Toon posts:

Aankoop 5.1 surround set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik ben opzoek naar een 5.1 surround setje met de achterste speakers die draadloos zijn waardoor ik geen kabels moet leggen tot achter de zetel :)
Budget is 300 euro en ik weet ook dat het beter is voor een receiver te kopen en daarop verder te bouwen maar dat budget heb ik nu niet. binnen een jaar of 10 komen de veranderingen en kan er natuurlijk een betere installatie komen...

Het zou dienen voor tv te kijken via onze digibox, ps4 en wii console via deze installatie te laten horen.
Heb al effe rondgekeken en ben op deze uitgekomen.
Is iets boven het budget maar deze achterspeakers zijn draadloos.

http://www.homecinemacent...641/philips-htb5580g.html

Heb gezocht hier achter een review maar helaas is er hier geen van dus bij deze hoop ik dat we via deze weg eruit geraken voor de aankoop te doen of een alternatief te doen.

Greets Domi ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Draadloos is altijd wat verneukeratief in dit soort gevallen. Je hoeft met deze set dan wel niet de kabels van de voorkant naar de achterkant te trekken, maar je hebt achter gewoon kabels: achter heb je een unit waaruit twee speakerkabel naar de speakers lopen. Tevens zal je ook 230 Volt moeten hebben om achter van stroom te voorzien.

Verder biedt deze set niet heel veel ingangen om apparatuur aan te sluiten: één optische ingang, één digitale coax en één analoge stereo. De Wii kan stereo analoog, de PS4 doet optisch en dan is het te hopen dat de Digitbox een digitale coax uit heeft. Anders moet je naar een converter kijken (welke een paar tientjes kost). Dus met de huidige apparatuur kom je precies uit, maar je zit tevens meteen aan de max van aansluitingen. Al zijn er wel adapters waar je mee kan werken.

Tevens een schopje van AUD naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de misplaatsing ! :(

wat ik hieruit kan stellen is dat ik die set gewoon moet lingsleggen aangezien deze mijn voorziende apparaten niet kan aansluiten enzo.

Hopelijk komt er iemand met een alternatief ofzo af binnen de 300 euro budget :)

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat de wens om met draadloze rears te werken je keuzemogelijkheden behoorlijk beperkt. Daarnaast is het een lastig budget om daarbinnen iets te vinden. Misschien zou je kunnen overwegen om iets tweedehands te kopen.

Verder graag het doen van groeten achterwege laten; dat is niet de bedoeling op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we moeten hier precies nog veel leren.
zou een optie dan bestaan voor bijvoorbeeld een soundbar te zetten voor de tv ?
Binnen 5-10 jaar gebeuren er grote veranderingen en zou dan ook voorzieningen willen steken voor surround.... daarmee dat mijn budget nu laag ligt en ik eigenlijk al blij ben als het standaard geluid van de tv speakers verdwenen zijn. beetje meer klank in de speakers als misschien wat bass ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is deze geen goede oplossing ?

http://www.bol.com/nl/p/o...t-zwart/9200000035656954/

receiver is denk ik goed na wat previews gelezen te hebben maar, vind deze niet voor aparte koop om dan daarop 2 speakers en misschien center op aan te sluiten.
ik vermoed ook dat ik voor die 3 speakers niet zal toekomen met misschien 150 euro en zit er zeker geen sub bij.
daarmee hoop ik lichtjes dat deze set een goede basis is om dan op de receiver verder te kunnen bouwen door nieuwe speakers en sub te kopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Ik zou dan wel het setje kopen met actieve subwoofer, anders is het aansluiten van een eventuele nieuwe subwoofer een stuk lastiger.

Onkyo heeft 5.1 setjes met actieve subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens opzoeken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is de volwassener geworden :)
wel nog juist effe wachten tot volgende maand

Acties: