Toon posts:

Letters in windows niet scherp en pixelachtig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte bezoekers,

Er is een probleem ontstaan na het installeren van windows 8.1 op mijn laptop. Alle letters van het afsluitlogo met letters tot aan de letters bij word. Ze zijn heel wazig, onscherp en bijna pixelachtig. Maakt niet uit of ik de lettertype aanpas het blijft praktisch hetzelfde. Heb ClearType al geprobeerd maar alles zag er precies hetzelfde uit. Ligt dit aan de driver of aan de versie van windows zelf? Kan iemand mij aub helpen?

Mvg,
Marko

Specificaties:
- Lenovo u410
- Videokaart: Nvidia GeForce GT 720
- I7 Processor
- 4GB RAM
- 1 Terabyte

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Waar je je schermresolutie kan aanpassen heb je een optie om tekst en andere items groter of kleiner te maken. Deze wil bij laptop standaard nogal eens op 125% staan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Is de videokaart driver al geinstalleerd? dit wil ook nog wel eens tot onscherpe taferelen leiden, zeker in combinatie met een monitor die automatisch naar fullscreen schaalt.

Kalm aan! En rap een beetje!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het is zeldzaam dat de laatste WHQL driver (die Windows automatisch download indien er geen drivers aanwezig zijn) problemen geeft, zeker bij een moderne GPU.

Al is het natuurlijk wel aan te raden om gewoon de nieuwste driver direct van Nvidia zelf te downloaden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:58
Kijk eens bij resolutie instellingen daar kan je het lettertype op 100% zetten vergeet niet aan te vinken voor alle applicaties een formaat te gebruiken ;)