Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05 08:46
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.
Afgelopen maand zag ik op mijn loonstrook dat mijn salaris hoger uitviel dan dat ik verwachtte, normaal zou je denken dat het een leuke bijkomstigheid is. Nu blijkt dus dat er ongeveer 2 jaar lang geen reiskostenvergoeding is uitbetaald, wel zijn de extra kilometers uitbetaald die ik maakte naar klanten.
Toen ik dit melde bij de afdeling financiën kreeg ik te horen dat ze er naar gingen kijken (4 dagen geleden).

Nu vraag ik mijzelf dus af wat mijn rechten hierin zijn en wat ik kan doen om in ieder geval een deel hiervan terug te krijgen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als in je contract/arbeidsvoorwaarden staat dat ze jouw reiskosten vergoeden (als in: je voldoet aan de afstand etc.) dan is volgens mij jouw recht dat je met terugwerkende kracht alles nog moet krijgen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37
Financiële vorderingen staat een verjaringstermijn van vijf jaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heb je dit al die tijd niet doorgehad?
Als je er recht op had, is 2 jaar terugwerkende kracht prima om nog uit te betalen. Geen idee hoe dat fiscaal zit trouwens, je wil het neem ik aan netto ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 15:50
Tot een maximum van 5 jaar terug zou in principe alles nog opgeëist kunnen worden, mits het contractueel is vast gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:33:
Vind ik ook vreemd. Zoiets zou me na een maand al opvallen.

Alles valt of staat met wat er afgesproken is. Een werkgever is immers niet verplicht reiskostenvergoeding te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RemcoDelft schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:33:
Als je er recht op had, is 2 jaar terugwerkende kracht prima om nog uit te betalen. Geen idee hoe dat fiscaal zit trouwens, je wil het neem ik aan netto ontvangen.
Logisch zeg ik dat hij al 2e schijf zit, dus alles zou al 2e schijf belast worden, of je moet dicht op de 3e zitten, maar dan had je dat bij normale uitbetaling ook gehad.

Maar 200 euro in de maand heb jij 2 jaar lang niet gezien? Wij hebben hier mensen aan het bureau die bij 10 euro al komen vragen hoe dit zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37
Dan kan je nog inkomensmiddeling toepassen als de voorgaande drie jaren niet tegen dezelfde grens aanhikken.Maar dan had je het verspreid over twee jaar ook al hoger belast gekregen. Per saldo dus weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SinergyX schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:36:
Logisch zeg ik dat hij al 2e schijf zit, dus alles zou al 2e schijf belast worden, of je moet dicht op de 3e zitten, maar dan had je dat bij normale uitbetaling ook gehad.
Ik ging uit van 19 cent per km belastingvrij, dat bouwt aardig op maar ik heb geen idee of dat over voorgaande jaren alsnog belastingvrij kan worden uitbetaald.
PROnline schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:38:
Dan kan je nog inkomensmiddeling toepassen als de voorgaande drie jaren niet tegen dezelfde grens aanhikken.Maar dan had je het verspreid over twee jaar ook al hoger belast gekregen. Per saldo dus weinig verschil.
Middeling heeft nogal een hoge drempel. Te hoog voor dit soort bedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:28

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

En middeling heeft een uitbetalingsdrempel van €545.
Edit: Te laat; wat RemcoDelft dus zegt.

[ Voor 31% gewijzigd door Nextron op 08-10-2015 15:46 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

michaelvink schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:33:
Tot een maximum van 5 jaar terug zou in principe alles nog opgeëist kunnen worden, mits het contractueel is vast gelegd.
Is dat wel correct volgens mij heb je zelf ook de zorgplicht om te controleren of je Salaris strook correcte informatie bevat ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 13:45
Volgens mij is de woon- werk vergoeding max 19ct / km, ik dacht ook belastingvrij.
Als je dit al die tijd had moeten krijgen, maar niet hebt gehad, moet je dit gewoon alsnog krijgen lijkt mij. Eventuele (belasting)nadelen die ontstaan doordat werkgever niet correct betaalt lijken mij het probleem van werkgever.

