goed als 0 ervaring mee dus weet ik niet.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28
Kijk eens naar het concept van http://gamesnstuff.com/cms/ . Dat is een gameshop in Zwolle waar je spellen kunt spelen. Misschien dat dit interessant is voor jouw zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Ik snap heel goed dat je naar Tweakers komt om informatie te verzamelen voor onderzoeksdoeleinden, maar dat kan in mijn ogen toch wel wat beter.

Als je hier serieus werk van gaat maken zou je hier eventueel ook alvast wat stukken van je business case laten zien, of in ieder geval een verhaaltje schrijven over de intentie van je eigen gameshop. Daarnaast had je ook de moeite kunnen nemen om een online-enquête te maken met een sectie voor opmerkingen/suggesties.

Ik ga ervanuit dat je een onderneming creëert op basis van je eigen visie, waarbij je ook luistert naar de beoogde doelgroep. Ik zou het ook fijn vinden om je eigen visie te horen en waarom jij denkt dat het belangrijk is om dit initiatief te realiseren. Probeer de Golden Circle van Simon Sinek zelf in te vullen!

PC, consoles, tradegames.. het zijn allemaal gamers, maar in mijn ogen wel verschillende doelgroepen met verschillende eisen ;)

Succes!

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snowdog schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:36:
Onbeperkt gratis bier zou mij wel lokken
Dat wilt iedereen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br men schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:36:
Bord spellen. Niet het monopoly of andere oude bekenden, maar gewoon leuke bord spellen van vandaag de dag.
catan hobbit en dat soort Boardgames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ricmaniac schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:59:
Ik wil je echt niet uit je droom helpen of tegenspreken. Ben zeker voor het idee maar ik betwijfel of je daar in Nederland een goeie kans mee maakt. Nederland is erg welvarend waar veel mensen zelf wel een console hebben of PC als ze iets graag willen spelen. Een oude stagiaire van waar ik werk heeft dit idee opgezet in Afrika, daar is het best groot geworden omdat mensen daar het niet standaard in bereik hebben of zelfs nooit gedaan hebben.
wat jij hier verteld heb ik inderdaad ook gelezen over nederland en zelfs heel veel andere landen het zelfde probleem daarom ook eigenlijk mijn open vraag met wat mensen wel uit hun huis laten komen
en zou dan ook workshops tcg laten geven en inderdaad de tournooien

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BvZwolle schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:04:
Kijk eens naar het concept van http://gamesnstuff.com/cms/ . Dat is een gameshop in Zwolle waar je spellen kunt spelen. Misschien dat dit interessant is voor jouw zoektocht.
thanks ga ik even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Irrival schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:13:
Ik snap heel goed dat je naar Tweakers komt om informatie te verzamelen voor onderzoeksdoeleinden, maar dat kan in mijn ogen toch wel wat beter.
daar heb je gelijk in alleen als ik mijn id hier gooi is het ook een hele grote kans dat iemand pricies mijn concept overneemt en ik wil nu met mijn vraag vooral weten wat mensen willen zien om uit hun huis te laten komen niet om te oordelen over of het een goed id is ja of de nee

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan ook je post editten, zodat je niet een m m m m m m m m m multipost hoeft te doen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:44:
[...]

catan hobbit en dat soort Boardgames?
Inderdaad, of bijvoorbeeld machi koro, 1 nacht weerwolven en waaghalsen, carcassonne, legende van andor.
Er zijn enorm veel goede spellen tegenwoordig. Het zou mooi zijn om gewoon een kast vol te hebben dat er veel keuze is.

In welke plaats ben je van plan een gamecafe op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br men schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

In welke plaats ben je van plan een gamecafe op te zetten?
ik ben het vanplan in utrecht te doen kom zelf uit gouda maar daar gaat het zoizo falen dus utrecht zal mijn keuze naar uit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dit taalgebruik kom je al nergens ;)
Oke, serieus. Waarom zou ik mijn huis uit komen, waar ik een dikke pc heb staan, om bij jou te gamen?(waarschijnlijk op lagere instellingen en fps) Leg mij dat eens uit?
Dat antwoord is er meestal niet, daarom blijft iedereen lekker thuis zitten.
Er zijn al 1000000 topics geweest met een game cafe. Dat werkt allemaal niet.
Het doel is leuk. Zou het ook wel leuk vinden om eens te gaan kijken, maar voor de rest... Nee.
Er is meestal niets unieks. Vertel mij nou eens wat het voordeel is, van in jou cafe gaan zitten, in plaats van thuis? Dat voordeel is meestal 0, en vaak -10. Het is veel makkelijker om thuis even een game aan te zetten, en te spelen. (blijf herhalen) wat is mijn voordeel, om naar jou cafe te komen?
Klinkt alleen als een hele hoop meer handelingen, om even een spelletje te spelen.
Je moet ook onthouden, dat games vaak gespeeld worden, als iemand even een uurtje vrij heeft. In dat uurtje kom ik niet naar jou cafe toe, maar ga ik gewoon thuis gamen.
Nee, het gaat hier niet werken. Als ik thuis geen game pc(of console) had staan, had het nog wel bestaansrecht. Bijna iedereen in nederland, kan gewoon thuis gamen. Als ik dan een uurtje vrij hebt, speel ik wel lekker thuis. Geen last van allemaal mensen om mij heen, en waarschijnlijk op hogere instellingen. Wat is jou voordeel? Naast een toernooitje af en toe?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:01
Ik zou komen voor te babbelen met mensen over games enzo en zo heb je ook extra vrienden bij om vervolgens thuis online samen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:22:
Ik zou komen voor te babbelen met mensen over games enzo en zo heb je ook extra vrienden bij om vervolgens thuis online samen gamen.
Jij denkt dat mensen specifiek daarvoor naar jou cafe komen? Succes.
Je kan ook online met mensen praten. Veel handiger. Helemaal voor de awkward gamers/nerds.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als er zoiets in Heerenveen was, zou ik wel komen ja, niet om te kunnen gamen op een pc ofzo, dat kan ik inderdaad thuis wel, als je zoiets doet heb je inderdaad geen USP.

Maar, gooi er idd ook een stapel bordspellen neer, en het wordt al interessanter, zet er consoles neer die niet iedereen thuis heeft staan, en dan wordt het ook al interessanter. (S)NES, Dreamcast, dat soort dingen. En dan heb je ook geen dure LCD tv's meer nodig, die dingen moet je juist op een CRT gebruiken, die je vaak voor gratis of zo goed als niks kan komen ophalen bij mensen.

Maarja, ervoor betalen, tja, ik zou niet weten wat een goed verdienmodel is, ik zou het zelf goedkoop houden, dat maakt de drempel laag, als je drinken kan/mag/wil verkopen is dat ook een leuke inkomstenbron, en ik denk ook niet dat ie 6 dagen per week van 9:00 tot 18:00 open moet zijn, want tussen 9:00 en 16:00 zal er bijna niemand zijn, ik zou dan eerder een paar avonden per week de deuren openen.

Het idee lijkt me echt leuk, maar ik denk dat het bedrijfsmatig van zoiets aanbieden vrij lastig is, anderzijds, het lukt Bonami/Games en Computers ook, daar kun je voor 12 euro per persoon je helemaal suf spelen op allerlei dingen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:15:
Als er zoiets in Heerenveen was, zou ik wel komen ja, niet om te kunnen gamen op een pc ofzo, dat kan ik inderdaad thuis wel, als je zoiets doet heb je inderdaad geen USP.

Maar, gooi er idd ook een stapel bordspellen neer, en het wordt al interessanter, zet er consoles neer die niet iedereen thuis heeft staan, en dan wordt het ook al interessanter. (S)NES, Dreamcast, dat soort dingen. En dan heb je ook geen dure LCD tv's meer nodig, die dingen moet je juist op een CRT gebruiken, die je vaak voor gratis of zo goed als niks kan komen ophalen bij mensen.

Maarja, ervoor betalen, tja, ik zou niet weten wat een goed verdienmodel is, ik zou het zelf goedkoop houden, dat maakt de drempel laag, als je drinken kan/mag/wil verkopen is dat ook een leuke inkomstenbron, en ik denk ook niet dat ie 6 dagen per week van 9:00 tot 18:00 open moet zijn, want tussen 9:00 en 16:00 zal er bijna niemand zijn, ik zou dan eerder een paar avonden per week de deuren openen.

