Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starr0w
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 22:43
Ik heb een probleem met de tijdelijke internet files op mijn pc:
Als ik Disk Cleanup laat draaien geeft deze aan dat er 23,1GB (!!!!!) "temporary internet files" kan gewist worden. Dit wordt zowel door Disk Cleanup als CCleaner getoond. Na de cleanup door beide programma's blijven die 23,1GB gewoon staan. Op geen enkele manier kan ik deze verwijderen. Ik kan niet eens de files vinden op mijn harde schijf.
Na heel wat opzoekwerk op internet lees ik een paar dingen: niemand lijkt echt te weten waar de Edge browser deze files opslaat. Microsoft beweert dan weer dat bij het opruimen de tijdelijke files van de laatste 7 dagen niet gewist kunnen worden (maar ik gebruik Edge al meer dan een maand niet meer). Enkel Chrome.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die enorme massa kan verwijderen? Op temporary internet files gaan staan en dan view files klikken toont mij een zo goed als lege map. Is de indicatie dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:12
Normaal ben ik niet zo'n grote fan ervan, maar heb je ccleaner al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 20:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Starr0w schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:30:
[...]
Dit wordt zowel door Disk Cleanup als CCleaner getoond.[...]
ja dus

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Starr0w schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:30:
Microsoft beweert dan weer dat bij het opruimen de tijdelijke files van de laatste 7 dagen niet gewist kunnen worden (maar ik gebruik Edge al meer dan een maand niet meer).
Heb je daar een bron van? Dat zou een security / privacy issue zijn!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 02:24
Als ik de bestanden (in de vier submappen) van die zo goed als lege map leeg gooi, ga ik van 1.06 gb naar 6.73 MB.

Lijkt er dus op dat de bestanden, in mijn geval, echt wel daar staan. Ik gebruik de edge zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
Staan in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE en C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Low\IE

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 02:24
Occy74 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:07:
Staan in C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE en C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Low\IE
Dat dacht ik ook, maar begin mij twijfels te krijgen of dat zo is.

Bij mij zijn die mappen nu echt leeg, maar er wordt niets aangemaakt als ik browse met Edge. De teller in Disk Cleanup loopt echter wel op naar ondertussen 46 Mb.

\\edit:
het lijkt er op dat ze hier ergens staan:
C:\Users\****\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\Cache

\\edit 2:
of eigenlijk in verschillende(?) submappen van:
C:\Users\****\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\

\\edit 3:
Ze staan er wel. Ik heb namelijk de volgende map:
C:\Users\****\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe
helemaal leeg gegooit, waarna mijn Temporary internet Files naar 17.1 MB ging.
Edge doet het dan niet meer ;) , maar dat had ik van te voren zelf ook al wel aan zien komen :+

\\edit 4:
voor de statistieken nog even de powershell om edge weer te laten werken:
Get-AppXPackage -AllUsers |Where-Object {$_.InstallLocation -like "*SystemApps*"} | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

[ Voor 47% gewijzigd door Sebbie2006 op 08-10-2015 11:13 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Gewoon via de GUI van Edge de tijdelijke internet bestanden verwijderen.
http://windows.microsoft....ng-history-microsoft-edge

Als je recent hebt geupgrade naar Windows 10 dan moet je misschien niet kijken in Edge maar juist IE. Standaard opent Edge via je taakbalk. Internet Explorer de oude versie kun je vinden in je start-menu.
http://windows.microsoft....nternet-explorer#ie=ie-11

Ohja en als dat niet werkt is het misschien een ideetje om een nieuw gebruikersprofiel aan te maken. Helaas heeft Windows 10 die functie Easy Transfer voor gebruikersprofielen verplaatsen niet meer naar mijn weten. Veel werk om dat te doen is dat niet. Kopieer de inhoud van de libaries (documenten, afbeeldingen, downloads, favorieten videos en muziek) van je oude naar je nieuwe profiel.

[ Voor 6% gewijzigd door donderdraak op 08-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starr0w
Al de vorige suggesties heb ik al geprobeerd:

http://answers.microsoft....fd2604de391?page=5&auth=1

In deze link wordt het meeste aangekaart. Mij lijkt het dat Disk Cleanup (en CCleaner) deze wel tonen, maar dat ze er niet echt zijn. De folders zijn echt wel leeg en de 23GB (in mijn geval) zijn nergens te bekennen. Blijkbaar is er iets mis met een file die foutief rapporteert naar Disk Cleanup toe.
Vervelende bug eerder dan een echt probleem... hoop ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starr0w
Bor schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Heb je daar een bron van? Dat zou een security / privacy issue zijn!
Kan het niet meteen vinden maar het stond ergens als antwoord op de Microsoft fora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starr0w
Opgelost: Bij settings, privacy, background apps: Miscrosoft Edge uitschakelen.... et voila...nu lukt de cleanup wel :-)
Pagina: 1