Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het inrichten van een dedicated home theater. In audio/video ken ik mijn weg wel, maar verlichting is niet zo mn kennisgebied. Momenteel loop ik tegen het volgende vraagstuk aan en ik word niet wijzer van de info die ik online vind

- Ik wil indirecte verlichting via LED strips. Deze moet RF controlleerbaar (enkel aan/uit, via logitech harmony) zijn. Ik schat een goeie 15m nodig te hebben verdeeld over 3 zones

Ik heb zelf al wat gezocht, maar ze spreken over 12v, 24v, 230v ... dus ik snap niet goed wat ik juist nodig heb om dit te kunnen uitvoeren. Ik dacht gewoon op het lichtnet aansluiten, maar het is blijkbaar niet zo simpel

- Ik wil spots in het plafond. Deze moeten RF controlleerbaar (aan/uit, dimmen van X% naar 0% via logitech harmony) zijn.

Ik schat een goeie 12 spots nodig te hebben. Ik lees vaak dat LED niet volledig te dimmen is, maar ik lees even vaak van wel. Waar je dan nog af & aansnijdende dimmers hebt. Dus dacht ik gewoon maar via halogeenspots te werken.

Is er iemand die mij wat duidelijkheid kan bieden? Het eind doel is dat ik met 1 knop op mijn harmony de spots kan doen dimmen naar 0% en de led verlichting uitschakelen

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:46

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Is Philips Hue niets voor je?
https://support.myharmony...perience-with-philips-hue

Misschien wel prijzig, maar het gaat wel 100% zeker weten werken zonder gedoe.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Kijk eens bij klik aan klik uit, die kan dat ook dacht ik.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of kijk eens in het milight topic. Die hebben dimbare ledlampen, controllers voor ledstrips, allemaal met RF afstandbediening, en uit te breiden met een WIFI module, zodat je ze ook vanaf een PC of smartphone kunt bedienen.

Of het mogelijk is om je Logitech remote de codes aan te leren om ze hiermee te bedienen weet ik niet.

Ledstrips werken over het algemeen op 12V. Je hebt dus een voeding nodig, en een controller die de RF signalen ontvangt en de ledstrip zelf aanstuurt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Logitech Harmony - KaKu - JBMedia http://cms.jbmedia.de/ind...ask=view&id=189&Itemid=74

RF zit niet op alle types Logitech AB, heb hier een ultimate en een 1000 waar dit wel op zit.
Werkt hier al enkele jaren prima. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die jbmedia lijkt me idd wel iets ... ook niet overdreven duur.
Heb deze besteld

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:26:
Die jbmedia lijkt me idd wel iets ... ook niet overdreven duur.
Heb deze besteld
Leuk, lees je ervaringen Met de JB hier wel terug.
Naast verlichting schakelen kun je ook je gordijnen elec. aansturen (kaku asun 650) of kaku als standby killer voor audio meubel / elektronica / laders robot stofzuiger of elec. tandenborstel (behoud levensduur accu) gebruiken, enz.
Verder heb je veel keuze in het maken van schema's met timers. zons op/ondergang

En de nieuwe versie heeft automatische updates via WiFi, of had je aan de mini voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door BenEco op 09-10-2015 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
BenEco ...

even mijn ervaringen delen over die jbmedia spullen.
Heb de mini besteld. Dat ding doet exact wat benodigd is via mijn harmony!
Bedankt voor de aanrader!
Pagina: 1