Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia Laptop rond de 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Pvcbuis
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10 19:13
Wat ga je met je laptop doen?
In eerste instantie wil ik hem vooral gebruiken voor Maya Mudbox, Blender, en video bewerking programma's zoals After Effects of Premiere maar ook voor soft core gamen, dus utra graphics verwacht ik niet maar gemiddeld en speelbaar.

Wat is je budget?
Rond de 1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik weet het, ik zou een desktop moeten nemen, maar de reden dat ik voor laptop kies, en niet voor een desktop is dat ik hem soms wil kunnen meenemen, naar een andere werk locatie of bijvoorbeeld naar klanten. Ik ben beginnend animator en als ik over een paar jaar iets meer zekerheid heb wil ik gaan nadenken over een fatsoenlijke desktop. Tot die tijd zal ik hem half mobiel en half als vast (met eventueel extra scherm) gebruiken. Ik wil gaan voor een 15,6" laptop maar gewicht maakt niet zo veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zit niet vast aan een bepaald voorkeur voor een merk. Lampjes in het toetsenbord is wel een grote pre :D. Ik had eerst de MSI GE62-2QC van de best buy op het oog maar na de review toch afgeknapt. Nu wil ik eigenlijk gaan voor de Asus ROG GL552VW-CN108T die voor zijn prijs een redelijke videokaart heeft, goede processor en een ips scherm. Ook een review over gelezen die me wel aansprak, alleen is deze iets wat dik

in het geval van de Asus ROG GL552VW-CN108T zou ik deze wel willen uitbreiden met een SSD. Er is een M.2 SATA SSD 80mm (SATA3-interface) met M key edge connector slot vrij. Hiervoor had ik de Samsung 850 EVO M.2 250GB op het oog.

Het geheugen zou ik ook graag upgraden tot 16GB, maar ik kan niet vinden welk merk of type ik moet hebben zodat ze goed samen kunnen werken: Bij de specificaties van de laptop op Tweakers lees ik DDR3L (SODIMM) maar bij de winkel Alternate staat er DDR3 en de winkels Bol en Azerty hebben DDR4 geheugen bij de specificaties staan?

Als laatste zou ik de 5400rpm HDD kunnen vervangen met een 7200rpm of eventueel een SSHD bijvoorbeeld de Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB. Maar ik weet niet of dat de moeite is, bijvoorbeeld zodat ik dan sneller kan renderen? ik zou dan van de originele HDD bijvoorbeeld een externe HDD kunnen maken.

Ik zou dan eindigen met een iets betere laptop dan de Asus ROG GL552VW-CN104T variant voor iets goedkoper.

Foto van de binnenkant van de laptop misschien handig?
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/123031/AA3aamnK.png

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB€ 77,50€ 77,50
1Asus ROG GL552VW-CN108T€ 999,-€ 999,-
1Crucial CT102464BF160B€ 38,85€ 38,85
1Samsung 850 EVO M.2 250GB€ 103,80€ 103,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.219,15

Mijn vraag in het kort :9 : Is deze laptop een goede keuze binnen mijn budget
en in het geval van ja, zouden jullie mij kunnen helpen met de compatibelheid? is dat een woord? en keuze van de aanvullende laptop componenten. (of moet ik daarvoor naar het Componenten Aankoopadvies forum?)

Alvast heel erg bedankt!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

Toevallig heb ik deze laptop sinds gisteren in mijn bezit. Ik kan je dus nog niet heel veel vertellen over het gebruik gedurende een substantiele hoeveelheid tijd, maar wel de eerste indrukken.

om eerst even je vragen te beantwoorden, er zit ddr4 geheugen in, in 2 slots die beide bezet zijn (2x4gig) dus als je wil uitbreiden zal je 2x8gig moeten kopen (of 1x8gig erbij kopen maar dan verlies je je dual channel)

de laptop is dus 2,6 kg (zoals ook in de specs staat) dat zal niet een direct dilemma zijn om hem mee te kunnen slepen, however, de bouwkwaliteit is niet super.. dwz de laptop zit stevig in elkaar, maar het scherm buigt best makkelijk. Ik weet dan ook niet hoe dit apparaat zich houdt als je hem vaak verplaatst in een rugzak bijvoorbeeld.