The Duck did it again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Je hebt 2 jaar geen reisvergoeding gehad. Hieruit maak ik op dat je nog maar twee jaartjes bij je WG zit. In dat geval moet je er ook over nadenken dat als je juridische maatregelen gaat nemen dat je werkgever dat niet leuk zal vinden dat jij juridische stappen neemt tegen het bedrijf. Twee jaar in jouw gehele carrierre stelt niets voor. Je geeft zelf wel aan dat extra kilometers in dat jaar waren uitbetaald die jij maakte naar klanten. Wacht nog even op de terug koppeling van de HR. Juridisch advies inwinnen bij je rechtsbijstand. Overweeg of het bedrag wat je nog tegoed krijgt het waard is tegen een gezonde arbeidsrelatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

quacktech schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:53:
Volgens mij is de woon- werk vergoeding max 19ct / km, ik dacht ook belastingvrij.
Belastingvrije vergoeding is maximaal 19 ct/km.
Vergoeding zelf kent geen maximum (maar je moet wel belasting betalen over alles meer dan 19ct).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RemcoDelft schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Ik ging uit van 19 cent per km belastingvrij, dat bouwt aardig op maar ik heb geen idee of dat over voorgaande jaren alsnog belastingvrij kan worden uitbetaald.
Het staat me bij dat de 19 ct/km bepalen al meer dan 2 jaar zo is, zou hij gewoon elke maand zijn 200 euro hebben gekregen (waarvan bv 100 vrij en 100 belast), had hij over dat bedrag gewoon belasting betaald. Krijgt hij het nu allemaal in 1x, zou het enkel in het geval van ~1000 euro onder 3e schijf nadelig uitvallen, alle andere gevallen verlies je er niets op.

Maar vaste reiskosten vallen nu dacht ik onder de WG kostenregeling, waar je nu ook met een vrije ruimte werkt. Al zou dit, mits goed geregeld bij zijn WG, geen verdere consequenties hebben (en zou het zou zijn, uitsluitend voor de WG).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 08-10-2015 16:14 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
Waarom begint iedereen altijd meteen met juridische stappen overwegen? Ga gewoon eens praten, meestal komt het wel goed. Juridische stappen moeten je laatste optie zijn, niet je eerste.

Als je gaat dreigen met juridische stappen gooi je je eigen glazen in. Ook is een rechtsbijstandverzekering nu niet echt zaligmakend...

[ Voor 11% gewijzigd door pirke op 08-10-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 20:36

FaceDown

Storende factor.

pirke schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:11:
Waarom begint iedereen altijd meteen met juridische stappen overwegen? Ga gewoon eens praten, meestal komt het wel goed. Juridische stappen moeten je laatste optie zijn, niet je eerste.
Volgens mij heeft niemand het over juridische stappen overwegen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:10:
Maar vaste reiskosten vallen nu dacht ik onder de WG kostenregeling, waar je nu ook met een vrije ruimte werkt. Al zou dit, mits goed geregeld bij zijn WG, geen verdere consequenties hebben (en zou het zou zijn, uitsluitend voor de WG).
19 cent per KM en OV kosten vallen buiten de vrije ruimte. Sowieso zou een werkgever gek zijn om niet sowieso de 19 cent per KM te benutten ook al is er een vaste afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Vaelin, wat heb je zelf al onderzocht? Alleen aangegeven bij de FA? Ik zou beginnen met je contract door te lezen. Wat staat er over reiskostenvergoeding? Zonder die informatie hier een vraag stellen is vrij nutteloos.

Als je weet wat er in je contract staat weet je ook wat je rechten zijn. In het kader van goed werkgeverschap en goed werknemerschap moet je hier in een gesprek vervolgens gewoon uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PolarBear schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:29:
[...]

19 cent per KM en OV kosten vallen buiten de vrije ruimte. Sowieso zou een werkgever gek zijn om niet sowieso de 19 cent per KM te benutten ook al is er een vaste afspraak.
Klopt, ging mij ook om het meerdere ervan, 200 in de maand met 19ct is ~50km per dag (fulltime). Maar wist niet zeker of hij deze afstand dus elke dag reed.

Pagina: 1