Nieuwe PC +- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• jaccoveen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 18:40
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Met dit nieuwe systeem zou ik graag de nieuwste games op 1080P willen spelen (1920×1080), eventueel hier en daar een filmpje renderen in pinnacle, maar dat stelt niet zoveel voor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs van de PC mag tot een max van 1100 euro. het assembleren van de PC doe ik zelf. eventueel het versturen zit er ook niet bij in.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung EVO 500GB SSD, en ook een WD 1TB schijf, Windows 8.1 Pro is ook aanwezig. schem/muis/beeldscherm is ook al in bezit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb verder alle componenten nodig voor de PC..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken maakt het niet heel veel uit. in het verleden slechte ervaring gehad met ASrock, deze liever niet in de build stoppen, verder is er wel een lichte voorkeur voor MSI en Corsair.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een build zijn die zeker 3~5 jaar mee kan, en ook nog wel de nieuwste games op 1080P gespeeld kan worden. het moet uitenraard niet teveel herrie maken maar dat spreekt voorzich (de kast van NZXT lees ik nog wel eens over dat die veel herrie maakt, dus die mag eventueel ook wel anders.
verder wil ik een kast waar de kabelmanagement goed is, waar je de kabels zoveel mogelijk kan wegstoppen zoals bij de NXZT. ik zou graag een optische aansluiting zien voor het geluid, (kan ik mijn PC aansluiten op mijn reciever.
De voeding graag modulair, of deels modular. zodat de kabelmanagement goed komt

Ga je overklokken?
Opzich ben ik niet van plan om te gaan overclocken, daarom gaan veel van jullie zeggen de K versie is dan overkill. snap ik maar stel je voor dat ik in de toekomst er anders over ga denken. dan heb ik hem al wel en hoef ik dan niet nog eens een nieuwe proc te kopen.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van de lezers, dat ze reageren op mijn build, wat ze er van vinden, en eventueel naar mijn mensen met alternatieven komen. zo heb ik bijvoorbeeld in mijn build de MSI GTX970 zitten maar ik ben nog aan het bekijken of dat niet beter een R9 390 kan worden. daar wil ik graag bij geholpen worden. en verder is alle feedback welkom.

Hier is dan mijn build.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,49€ 265,49
1MSI Z170A GAMING PRO€ 139,90€ 139,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
2Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14R€ 51,95€ 103,90
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.064,09

Ik twijfel nog tussen deze twee videokaarten.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 347,-€ 347,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,95

Alvast bedankt :) :)

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Overklokken! Ik snap het wel. Maar toch, wanneer je om advies vraagt hangt veel samen met overklokken.
Unlocked cpu, z-mobo, wattage voeding, aftermarket koeler etc. Het is een soort kettingreactie. Aftermarket koeler kan soms weer een wijziging kast inhouden ivm hoogte koeler, airflow...
Mede hierdoor komen altijd de reacties die jij bedoeld op gang.

Dan nog 1 opmerking wat betreft overklokken. Het is leuk om te doen en zoals dan ook vaak wordt vermeld voor de hobby! Het is niet te doen voor performance gain. Punt. (Vooral niet in een later stadium, juist dan wegen de extra gemaakte kosten niet op tegen een nieuwe gpu)

Gpu liggen zeer dicht bij elkaar. Zowel budget als prestatie. Het schijnt dat Nvidia net iets beter presteert op 1080P. Daarentegen wint AMD weer nipt van Nvidia op hogere resoluties.
Pinnacle ken ik niet. Ik zou zeggen ''Google'' op Pinnacle+Cuda! Eventueel kan dat de doorslag geven.

Je kast is blauw+window en alle overige onderdelen rood. Foutje? Je kunt evt uitwijken naar Fractal of Cooler Master. Lees even de reviews bij de NZXT. Het is een beetje beste keus tegenover voordelige keus waarbij NZXT de voordelige is.

Dual channel. Neem geheugen van 2x4GB ipv 1x8.

Voor de rest prima en rond budget.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• jaccoveen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 18:40
Leijenaar schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:23:
Je kast is blauw+window en alle overige onderdelen rood. Foutje? Je kunt evt uitwijken naar Fractal of Cooler Master. Lees even de reviews bij de NZXT. Het is een beetje beste keus tegenover voordelige keus waarbij NZXT de voordelige is.
haha, kast is inderdaad een foutje, is gewijzigd, bedankt voor de oplettendheid.
Leijenaar schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:23:
Dual channel. Neem geheugen van 2x4GB ipv 1x8.
Als je goed gekeken hebt is het 16GB 2×8GB :)

ik ga wel eens even googlen, pinnacle is niet een heel zwaar programma, is meer huis en tuin en keuken editen, net iets meer dan movie maker :P

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
yw, daar doen we het voor.

Ah 2 losse reepjes gepakt ipv 1 dual kit. Ik had er op geklikt en dan zie je 1 los item. Bij een dual channel kitje zie je dan bij de specs staan dat het 2x8 is met een totaal van 16.

Ik dacht dat wanneer je een kitje van 2 koopt dit geheugen getest is als kit en als het ware bij elkaar past. Ik vind persoonlijk dat 2 losse reepjes (zelfde merk en grootte) hetzelfde moeten doen en misschien doen ze dat ook wel. In ieder geval heb je met een kitje wel de garantie dat het zo werkt.
Voor overige verschillen (als die er zijn) moet ik toch echt een medetweaker om raad vragen.

hier staan niet mijn pc onderdelen!