Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Driver voor barcode scanner PSC QS6000 Plus

Pagina: 1
Acties:

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Ik heb hier de PSC QS6000 Plus barcode scanner (USB) liggen maar ik kan er verder niets mee. Als ik de scanner in de USB poort prik dan kan ik scannen, het apparaat piept mooi dat de barcode is gelezen maar dat wat het dan.

Windows (8.1) ziet de scanner na aansluiten niet en vraagt ook niet om drivers. Het hele apparaat is ook niet terug te vinden bij de Device Manager.

De scanner heb ik een tijdje terug gekregen en er zaten geen drivers bij.

Zoeken op internet naar drivers heeft niets bruikbaars opgeleverd, buiten wazige download sites die waarschijnlijk vol zitten met malware, waardoor ik er op dit moment helaas niets mee kan.

De originele leverancier van het product is waarschijnlijk overgenomen door Datalogic en contact met hen heeft tot nu toe ook niets opgeleverd.

Heeft iemand enig idee hoe ik alsnog aan drivers voor deze USB barcode scanner kan komen?

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:19
Heb je de volgende site gezien
http://www.currentdirecti...ware/psc/qs6000-plus.html

Hierop staat een "programming guide".
http://www.currentdirecti.../psc/manuals/R44-1540.pdf

Een scanner kun je namelijk programmeren door de barcodes uit deze guide te scannen.
Op pagina 28 zie je informatie over de "keyboard wedge". Als je de scanner hier op insteld dan emuleert hij een toetsenbord.

Standaard wil je meestal niet dat een scanner een toetsenbord emuleert maar lees je die rechstreeks uit en doe je vervolgens iets met de verkregen waarde. (Bijvoorbeeld via OPOS drivers).

Binnen het bedrijf waar ik werk doen we veel met kassasystemen. We hadden ooit bij een klant een kassa waar de scanner via keyboard wedge werkte. Op de kassa scande men per ongeluk de barcode van een klantkaart in het veld waar men het betaalde bedrag invulde. Helaas werd deze invoer geaccepteerd en hadden we vervolgens centraal de grootste problemen om de transactie met een bedrag van 13 cijfers te verwerken (bijvoorbeeld 9.876.543.210.987 euro).
Het was overigens wel de dag met de meeste omzet ooit. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Sepio op 08-10-2015 17:50 ]

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Ik heb geen kabel met een keyboard wedge, alleen met een USB aansluiting.

Ik wil deze scanner in de USB poort kunnen steken en dan de door de scanner gescande code in een HTML pagina in een teks veld te zien krijgen.

Geen idee hoe/of dat mogelijk is maar wie niet vraagt wie niet wint :)

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:19
Keyboard wedge is het protocol en heeft niets met de aansluiting te maken. Keyboard wedge emuleert een toetsenbord. Je hebt ook toetsenborden met een USB kabel.

Hier staat het goed verwoord.
http://whatis.techtarget.com/definition/keyboard-wedge-KBW

Je kunt je scanner via het scannen van barcode uit de handleiding programmeren. Hiermee kun je dus de scanner omzetten naar keyboard wedge. Als je dan scant en je hebt een teksteditor open staan dan zal de barcode als tekst in het document verschijnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Sepio op 29-10-2015 20:24 ]