Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kansloze BOA m.b.t. parkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 01:52
Beste lui op dit forum,

Vandaag heb ik toch weer bijna een poging tot doodslag moment gehad tegen een BOA.

De reden luidt:

Ik krijg een leenauto van de garage mee, allemaal prima, leuke Volvo 940 Turbo.
Ik gezellig met een vriend even een rondje wezen rijden, en om de avond af te sluiten even een broodje kebab wezen halen in Hilversum, althans, dat was de bedoeling, dit liep echter iets anders af.

Normaal gesproken heb ik een Yaris, met een groot bakje vol met muntgeld om te parkeren, en zoals altijd rij ik eerst langs de automaat om een kaartje te halen, en daarna zoek ik mijn plekje op.

Dit keer was het echter redelijk vol, en had ik in de Volvo geen parkeermuntjes, maar gelukkig kan je ook pinnen.

Na lang zoeken had ik een plekje gevonden, auto netjes neergezet, op slot gedaan en naar de automaat gelopen om maar even een ticket te halen.

Loop ik terug (4 minuten lopen, moet om een bioscoop heen lopen, andere automaat vlakbij de auto was defect) staat er een BOA (rotvent) met zijn apparaatje foto's van de auto te maken.

Ik vraag wat er aan de hand is, 'U krijgt van mij een bekeuring voor het niet hebben van een parkeerkaartje'

Ik laat hem het kaartje zien, waarop snel volgt, op het moment dat ik ging controleren lag er geen kaartje, sorry meneer'

Ben ik nou gek of wordt mij gewoon een oor aan genaaid door die BOA's tegenwoordig?

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31
Ik zeg,, voor laten komen.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:46
Even lekker kort gezegd ja.

Laat maar idd ''even'' voorkomen

• Speakerfreak95
En hoe kan ik dat aanvechten? Met pech ben ik dan nog meer geld kwijt, en het schijnt wel vaker te gebeuren hoor ik van verschillende bronnen.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:51
Lijkt mij dat als jij de tijd van het verbaal en de tijd die op je parkeerkaart je staat vermeld in een bezwaar dat er geen enkele officier van justitie Is die die boete niet nietig verklaard. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat mensen geen parkeerkaartje kunnen kopen natuurlijk.

Waarschijnlijk gewoon een BOA die een rot dag had. Maar wat wil je ook tegenwoordig zij krijgen elke dag te maken met het afvoerputje van de samenleving tegen een laag salaris.

HD4Life @ Full-HD

• Speakerfreak95
Davidshadow13 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:17:
Lijkt mij dat als jij de tijd van het verbaal en de tijd die op je parkeerkaart je staat vermeld in een bezwaar dat er geen enkele officier van justitie Is die die boete niet nietig verklaard. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat mensen geen parkeerkaartje kunnen kopen natuurlijk.

Waarschijnlijk gewoon een BOA die een rot dag had. Maar wat wil je ook tegenwoordig zij krijgen elke dag te maken met het afvoerputje van de samenleving tegen een laag salaris.
Wellicht klink ik nu bot, maar die keuze maak je toch bewust? Dat je een slecht salaris krijgt, en je ongeveer gelijk staat met een hoopje stront in de samenleving is totaal niet mijn probleem.

Had je maar een hogere opleiding moeten gaan volgen, klinkt bot, maar het is (helaas) wel de realiteit.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31
Speakerfreak95 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:16:
[...]

En hoe kan ik dat aanvechten? Met pech ben ik dan nog meer geld kwijt, en het schijnt wel vaker te gebeuren hoor ik van verschillende bronnen.
Lees eens wat rond op het internet, in de basis gaat het er om dat je moet aantonen dat je de parkeerbelasting betaald hebt en dat kon je. Dat is namelijk direct aan jou gelinkt.

Maar als je verhaal niet klopt om 4 minuten onderweg te zijn naar je parkeermeter ga je nat als dat in werkelijkheid niet meer dan een minuut duurt natuurlijk.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:17

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik denk dat je er goed aan gedaan zou hebben om het even te filmen. Dan heb je bewijs dat het parkeerkaartje aanwezig was op het moment van de boete. Dan sluit je enige tijdverschillen tussen de parkeerautomaat en de parkeerwacht uit die in jouw nadeel kunnen werken. Het sluit ook uit dat jij naderhand bij een andere parkeerder nog een oud kaartje gescoord hebt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:13
Maja, vier mensen voor je..
Oudje die er niets van snapt...

