Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag wil ik mijn InDesign weer eens aanslingeren, na een potje worstelen met Premiere (wat prima ging).

Zodra ik InDesign open krijg ik een melding die ik nog niet eerder gezien heb, zie afbeelding hieronder. Het maakt hier niet uit waar ik op klik voor mijn gevoel. Alle 3 de keren gaat het programma verder met opstarten. Hierna komt het Welkomstscherm met de tip van de dag. Deze wil ik graag uitzetten zodat het progamma meteen opent maar daar krijg ik de kans niet eens toe.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/InDesign%20herstel.png

Wat ik vandaag geprobeerd heb:
* Opnieuw opstarten van mijn MacBook Unibody (eind 2008 model)
* InDesign verwijderd met het CC panel via de menubalk
* InDesign opgestart zonder internetverbinding (mogelijke oplossing die Adobe aandraagt)
* In plaats van InDesign los op te starten meteen een document openen, geen resultaat.
* Meteen bij het opstarten CMD-ALT-CTRL-Shift indrukken om zo de voorkeuren weg te gooien, ook zonder resultaat.

Mijn MacBook heeft genoeg schijfruimte vrij (>10GB) en RAM. Ik draai op OSX 10.11 (El Capitan).

Ik ben vergevorderd in OSX maar deze gaat mij even boven mijn petje. Omdat het CC pakket mij al genoeg gekost heeft wil ik niet in de (systeem)bestanden zitten klooien, waar ik bij andere software niet zo heel bang voor ben.

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 07-10-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat gaat er nou exact mis?

Dat mis ik namelijk even. Je krijgt een optie voor herstel, maar daarna start het wel gewoon door en kan je verder werken dan is het toch goed?

Het lijkt erop alsof je automatisch een corrupt bestand opent ergens en dat zal ergens in een userpreference staan waardoor het bij uninstallen indesign niet meegaat.

Loop je opties na of er niet ergens een plugin / settingsbestand mee gestart wordt en disalbe die eens.

Of probeer eens een nieuw user-profiel aan te maken op je mac en daarmee op te starten (dan weet je dat het in jouw user-profiel zit)

[ Voor 13% gewijzigd door Gomez12 op 07-10-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:50:
Je krijgt een optie voor herstel, maar daarna start het wel gewoon door en kan je verder werken dan is het toch goed?
Na de optie voor herstel krijg ik het welkomstscherm met de tip van de dag. Meteen na het verschijnen daarvan klapt InDesign er uit.
Het lijkt erop alsof je automatisch een corrupt bestand opent ergens en dat zal ergens in een userpreference staan waardoor het bij uninstallen indesign niet meegaat.

Loop je opties na of er niet ergens een plugin / settingsbestand mee gestart wordt en disalbe die eens.
De voorkeursbestanden kan ik verplaatsen, dat heb ik nog niet geprobeerd. Eens kijken wat er dan gebeurt. Plugins worden bij mijn weten niet opgestart, die heb ik simpelweg niet. Dan zou het een settingsbestand zijn. (voorkeuren)
Of probeer eens een nieuw user-profiel aan te maken op je mac en daarmee op te starten (dan weet je dat het in jouw user-profiel zit)
Deze tip, die ik ook geregeld zelf geef had ik ook nog niet geprobeerd... In een ander gebruikersprofiel wat op mijn MacBook al ingesteld stond is er niets aan de hand.

Ik ga eerst aan de slag met het verplaatsen van de voorkeuren.

EDIT: Na het heen en weer slingeren van wat voorkeuren ben ik in ieder geval de melding van hierboven kwijt. InDesign start nu op tot het welkomstscherm en klapt er dan alsnog uit. Schermopname volgt.

Saai filmpje van wat er gebeurt:
http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/InDesignfout.mov

[ Voor 8% gewijzigd door sypie op 07-10-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik heb ook eens van dit soort problemen gehad, niet meer willen opstarten, functies die het niet doen ect. Was wel bij illustrator.

Wat bij mij toen heeft gewerkt is een volledige herinstallatie. Dus eerst de adobe apps verwijderen via het CC programma, en daarna het CC programma zelf verwijderen zodat er niets achterblijft.

Daarna door de computer om deze echt adobe vrij te maken.

Mooie van CC is dat installeren van een app een makkie is.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Deze tip net uitgevoerd: Alles via de Adobe CC applicatie verwijderd en daarna door diverse mappen op diverse locaties om alles van Adobe weg te gooien.

Na een herstart de Adobe CC applicatie weer geïnstalleerd en daarna alleen InDesign. Helaas crasht die nog net zo hard als voor de tijd... En om nou het hele crashreport hier neer te zetten lijkt mij ook iets te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:36
Deze tip, die ik ook geregeld zelf geef had ik ook nog niet geprobeerd... In een ander gebruikersprofiel wat op mijn MacBook al ingesteld stond is er niets aan de hand.
Het herinstalleren heet dan niet zoveel zin lijkt me.

Probleem zal dan toch echt moeten zitten in de lokale settings/caches/permissions van je gebruiker, wat heb je allemaal al verwijderd aan instellingen?

Ik neem aan minimaal:

/Users/[User Name]/Library/Preferences/Adobe InDesign/Version #
/Users/[User Name]/Library/Caches/Adobe InDesign/Version [#]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wacht... Ik heb de caches ongemoeid gelaten.

Nu weer alles weggegooid, inclusief bovengenoemde mappen. Ik heb in de Preferences alles van Adobe weggegooid, baadt het niet dan schaadt het niet. Ik ben ook niet zo'n geavanceerde gebruiker dat ik alles tot in de puntjes heb ingesteld.

Ik heb ook nog in /Library/Preferences dingen weggegooid, dus niet in mijn gebruikersmap maar in de systeemmap.

EDIT: Het verwijderen van de caches heeft geen oplossing geboden, helaas.

EDIT 2: Na het opnieuw installeren van InDesign, het verwijderen van de caches én het opstarten met CMD-ALT-CTRL-Shift (opnieuw aanmaken voorkeuren) wilde InDesign wél weer opstarten.

Het probleem lijkt hiermee (voorlopig) dus opgelost. Bedankt allen voor het meedenken.

[ Voor 110% gewijzigd door sypie op 10-10-2015 16:47 ]

Pagina: 1