Toon posts:

Bios is fucked up, plse help....is niet mijn pc!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
P200 (geen mmx)
format c: vervolgens wil ik alles clean installen

Na alle mogelijk bootvolgordes geprobeerd te hebben krijg ik opeens de melding:

CMOS checksum error --- default loaded

All mijn instellingen werken dus niet, en hij start op 75 mhz.

De primary slave etc...detecteerd hij wel !

Vervolgens kan ik op f1 drukken om door te gaan waarna aangeeft dat de verkeerde diskette erin zit.

het gaat om een speedeasy, omdat ik niet weet welke gegevens krijgen jullie ze allemaal:

awardmodular v4.5 51pg
p5I 430vx-250dm explorer II bios v3.4s

KAn het zijn dat mijn batterij leeg is of zo , en zo ja kan je dat dan verwisselen zonder dat je echt alles kwijtraakt?

Of is het wat anders??

Antwoord aub een beetje uitgebreid want van biossen weet deze jongen helemaal niets!

thx

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
- Reset de bios ff dmv een jumper op het mobo

- Meet batterijtje ff door met je multi-meter

- Succes :) :+

Verwijderd

Load setup defaults in bios doen, anders ff battry eruit halen er weer in.

Verwijderd

Je kan proberen de default settings (fabrieksinstellingen) te laden, kijken of dat werkt. En ga gewoon USER doen bij de CMOS setup. Dus HDD DETECTION en bij STANDARD CMOS SETUP alles handmatig instellen.
Als je HD bijvoorbeeld 2 gig is, doe je HDD DETECTION (in de BIOS dus), dan krijg je een lijst van gevonden HD's, en moet je degene kiezen van ongeveer 2000 MB.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:40 schreef beatmaster het volgende:
Vervolgens kan ik op f1 drukken om door te gaan waarna aangeeft dat de verkeerde diskette erin zit.
Hij kan geen opstart bestanden vinden (je hebt windows nog niet geinstalleerd), daarom zegt hij dat.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 19 juni 2001 16:41 schreef Mr.Blonde het volgende:
- Meet batterijtje ff door met je multi-meter
alweer zo iemand die er vanuit gaat dat iedereen een multimeter heeft. Hier gaan ze daar ook al vanuit.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:45 schreef bloasfist het volgende:

[..]

alweer zo iemand die er vanuit gaat dat iedereen een multimeter heeft. Hier gaan ze daar ook al vanuit.
Hoe wou je anders een batterijtje testen? Koop zo'n ding of breng je PC naar de computerboer als je een probleem hebt.

Verwijderd

batterij door meten? multi-meter... om met computers te klooien heb je echt niet persee een multiometert nodig, hoor! je kan ook je batterij weg tieven en een nieuwe plaatsen, weet je genoeg, of nie? oh.. ja als je je bios hardwarematig wil resetten (battarij eruit plukken of jumper zooi) zorg dan ook dat je compie van net spanning is... daarom wilde die bij mij ook wel us niet resetten

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op dinsdag 19 juni 2001 16:55 schreef cheesesandwich het volgende:
batterij door meten? multi-meter... om met computers te klooien heb je echt niet persee een multiometert nodig, hoor! je kan ook je batterij weg tieven en een nieuwe plaatsen, weet je genoeg, of nie?
Meten is sneller denk ik en bespaart je een rit naar de winkel...bijdehand

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een andere in gezet, en pas nu geeft ie aan dat er een batterij failure is.

vermoeiend allemaal,

maar kom maar op met die tips,

bedankt alvast heren & dames natuurlijk

Verwijderd

Geeft de nieuwe batterij een failure?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen paniek man. Heb je uberhaupt al geprobeerd om de instellingen weer op hun oude waarden te zetten?

Jij hebt gewoon klakkeloos op F1 gedrukt, tsja, dan start hij op met de standaard waarden in je CMOS...

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:32
je kunt batterij ook gewoon testen door er een ledje op te zetten (het is een diode, dus je moet ff op 2 manieren proberen te connecten). Als 'ie fel brand is batterijtje nog wel goed (batterijtje is 1,5V; LED is gemaakt voor 1,2V)

laat je mobo ff batterij-loos.
Doe die oude batterij in je mobo (let op + en -), want daarbij had je nog geen battery-error. Boot. Druk op op <del>, je mobo zal opmerken dat je geen settings hebt in bios. Doe load default settings. Gaat dat lukken?

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar heren het is al gelukt!

Het was een nwe battery en ook nog ff van het stroomnet afhalen om um echt te resetten.

thx voor de hulp

verdomme 4uur voor niets lopen klooien :-(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
nog een ide, hou het batterijtje op je tong, met allebij de polen, dus niet die dikke achterkant op je tong leggen, maar datgene met die rondje erin, voel je prikkelijgen, en trekt je tong, dan is die goed, voel je een metaal smaakje en verder nix ?.. dan is tie leeg..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Op dinsdag 19 juni 2001 16:45 schreef bloasfist het volgende:

[..]

Ik zit hier toch wel goed bij tweakers forum ? :)
Pagina: 1