Toon posts:

1650*1050 Gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik ga binnenkort weer eens een nieuwe PC in elkaar zetten voor de volgende Unreal tournament game. Met andere woorden hoe meer FPS hoe beter.

Een probleem waar ik tegenaan loop is dat de huidige markt het volledig op 4k gaming gooit en de meest belachelijke hoge resoluties test in videokaart reviews. Ondertussen zit ik lekker op 1650*1050 te gamen en heb ik geen idee welke kaarten beter presenteren op lagere resoluties. In eerste instantie lijk ik die 4 of 8 GB kaarten nooit nodig te hebben, maar in hoevere is dat waar als ik met alles op ultra en de AA en AS filters volledig openzet op deze lagere resoluties (Op dit moment zit ik te kijken naar de 970 gtx of de R 390). Ik ga er vanuit dat de meeste nog geen peperdure 4k game monitor hebben aangeschaft, dus wat zijn jullie bevindingen op deze lagere resoluties met deze kaarten?

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-01 00:27
Misschien benchmarks zoeken? lagere resolutie zal vaak meer fps bezorgen. Maar betwijfel of er benchmarks zijn te vinden met de resolutie die jij aan geeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel wordt nog getest op een fullHD reso, dus 1920x1080. Dat is weliswaar niet precies hetzelfde als wat jij draait, maar als je die naast de 4K benches legt krijg je wel een redelijk idee. Op 1680x1050 zal het voornamelijk wat beter draaien dan op 1920x1080, omdat je gewoonweg minder pixels hebt.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Lees de reviews van http://www.techpowerup.com/ . Naast dat deze site goede en uitgebreide reviews schrijft, testen ze ook nog steeds op 1600*900, wat het dichts in de buurt komt van jouw resolutie. Daarnaast hebben ze mooie gemiddelde-performance grafieken per resolutie.

Een voorbeeld uit hun recentste review:

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Gigabyte/GTX_950_Xtreme_Gaming/images/perfrel_1600.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Tyranium op 08-10-2015 13:28 ]

• Niels van Wooni
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-01 10:09
Hoi JRM,

Ik heb zelf een Gigabyte AMD HD7870 en draai met mak alles op 2500x1440
settings heb ik op ultra en AA staat dan uit.
Wél met een i7 5930 op 4.5GHz moet ik erbij zeggen hoor.

Mijn mening:
Ik denk dat je met een oude HD7870 prima vooruit komt op die resoluties.
En miss is een 750Ti ook goed genoeg, en die is slechts 130 euro.
Nu is het wel zo, dat dat een nieuwe game is die mogelijk zwaarder kan zijn
dan de huidige games zoals BF4.

Als je rond de 300 of 400 euro voor een kaart niet erg vind,
zou ik denk ik naar wat je zelf al dacht, een GTX970 gaan,
je bent dan wél wat meer futureproof.

Hieronder een link waar ze de 750TI testen:
reviews: Nvidia GTX 750 Ti: de snelste onder de 75 watt

En bij deze link staan ook nog wat reviews van mensen die de 750Ti van MSI gebruiken,
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

Groeten Niels