[Samsung UHD TV] Is dit een goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
Ik ben van plan om een nieuwe TV te kopen en in mijn zoektocht is mijn oog gevallen op het model: --- pricewatch --- Samsung UE55JU7000L
Ik heb enkele reviews gelezen en de TV in de winkel, BCC, een keer bekeken.
Echter zit ik nog met enkele vragen, allereerst wat informatie wat ik van plan ben met deze TV.

Dingen die mijn keuze beinvloed hebben:
- Specificaties; 4K HD, Smart TV, Connectiviteit, 3D, Game modus.
- Grootte; 55", kijkafstand is ongeveer 4 meter.
- Flat screen
- Merk; Samsung, omdat ik al in het bezit ben van o.a. een mobiel van het merk Samsung en ik hier toch wel tevreden over ben.
- Qua budget acceptabel.

Aansluitingen:
- Humax HD FOX-C met externe HDD (min. 500GB) (Zeelandnet/DELTA)
- PS4
- Soundbar/soundplate/Home cinema systeem (keuze nog niet gemaakt)
- Netwerkkabel

Mijn activiteiten:
- Film/series
- PS4 games
- Zit na te denken over Netflix of HBO.

Vragen
- Kalibreren; kan ik dat ook zelf doen en wat zijn eventueel de kosten om dit te laten doen?
- PS4, Game modus en 4K; heeft iemand ervaring hiermee?
- Beeldverbeterende software; moet dat nog steeds allemaal uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:21
Vragen:
- Kalibreren; kan ik dat ook zelf doen en wat zijn eventueel de kosten om dit te laten doen?
Je kunt vaak de ideale de kalibratiewaarde online op forums vinden (google type nr + calibration / kalibratie). Daarnaast wil het niet altijd zeggen dat de ideale kalibratiewaarde / natuurgetrouw voor jou persoonlijk het mooist is, smaken verschillen ;).

Gamen: Hoe lager de reactietijd (ms) hoe beter.

4K: Theoretisch gezien zul je hier niet zo veel aan hebben, om de details van 55'' UHD te kunnen zien moet je kijkafstand tussen de 168 en 280cm zijn.
Voor HD is dit op 55'': 210 en 349cm, ik zou het prijsverschil dus spenderen aan een grotere HD TV (65'': 248, 413cm)

Theoretisch gezien wel, zeker voor de PS4/PC i.v.m. een verhoogde reactietijd (ms). Voor de Humax zou je het eventueel aan kunnen zetten als jij dit persoonlijk mooier vind.

-> Consumentenelektronica Aankoopadvies

[ Voor 96% gewijzigd door RVE_NL op 08-10-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 15:59
Ik heb dit model beeldkwaliteit is waanzinnig, maar je moet wel rekening houden dat dit model out-of-the-box geen Youtube 4K ondersteund omdat hij geen VP9 decoder heeft. De 2015 modellen ondersteunen wel VP9. Je kan echter de 2015 evolution kit kopen waardoor 4K youtube streamen wel mogelijk wordt en je daardoor ook gebruik maken van de Tizen software die standaard op de 2015 modellen staat. Dus je zou ook voor het nieuwe model kunnen gaan Samsung UE55JU7000L.

[ Voor 37% gewijzigd door BlacKstaR- op 08-10-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een verhuizing naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

BlacKstaR- schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:22:
Ik heb dit model beeldkwaliteit is waanzinnig, maar je moet wel rekening houden dat dit model out-of-the-box geen Youtube 4K ondersteund omdat hij geen VP9 decoder heeft. De 2015 modellen ondersteunen wel VP9. Je kan echter de 2015 evolution kit kopen waardoor 4K youtube streamen wel mogelijk wordt en je daardoor ook gebruik maken van de Tizen software die standaard op de 2015 modellen staat. Dus je zou ook voor het nieuwe model kunnen gaan Samsung UE55JU7000L.
Ehm, de 55JU7000 welke de TS het over heeft is een 2015 model ?
RVE_NL schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:18:
Vragen:
Je kunt vaak de ideale de kalibratiewaarde online op forums vinden (google type nr + calibration / kalibratie). Daarnaast wil het niet altijd zeggen dat de ideale kalibratiewaarde / natuurgetrouw voor jou persoonlijk het mooist is, smaken verschillen ;).
Kalibratie waarden overnemen van een forum kan goed gaan. Echter elke tv is verschillend en daarmee dus ook de calibratie. Wil je echt goed calibreren zul je het of zelf moeten doen of een expert het laten doen. Er zijn tegenwoordig setjes te koop rond de 100-200 EUR waarmee je dit uitstekend zelf kan doen. Je moet je er echter wel in verdiepen en het is niet zomaar een programma starten en een knop indrukken. Je leert aan de andere kant wel een hoop van instellingen en het hele kleur systeem. Ik zou het iedereen aanraden :)

Dit alles hebben gezegd is de JU7000 een prima TV voor zijn geld.
J_aimy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:12:
Vragen
De game modus van de laatste Samsung modellen is prima naar wat ik heb gelezen. Een lage vertraging van rond de 20-30 ms.

Beeldverbeter instellingen wordt aangeraden om uit te zetten inderdaad. Er staat op verschillende fora besproken wat je kan doen om deze tv zo goed mogelijk weer te laten geven. Ik heb begrepen dat zo uit de doos er nogal wat fout staat, dus het is zeker interessant dit uit te zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door TTLCrazy op 16-10-2015 16:50 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied