Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik zoek een?
Compacte high-end smartphone voor mijn vriendin. Met compact bedoel ik rond de 4.5 tot 4.7 inch scherm, ongeveer 130x65x10 body, al kan dat ietsjes meer zijn als dat zo uitkomt. In ieder geval geen grote 140 toestellen met 5.5 inch beeldscherm.

Wat is je budget?
Tot ongeveer 400 euro, ietsjes meer mag als het echt een goed toestel is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen, facebooken, whatsappen, browsen, mailen, etc, gewoon alles wat een normale gebruiker (geen power user) met een telefoon doet. Ze is geen power user die er zware spellen op zal spelen en veel streams op zal bekijken maar ze zal er wel muziek op luisteren en de telefoon gebruiken voor haar dagelijkse bezigheden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Aanvankelijk kwam ik uit bij de Samsung S5 mini. Ik ben zelf geen Android gebruiker (Blackberry fan) maar ging er van uit dat dat wel een goede zou zijn, gezien de S-lijn die normaliter de flagships zijn. Toen ik verder ging lezen kwam ik erachter dat dat voor de mini's niet opgaat en dat die eigenlijk alleen meeliften op de naam van de S-serie maar zelf veel minder waar voor hun geld bieden. Toen kwam ik uit bij de Sony Z3 Compact vanwege de high-end prestaties in een compacte body maar lees daar allemaal verhalen over mbt het spontaan barsten van het glas en de moeizame garantie afwikkeling daarvan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief voor de Sony Z3 Compact: compact toestel maar met high-end prestaties. Wie heeft er een goede tip?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
Je leest de verhalen over de z3 omdat mensen dat op internet zetten. De vele mensen zoneer barsten hoor je niet ;)

Compact en high end is wen iPhone of z3 compact

• koksie
  • Nu online
mathelicious schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:52:
Je leest de verhalen over de z3 omdat mensen dat op internet zetten. De vele mensen zoneer barsten hoor je niet ;)

Compact en high end is wen iPhone of z3 compact
Dat klopt wel, maar over andere telefoons lees ik dat soort verhalen niet...Blijkbaar is er toch wel een flink aantal mensen dat er wel last van heeft en ik heb geen zin er daar 1 van te worden...Tuurlijk, de kans is niet heel groot maar hij is er wel. En als er andere alternatieven zijn waarbij ik die kans niet loop, dan heb ik dat natuurlijk liever. Vandaar mijn post om te kijken of er alternatieven zijn, die ik zelf gemist heb.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
Tja, alternatieven zijn er niet veel over tenzij je bereid bent om concessies te doen qua hardware.
Zolang je de mini's maar links laat liggen, dat is vaak veel te duur voor wat je krijgt.

In de categorie 5 inch zijn er nog wel leuke toestellen zoals een HTC one M8s, Samsung S4.
Of als je ook mid range accepteert, dan zijn er nog de HTC one M7 of een Sony M4 met allebei een Snapdragon uit de 600-serie (de sony is moderner). Heel veel keus heb je niet in jouw segment, dus dat maakt de keuze ook wel weer makkelijker.

• koksie
  • Nu online
Thanks voor je hulp. De mini's lijken me idd vrij overpriced voor wat ze bieden. Lijkt erop dat ze meesurfen op de flagships en wel de premium price hebben, maar niet de premium specs.

De alternatieven die je noemt zijn wel weer allemaal een stukje groter (wat logisch is met een 5" scherm). Ik ga me toch nog eens in de Z3c verdiepen.

• bjorn d. j
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
koksie schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:03:
Thanks voor je hulp. De mini's lijken me idd vrij overpriced voor wat ze bieden. Lijkt erop dat ze meesurfen op de flagships en wel de premium price hebben, maar niet de premium specs.

De alternatieven die je noemt zijn wel weer allemaal een stukje groter (wat logisch is met een 5" scherm). Ik ga me toch nog eens in de Z3c verdiepen.
Ik heb 'm gehad en spontaan gebarsten, komt zeer veel voor en Sony geeft me geen garantie.
Doen ze zeer vaak en hun klanten service is niets, antwoord op mail moet je binnen 2 weken niet verwachten.
Wat de gsm betreft: hij zat gewoon in mijn zak en van de ene op de andere moment werkte het scherm niet meer. Zou hem dus zeker afraden.

Zelf heb ik geen andere kleine gsm's met veel kracht gevonden en daarom ga ik nu voor een HTC one M8s

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-10 22:03
Je kan naar een oneplus x kijken, heeft wel een 5" scherm, maar is wel lekker goedkoop voor wat die biedt.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Heb zelf de z3c, ja ze barsten af en toe, maar Sony heeft na druk van buiten hun leven enigszins verbeterd. Heb zelf via klachtkompas van de consumentenbond en de Sony klantenservice gehandeld, netjes binnen twee weken gerepareerd onder garantie. Wordt ook iets anders in elkaar gezet, waardoor het niet opnieuw zou moeten gebeuren. Verder erg fijn toestel en zeker zijn geld waard

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou de Xperia M4 Aqua wel overwegen, die is inmiddels richting de 270 euro gezakt (de 16 GB dualsim versie op Amazon.fr).

Denk ook aan de Galaxy A3. Niet duur (200 euro bij Amazon.de), klein en mooi degelijke metalen unibody behuizing.

[ Voor 38% gewijzigd door Dreamvoid op 31-10-2015 15:28 ]

Pagina: 1