Het idee lijkt me echt leuk, maar ik denk dat het bedrijfsmatig van zoiets aanbieden vrij lastig is, anderzijds, het lukt Bonami/Games en Computers ook, daar kun je voor 12 euro per persoon je helemaal suf spelen op allerlei dingen.
Jij hebt het allemaal over (interactieve) musea. Dat is natuurlijk heel iets anders als een gaming cafe. Je hebt wel een goed punt. Met wat unieke (board) games, en consoles heb je wel een uniek selling point.
Maar ik blijf er bij, dat er dan mensen 2 of 3x komen kijken, en het dan waarschijnlijk wel gezien hebben.
Dat is ook het verschil met een museum. Die is niet zo afhankelijk van dagelijkse bezoekers, want een museum krijgt ook allerlei voordelen. Als mensen daar 2 of 3x komen, is het een hele prestatie. Als mensen 2 of 3x bij je cafe komen, zit je in grote problemen. Als je een cafe bent, zal je het helemaal zelf moeten doen, en moet je bij wijze van spreken, elke avond 10 mensen binnen hebben zitten. Je kan geen kaartjes verkopen voor een cafe. Denk niet dat het lukt. No offence. Ik zou ook graag zien dat in elke stad een game cafe zat, maar het is gewoon niet haalbaar.
En zoals al gezegd is, we zijn geen 3e wereld land. Wil ik een bordspel of game spelen, koop ik het. Ga ik met een paar vriend(in)en thuis zitten, dat is 9 van de 10 keer toch veel comfortabeler als ergens heen gaan, en in een andere, luidruchtige omgeving gaan zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als het een beetje betaalbaar is, kan het leuk zijn om er te komen met vrienden, soort van een uitgaan, maar dan voor mensen die het standaard uitgaan geen zak aanvinden [zoals ondergetekende], Als het ook nog eens goedkoper dan uitgaan is, is het helemaal leuk.

Overigens, TS wilt het ook nog eens koppelen aan een winkel voor games, volgens mij zit daar dankzij Steam nog weinig brood in, ook dan moet je je toeleggen op iets waar een echte winkel nog een voordeel kan hebben, en dat is denk ik bij het verkopen van retro-meuk, bij de Game Mania hoef ik namelijk niet aan te komen met "zeg, hebben jullie Shadow of the Colossus ook?", de laatste keer dat ik er was hadden ze ook bijv. geen PS1 games, terwijl daar ook pareltjes tussen zitten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53
Je hebt toch verschillende bar crafts in NL stuk of 2/3? zou daar eens kijken. Word vaak E-Sports bekeken.

Heb er zelf ook wel ideeen voor maar is en blijft een absurde investering.

Raad aan geen Gameshop te implenteren, heb je weer extra overzicht nodig.
Zet dan een Pot neer waar deelnemers wat geld in doen. En dan 4v4 LBP wie het snelst de meeste levels in de korste tijd kunnen halen winnen kan een dan het team een/de games winnen.

Of goeie fighter game oid. en kijken wat voor andere Party games er zijn.

En daarnaast moet je nog een manier uitvinden om vaste klanten te krijgen. En het liefst geen slechte verliezers e.d. Drank en Gaming haha worst case scenarios.

[ Voor 57% gewijzigd door Psyonara op 09-10-2015 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:59:
In amersfoort vlak bij mijn school was er zo'n cafe, dat was leuk voor heel even maar na 2 jaar moest die toch ook de deuren sluiten omdat mensen liever thuis gingen gamen (dan hangt het dus erg van je prijs per uur af o.i.d)
Het model kan natuurlijk ook precies andersom zijn: gamen voor weinig of niets, drank en andere zaken dan weer niet. Geen fancy lounge-interieurtje, maar een game-smaakje aan de zaak.

Ik denk dat spelen voor geld inderdaad niet veel kans maakt, behalve als je consequent het nieuwste van het nieuwste neerzet. Ik zie er meer heil in een gezellige sfeer te creëren waarbij mensen regelmatig komen plakken en je ondertussen rijk drinken. Come for the beer, stay for the games. Of andersom natuurlijk :P

Als er altijd volk is kan je altijd aanschuiven. Dat lijkt mij de meerwaarde ten opzichte van thuis maar weer alleen zitten. Een kleine lanparty waarbij je iemand ook fysiek iets naar zijn hoofd kan smijten of een bordspel maken dat interessant.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53
Niet de focus leggen op de nieuwste games. Je kan ook Hots of LoL neer zetten of een paar PC's met Chivalry.

Vooral games met Party mode ala Little Big Planet/Mario Party oid. Sociale games daar moet je de focus op leggen de nieuwste grote games zijn vaak Single Player. Daarnaast is Tweakers/Game Sites mogelijk niet de Juiste doelgroep.

Je moet er voor zorgen dat je lol kan trappen en de meligheid kan krijgen.
Daarnaast, daarnaast kun me mogelijk NL's en misschien later Internationale E-sport teams uitnodigen voor demonstratie matches. e.d. En misschien de bij behorende Sponsors voor Hardware e.d.
Maar je bent helaas wel flink wat kapitaal nodig om dit op te starten en te onderhouden.