Verder vind ik dat het scherm best wel last heeft van backlight bleeding, ik heb een flinke witte plek boven in beeld waar ik me direct aan ergerde (en dat heb ik eigenlijk nooit). Overigens als het scherm een andere kleur heeft dan zwart dan zie je het nauwelijks.

De ingebouwde harde schijf is flink traag, dus een SSD is een must wil je je vingernagels behouden.

er is inderdaad een m.2 slot vrij en je kan relatief simpel ook de harde schijf omruilen voor een SSD.. Dan ben je natuurlijk wel je recovery partitie kwijt dus je moet zelf wel een beetje handig zijn in het installeren van windows en zelf de drivers enzo kunnen vinden (op de asus site)

Al met al ben ik blij met de laptop, ondanks zijn tekortkomingen (want die zijn er!) is het voor dat geld geen slechte aanschaf. Al had ik iets minder backlight bleeding wel fijn gevonden.

Verder weet ik niet wat je smaak is, maar de keyboard verlichting is "amsterdamse wallen"-rood.. en het logo op de deksel licht ook rood op als je hem aanzet (en kan je niet uitzetten voor zover ik weet). Dus als je ergens gaat werken met dat apparaat op een plek waar een boel mensen zitten die zichzelf serieus nemen, zou je hier en daar wel een klein snuifje kunnen verwachten.

Nogmaals, voor mijn doel is hij eigenlijk prima, spelletje spelen en simpel laptop werk . (Diablo III en WoW draaien er zonder problemen op)
Voor zwaardere games wijk ik uit naar mijn PC, die nog steeds een factor 3 oid sneller is dan deze laptop . (maar die wil je echt niet in een rugzak meesjouwen :-) )

Mocht je nog vragen hebben.. shoot.

• Pvcbuis
Allereerst, dankje voor je antwoord. Ik had in een review ook al gelezen dat de behuizing niet geweldig is (in andere landen verkochten ze hem ook met metalen behuizing maar in Nederland heb ik deze variant niet gevonden.) maar voor de prijs kan je inderdaad niet veel meer verwachten.

Wel vervelend om te horen over de backlight bleeding ik hoopte dat het scherm prima zou zijn. Heb de laptop en SSD ondertussen wel besteld dus ik ga hem vanavond testen, maar zo te horen een vervelend minpunt.

Het geheugen keek ik nog even aan, en nu ik hoor dat er ddr4 in moet lijkt het me ook beter om te wachten tot de twee 8gig kaartjes goedkoper zijn.

de 1TB opslag vind ik wel noodzakelijk en een flink trage schijf is niet leuk bij een nieuwe aankoop dus daar ga ik op naar zoek naar een vervanging daarvoor
Dus als je ergens gaat werken met dat apparaat op een plek waar een boel mensen zitten die zichzelf serieus nemen, zou je hier en daar wel een klein snuifje kunnen verwachten.
:D ..dat is idd iets om mee rekening te houden.

• g-funk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-12-2023
zouden jullie beiden misschien nog wat feedback kunnen geven over deze laptop? Ben nl zelf aan het kijken om deze ook aan te schaffen, inclusief m.2 ssd. Ik zou de HDD wel laten zitten als opslag schijf en het OS en enkele programmas op de SSD plaatsen, ook al weet ik niet goed hoe dat moet 8)7 Alvast bedankt! :)

• Pvcbuis
Sinds gister avond laat heb ik nu ook de laptop in mijn bezit, dus ook ik kan nog niet heel veel meer geven dan indrukken.

De punten die Alcmaria eerder aangaf merkte ik ook meteen: de backlightbleeding is bij mij op twee kleine punten bij een zwart scherm goed zichtbaar, maar zodra het beeldscherm ook maar iets anders aangeeft dan 100% zwart zie je het al nagenoeg niet meer. Het viel me tot nu toe eigenlijk vooral op tijdens het installeren van windows 10 waar een aantal keer een volledig zwart scherm wordt weergegeven verder niet echt last van gehad. Deze bleeding ontstaat doordat de behuizing rond het scherm enigszins flexibel is waardoor er op een plek meer druk ontstaat als op een andere. Lichte ergernis maar in praktijk heb je er denk ik geen last van.

De rest van de behuizing had ik dikker en minder kwalitatief voorgesteld maar dit vind ik nu ik hem voor me heb heel erg meevallen. Toetsenbord typt lekker en het scherm vertegenwoordigd kleuren en contrast en scherpte naar mijn mening op een mooie manier, over het IPS-scherm ben ik dan ook voor de rest zeker tevreden. (bij mijn installatie stond de weergave van tekst op 105% waardoor het wat blurry was, maar op 100% is het gewoon scherp). Ook komt er voor een laptop prima geluid uit de boxen.

Touchpad zou beter kunnen maar ik stoor me er niet echt aan, vooral de knoppen zakken wat diep in. Maar hij doet wat hij moet doen en voor de rest gebruik ik toch vaak een muis. Eigenlijk het enige wat me stoort is de cdlade deze ziet er erg goedkoop uit en zit niet mooi in de behuizing.. Vraagje aan Alcmaria: heeft de jouwe ook problemen met het afspelen van film DVD's? bij muziek Cd's heeft hij bij mij geen moeite maar dvd leest hij moeilijk schokkerig en traag.

Verder heb ik de laptop eerst even opgestart maar daarna toch al snel een clean install waarbij ik de windows 10 partitie op de SSD (die ik aangaf in eerste post) heb gezet. Ik zou ook zeggen dat deze upgrade noodzakelijk is voor de laptop en zeker zijn prijs waard is! de originele hdd is namelijk traag.

Ik licht nu vooral de negatieve punten uit maar ik ben blij met mijn aankoop en vind de laptop tot nu toe zeker waar voor mijn geld. 1100 euro is naar mijn mening voor de hardware, ips-scherm en 250gb ssd ook heel redelijk.

voorlopig laat ik het zo maar wellicht koop ik over een tijdje een vervangende hdd

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Geinig!.. die 105% had ik nog niet gezien en vroeg me ook al af waardoor tekst wat wazig was.. dus dat is nu ook bij mij opgelost.

Verder heb ik een DVD geprobeerd (dat was echt even graven want ik gebruik dus NOOIT meer DVD's) en eerlijk gezegd speelde hij zonder problemen af. (heb je meerdere dvd's geprobeerd?)
Oh ja.. ik heb VLC media player als app gebruikt, misschien scheelt dat nog.

Dan weer een vraag aan jou.. kon je zonder probleem een m.2 ssd erin zetten.. want toen ik hem openmaakte had ik het gevoel dat er wel een opening was voor een extra SSD.. maar dat er geen connector op de soldeerpuntjes gemaakt was om hem aan te sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Alcmaria op 11-10-2015 20:33 ]

• Pvcbuis
Hmm ik had verschillende DVD's ook geprobeerd met VLC, misschien een fabrieksfoutje dan. Maar inderdaad niet dat je dvd's nog ooit gebruikt.

De SSD die ik hierboven besteld heb ging zonder problemen, zoals je op de foto van mijn eerste post kan zien zit er rechts onder een connector waar je hem gewoon in kan schuiven. Er werd geen schroefje meegeleverd waarmee je de kaart vast kan zetten in het ronde cirkeltje links daarvan, dus dat kan wel vervelend zijn maar ik heb gewoon een klein schroefje uit de onderkant behuizing van een oude macbook geschroefd (zo een met fijn draad) en deze paste prima. Zonder schroefje steekt de SSD schuin omhoog dus die heb je wel eentje nodig.

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Top thanks!.. ik heb ook dezelfde SSD maar besteld.

Ik ga deze week maar een review schrijven voor tweakers, want volgens mij zijn veel mensen nieuwsgierig naar dit apparaat.
Pagina: 1