Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:11
Situatie : ik plaatste een USB-stick, blijkbaar maakte de connector verkeerd contact en de computer viel uit. Na het opstarten krijg ik de melding dat de BIOS geflashed wordt en het systeem niet uitgezet mag worden. Dit gebeurt na meldingen van de onboard NIC, er zit een wachttijd van ongeveer 30-40 sec. aan vast voordat de flashmelding komt.

Hier komt het systeem niet meer uit. Als ik een firmware op een stick zet en met USB-flashback iets wil doen dan gaat het ledje in de USB-flashback/ROG knop niet branden. CMOS is ook al gereset. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Wat voor filesystem gebruik je voor je USB stick, en hoe groot is deze (FAT32/NTFS/ iets anders).
Vaak word er voor grotere USB sticks NTFS gebruikt, maar niet alle apparaten buiten Windows om, kunnen hier altijd even goed mee overweg. Ook pakken apparaten (ik hou het even wat globaal, want om bijv software van een TV up te daten word ook vaak een USB stick gebruikt) niet altijd grote USB sticks (groter dan 2 of 4GB soms).

Meeste apparaten kunnen wel met FAT32 overweg. Ik zou ik proberen de stick zo leeg mogelijk te houden, dus alleen de update (en evt noodzakelijke bestanden) erop en voor de rest niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
Waarom niet gewoon flashen vanaf je mobo zelf?

In je bios gaan, naar tool en dan naar ez flash? Ik gebruik dit ook altijd om mijn mobo's te flashen en heb ook zijn Rampage V extreme zo geflashed.

Gewoon je download van bios even op je SSD / HDD zetten in een map die makkelijk te herkennen is, en dan kun je die via ez flash aanklikken en dan dubbelklik op je bestand. En dan flashed hij in 30 seconden en klaar :P

[ Voor 35% gewijzigd door rolandos582 op 09-10-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:11
MB is retour, BIOS was niet toegankelijk. CMOS batterij er nog uitgehaald, memory gecontroleerd etc. Geen houden aan. Eens kijken wat de leverancier ervan vindt... USB stick was trouwens NTFS/FAT32 en FAT geformatteerd (3 pogingen dus). Dank voor jullie reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door grimlock op 09-10-2015 14:26 ]