Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een desktop replacement van 17 inch

Pagina: 1
Acties:

• M1eske
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-11 16:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Beste tweakers, ik ben op zoek naar laptopadvies. Mijn vriendin zit midden in haar afstuderen en gisteravond heeft haar oude Asus laptop het begeven op het meest slecht denkbare moment. Wat ik wil proberen is om met jullie advies binnen 24 uur een nieuwe laptop te hebben staan. Het wensenlijstje is als volgt: een 17 inch (of grotere) laptop met windows 10 preinstalled, het liefst een SSD (geen must), een fijn toetsen bord en een betrouwbare laptop welke lang mee kan. De laptop wordt veelal ingezet voor Officetaken en telewerken. Verder wordt er mee gesurfd en af en toe wat fotootjes bewerkt. Vanwege haar afstuderen op korte termijn is snelle levering een must. Verder wil ik jullie alvast bedanken voor het lezen en meedenken, ik hoop dat ik de forum regels aardig heb gevolgd.

Wat is je budget?
Het budget zit op plusminus 1100 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk thuis staan, de keren dat deze wordt meegenomen zijn sporadisch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De Asus laptop is haar goed bevallen, deze is inmiddels misschien wel 8 jaar oud...daarentegen is ze niet merkgebonden. Wel staan de bouwkwaliteit en degelijkheid hoog in het vaandel.Hieronder 2 Asus laptop geselecteerd, het budget is van een wat meer ondergeschikt belang

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N751JK-T7130H€ 1.349,-€ 1.349,-
1Asus R752LAV-T4479T€ 689,05€ 689,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.038,05

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11 22:39
Die pricewatch: Asus R752LAV-T4479T lijkt me een prima optie. Je kan er eventueel zelf nog een SSD inzetten.

• M1eske
Is het eenvoudig om zelf een hdd te clonen en de ssd in een laptop te bouwen of loop ik risico dat ik de garantie verspeel? Zelf denk ik dan aan een crucial 500gb bx versie in combinatie met een Corsair Cloning kit?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36
Is goed te doen, bestel dan wel een externe harddisk behuizing mee als je die nog niet heb, is het helemaal makkelijk en je houd er meteen een externe schijf aan over.

Hallo

• Logico
M1eske schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:24:
Is het eenvoudig om zelf een hdd te clonen en de ssd in een laptop te bouwen of loop ik risico dat ik de garantie verspeel? Zelf denk ik dan aan een crucial 500gb bx versie in combinatie met een Corsair Cloning kit?
De garantie verspelen zal niet gebeuren zolang je geen gekke dingen doet, het is een kwestie van wat schroefjes eruit draaien, de HDD los schuiven, eruit halen en vervolgens de SSD erin stoppen. Soms zitten er nog een metalen rail aan de zijkanten van de HDD maar dat is ook simpel los te schroeven en over te zetten op de SSD.

Overigens is het niet echt nodig om de HDD te klonen, als je gewoon een clean install van Windows installeert via USB of DVD worden de meeste drivers al automatisch gedownload. De dingen die je eventueel nog mist haal je vervolgens van de website van Asus. Het enige wat dan wel handig is om achter de hand te hebben is een andere PC of telefoon waarmee je de network drivers kan downloaden en over kan zetten voor het geval dat deze niet automatisch geïnstalleerd worden (je kan ze dan immers ook niet met de nieuwe laptop downloaden).

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
M1eske schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:24:
Ga er maar van uit dat je de garantie verliest aangezien je de laptop zal moeten openmaken en een onderdeel vervangt

• Logico
Azerion schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:42:
[...]

Ga er maar van uit dat je de garantie verliest aangezien je de laptop zal moeten openmaken en een onderdeel vervangt
Nope, vervangbare onderdelen als RAM en HDD/SSD kan je gewoon vervangen tenzij in de garantievoorwaarden staat dat dat niet het geval is en voor zover ik weet is dat bij Asus niet het geval. Bovendien zijn die onderdelen ook niet geseald en kan je dus altijd de oude onderdelen terugplaatsen zonder dat iemand er ooit iets van zal zien.

Je krijgt natuurlijk geen garantie van Asus op de nieuwe onderdelen, maar dat lijkt me logisch.

• M1eske
Ik krijg meer vertrouwen om het gewoon te gaan proberen zonder de HDD te clonen. Ik ben sowieso voor een clean install. Laatste vraag: De laptop komt met een OEM versie van Windows 10 home. Ik begrijp dat ik hier de benodigde iso voor dien te downloaden, maar heeft dat gevolgen voor de activatie van Windows of pikt de laptop dit zelf op als ik online ga?

• Logico
M1eske schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:58:
Ik krijg meer vertrouwen om het gewoon te gaan proberen zonder de HDD te clonen. Ik ben sowieso voor een clean install. Laatste vraag: De laptop komt met een OEM versie van Windows 10 home. Ik begrijp dat ik hier de benodigde iso voor dien te downloaden, maar heeft dat gevolgen voor de activatie van Windows of pikt de laptop dit zelf op als ik online ga?
De activatiecode zit meestal gekoppeld aan het moederbord waardoor de laptop het tijdens de installatie automatisch oppikt inderdaad.

Je kan het ook uitlezen in het BIOS of het door middel van powershell (je hebt dan onderstaand command nodig --> dat werkt in ieder geval via Windows 8.1, heb het nog niet in Windows 10 geprobeerd):

powershell "(Get-WmiObject -query ‘select * from SoftwareLicensingService’).OA3xOriginalProductKey"

Zorg overigens dat je de Windows ISO via de website van Microsoft download, dan weet je zeker dat het geen rotzooi mee installeert.

• M1eske
Iedereen bedankt vooral Logico, je advies heeft me echt verder geholpen! De laptop plus ssd zijn net voor 22.00 besteld, dus morgen komt alles binnen en kan het knutselen beginnen, ik heb er zin in!
Pagina: 1