Voila 4 minuten ...

Computers are useless. They can only give you answers.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:51
Plus even foto maken van de defecte parkeer automaat welke het dichtst bij was. Als je dat nog in een bezwaar verwerkt kom je zo aan die 4 minuten.

En als het tot bij de rechter komt Is er echt geen rechter die jouw geen gelijk gaat geven als jij alle bewijzen hebt en het echt 4 minuten is.

HD4Life @ Full-HD

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:36
Aan de andere kant, die BOA krijgt de hele dag alleen maar smoesjes te horen als hij een bekeuring uitschrijft. Hij heeft natuurlijk geen idee dat jij helemaal er omheen bent gelopen en kan dat nooit controleren.

Of gooi ik nou de knuppel in het hoenderhok? :)

Edit: Oei, te snel gelezen. Inderdaad, jij komt terug met een parkeerkaartje en dan alsnog een bekeuring geven is wel heel kinderachtig..

[ Voor 21% gewijzigd door KaiseRRuby op 07-10-2015 22:36 ]

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 15:18
Weet niet wat je tot op heden gedaan hebt, maar als je dit wilt aanvechten moet je bewijs hebben zoals anderen al aangeven;

zorg dat je als bewijs hebt;
- je parkeerkaartje;
- foto met tijd en datum waarop staat dat die automaat defect is --> waardoor je een stuk moest lopen (als je die nog niet hebt, zou ik even daarheen gaan om die foto nu iig. nog te maken) ;
- even, nu het nog vers in je geheugen zit, alles opschrijven (op welke tijd je wat hebt gedaan).

Daarna vanavond nog even bezwaar aantekenen (Staat op je bon hoe je dat kan doen). Als je dat doet zou ik ook even kort beschrijven wat de gang van zaken is en dat stuur even een KOPIE van je parkeerbonnetje mee (evt. ook foto van de automaat).

Ik denk dat het dan wel goed moet komen. Ga je daarna in beroep (bij afwijzen bezwaar), dán gaat het je pas extra geld kosten.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:19:
[...]

Wellicht klink ik nu bot, maar die keuze maak je toch bewust? Dat je een slecht salaris krijgt, en je ongeveer gelijk staat met een hoopje stront in de samenleving is totaal niet mijn probleem.

Had je maar een hogere opleiding moeten gaan volgen, klinkt bot, maar het is (helaas) wel de realiteit.
Je doet inderdaad wel een beetje bot en uit de hoogte. 'Even' een 'hogere' opleiding volgen zit er niet voor iedereen in, en er is helemaal niets mis met het feit dat iemand een legitieme baan heeft en voor de overheid / gemeente of welk orgaan dan ook werkt. Deze persoon gelijk stellen aan een hoopje stront, zet jou ook niet veel hoger dan dat natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, is het wel flauw dat je een boete krijgt als je op dat moment ook al een kaartje had gekocht. Aan de andere kant, die BOA doet ook maar gewoon zijn werk en is vast niet bevoegd om hier van af te wijken. Daar heb je andere ambtenaren voor, die een prima 'hogere' opleiding hebben en netjes naar jouw betoog gaan luisteren, waarna ze je boete vernietigen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Speakerfreak95 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:19:
[...]

Ik zou zo dolgraag dit soort werk voor een dagje willen doen, alleen maar om zulke boetes te kunnen uitschrijven. Toch een droombaan (ok, met kut salaris) om juist die neerkijkende mannetjes even van wat extra centjes te ontdoen?

Ik zal je jouw scenario even opnieuw schrijven:
Jij en je vriend komen daar aan, zien dat parkeerautomaat kapot is. Jij zegt tegen die vriend, blijf hier even bij de auto, voor het geval er een gast langskomt, kan je het meteen melden en ga ik kaartje halen.

BOA komt eraan, vriend verteld van de kapotte machine en maakt praatje, 4 minuten gaan voorbij en daar ben jij met je parkeerkaartje. Allemaal glimlach en snel aan de kebab.