Kijken naar HBO scholen en Universiteiten. Daar uitpluizen de klantage zien weg te krijgen en er voor zorgen dat je elk nieuw School jaar ook nieuwe Klantage krijgt.

Maar denk dat je met het gamen en ook de bordspellen 1x per maand kan doen, en er voor zorgen dat je in de tent zelf dat allemaal op een grote TV/Beamer kan laten presenteren.

Wat bar mensen, en mensen die het leuk kunnen presenteren. Misschien wel via Twitch laten streamen.

Als het trekt kun je altijd vaker iets regelen per maand, haal ook vooral internationale studenten als werknemers e.d. Als je wel dingen wilt laten doen via Twitch.

Tweakers heeft teveel technische perspectieven en veel fanatiekere/hardcore game intresses. En mogelijk ook veel ouder, die wil je helaas niet voor zoiets hebben.

En kijken naar wat je bijvoorbeeld wel minstens 1x in de week kan doen een soort game quiz. Iets met Iconische geluiden e.d. en of screenshots gedeeltelijk laten zien en men moet raden welke game het is e.d.

Geen idee of dat ook werkt, Als je weet dat je de juiste mensen kan trekken en dat elk jaar weer opnieuw kan doen zul je een leuke succesvolle Cafe kunnen creeeren. Maar zorg ervoor dat het ruim is desnoods nog een apparte kamer erbij puur voor demonstraties en dat je dat via een groot scherm kan zien in het kroeg gedeelte. Ruim en overzichtig wil je zoiets houden.

Wat je wel vanuit een technisch perspectief hebt aan tweakers mits je deze richting op gaat.

Als je wel iets met PC's doet houd dan rekening dat je minstens 3/4 jaar mee kunnen als minimale eis zo kun je elke keer een vast bedrag investeren voor nieuwe PC's en appart neer zetten kleine kroegen kunnen warm worden. En dan moeten ze ook nog goed verstopt wegens mogelijke diefstal dus dan is Airflow ook weer heel belangrijk.
Kwalitatieve Hardware is ook een Pre en dan ben je ook al gauw per onderdeel redelijk geld kwijt.

Misschien kan het ook wel om de 5 jaar, En het gaat hier niet om de nieuwste games, maar me moet wel relatief mee kunnen hoe dan ook. Daarnaast kun je ook op steam vooral met steam sales veel dezelfde games in kunnen kopen per systeem zul je dan ook een account hebben en voor Hots/LoL e.d. zul je toch minimaal 5v5 Pc's hebben zit je minimaal al op 10 systemen, daarnaast zul je nog voor de toeschouwers een systeem nodig hebben of in ieder geval hardware die dat allemaal kan presenteren.

En mogelijk nog reserve systemen/Hardware voor als er wel wat kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 05:59:
[...]

Het model kan natuurlijk ook precies andersom zijn: gamen voor weinig of niets, drank en andere zaken dan weer niet. Geen fancy lounge-interieurtje, maar een game-smaakje aan de zaak.

Ik denk dat spelen voor geld inderdaad niet veel kans maakt, behalve als je consequent het nieuwste van het nieuwste neerzet. Ik zie er meer heil in een gezellige sfeer te creëren waarbij mensen regelmatig komen plakken en je ondertussen rijk drinken. Come for the beer, stay for the games. Of andersom natuurlijk :P

Als er altijd volk is kan je altijd aanschuiven. Dat lijkt mij de meerwaarde ten opzichte van thuis maar weer alleen zitten. Een kleine lanparty waarbij je iemand ook fysiek iets naar zijn hoofd kan smijten of een bordspel maken dat interessant.
Je hoeft niet alleen thuis te zitten hoor ;) dat is geen vereiste bij gamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik een leuke thread.

Iedereen komt met het punt dat iedereen toch wel eigen PC hebben. Maar ik weet niet of dat nog steeds blijft als jullie steeds ouder worden en aantal verplichtingen bij komt kijken.
Kinderen, vrouw die allemaal aandacht nodig hebben.

Dan zit je er niet meer te denken om vette PC bij te hebben en daar met grote rust voor kunnen gamen. Dat zit dan er niet meer bij.
Daar kan game-cafe een oplossing voor bieden. Een gamecafe met alle PC spellen waar mensen met veel verplichtingen thuis, heerlijk met rust met hun eigen vrienden kunnen gamen.

Daar is zeker een vraag naar maar dat moet het eerst geprikkeld worden.

Modbreak:Dit topic is niet de bedoeling van het forum. Het lijkt erg op markt onderzoek, wat hier niet zomaar de bedoeling is. Daarom gaat het nu dicht

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 18-04-2016 09:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.