Oor aan genaaid? Absoluut, met een fijn vleugje stront als desert.

Ik werkte vroeger in een kantoor met direct zicht op een invalide parkeerplek, dat was pure humor welke idiote excuses mensen allemaal bedachten als ome agent even kwam kijken waarom daar een auto stond.. maar wie zou nu steeds bellen dat daar een auto stond? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2015 23:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zodra de dichtsbijzijnde betaalpaal kapot is, en de BOA verifieerd dit, dan moet hij toch begrijpen dat juist hij 'de wet overtreed' als hij jou alsnog die boete uitschrijft....

NRG

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Davidshadow13 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:17:
De officier van justitie komt hier niet bij kijken. Het gaat namelijk om een naheffingsaanslag voor de parkeerbelasting. Het betreft hier vermoedelijk ook geen BOA, want dat hoeft een parkeerwacht ook niet te zijn.

Zolang het parkeerkaartje maar gold op het tijdstip waarop de parkeerwacht heeft geconstateerd dat er geen kaartje achter de voorruit lag, zal je in bezwaar dan wel in beroep bij de rechtbank wel gelijk krijgen en zal de naheffingsaanslag vernietigd worden. Wanneer als gevolg van de tijd die het kost om te lopen van/naar de andere automaat het parkeerkaartje een begintijdstip heeft na het op de naheffingsaanslag vermelde tijdstip, dan zal het een strijd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door voske op 08-10-2015 00:08 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56

RvL

BOA'S....

Ik ken daar ook nog wel een leuk verhaal over. Mijn schoonouders hebben een tijdje een Hyundai Tucson gehad.

Zij hebben ooit een BOA die nog op het terrein liep terug geroepen om te vragen waarom ze een bekeuring kregen terwijl het kaartje netjes voor het raam lag. Antwoord van de vrij kleine BOA in kwestie: ik kon door de hoogte van uw auto het kaartje niet goed zien. Het kaartje moet goed zichtbaar voor het raam liggen.

Weerwoord dat het kaartje goed zichtbaar voor het raam lag werd afgedaan met 'u wil toch zelf zo'n grote auto rijden'... 8)7

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:32

vhal

ಠ_ಠ

GerardVanAfoort schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:24:
Zodra de dichtsbijzijnde betaalpaal kapot is, en de BOA verifieerd dit, dan moet hij toch begrijpen dat juist hij 'de wet overtreed' als hij jou alsnog die boete uitschrijft....
BOA en begrijpen in 1 zin gaat helaas niet vaak op....

Ik zou maar even een briefje schrijven naar de gemeente.

Strava

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Aantonen dat er een kaartje was toen de BOA begon met schrijven is juist goed te doen aangezien er met pin betaald is.
Daarmee kan je ook aantonen bij welke paal je het kaartje hebt gehaald en hoe lang je er dus over zou kunnen doen.

Duidelijk verhaal, bezwaarschrift indienen met foto's van defecte zuil die dichtbij stond en dan denk ik niet dat je hoeft te betalen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 17:07
Je krijgt een beschikking van de gemeente (het betreft gemeentebelasting). Hierop kort en bondig en vriendelijk bezwaar tegen maken met een zakelijke opsomming van de feiten. Lopen ranten over BOA's zoals je hier doet schiet je geen moer mee op.

BOA's hebben in veel gevallen een duidelijke taakomschrijving. Controleren op AANWEZIGHEID van een kaartje, zo niet, bon uitschrijven (met enige speling en een blik naar de parkeerautomaat of er mensen bezig zijn om een kaartje te halen). Niets meer en niets minder. Dus ook niet het ter plekke beoordelen van mondelinge bezwaarschriften.

Nogmaals, zodra je de beschikking binnen hebt, net briefje naar de gemeente met kopie van je eigen kaartje. kost je 90 cent.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met deze insteek, toon en totaal gebrek aan eigen inzet om even uit te zoeken hoe de bezwaarprocedure in elkaar steekt zie ik het nut van dit topic niet in. En voordat het afzakt tot een "bash de BOA" verhaal, hang ik er dus een slotje aan.

Je ervaring delen en je mede-Tweakers om advies vragen hoe je dit het beste kan opvolgen is prima, maar niet zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.